Sanitaire voorzieningen zonder elektriciteit in micro-zuiveringsinstallatie

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Arnaud M
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 132
Inschrijving: 31/08/05, 18:34
x 2

Sanitaire voorzieningen zonder elektriciteit in micro-zuiveringsinstallatie




par Arnaud M » 14/05/11, 21:45

Bonjour à tous,

Ik bevind me in een situatie waarin ik heel weinig ruimte heb naast het huis, en om traditionele sanitaire voorzieningen te doen zou ik een opvoerpomp nodig hebben (energieverslindend).

Ik zou ruimte hebben voor een microstation, maar het antwoord van de installateur ("de pomp is maar een halve elektrische pk") deed me ineenkrimpen.

Ik heb een Excel-vergelijking gemaakt van het elektriciteitsverbruik van elke turbine of diffusor-microstation voor aerobe behandeling, het gaat van 40 kWh tot 60 kWh per maand... het dubbele van mijn gebruikelijke verbruik!

EN toen realiseerde ik me eindelijk dat er een onlangs goedgekeurd station was, de compacto, die voor dezelfde prijs als de andere een eindfiltratie biedt op verschillende bedden basaltwol, ik weet het niet echt, maar dat het eindfilter 1000 euro kost om na 10 jaar te vervangen als het echt vuil is, dat er een manier is om het schoon te maken met een waterstraal, anders neemt het 1 m2 oppervlakte in beslag waar het 25 m2 zandfilter kost, wat de huid van de ezel kost als alles moet worden vervangen, kortom geluk zonder stroomverbruik.
Allemaal met een lediging om de 4 jaar zoals een klassieke septic tank, en eventuele installatie door de particulier.
De ontladingen zijn lager dan bij elektrische microstations.

Ik vroeg de jongens van Spanc of de installateurs wat ze ervan vonden, ze wisten het niet... Om naar ze te luisteren, moet je kernenergie uitgeven, vooral omdat je over 2 jaar moet opschieten, de elektriciteitsprijzen zullen met 30% zijn gestegen.

Ik wilde weten of iemand van jullie feedback heeft over het Compacto-station?

Als het zo goed is, waarom dan elektrische microstations toestaan?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 14/05/11, 23:15

Naar mijn mening zijn micro-rioolwaterzuiveringsinstallaties niet meer of minder dan groene zwendel: we "zuiveren" aan de ene kant om grotendeels te veel te consumeren aan de andere kant!!

U wijst heel precies op het probleem van het gedwongen oververbruik van elektriciteit (om nog maar te zwijgen van de installatiekosten).

Ik heb geen oplossing voor je probleem... behalve biologische lagunering (op 0 kWh) maar aangezien je de ruimte niet hebt...

Compacto Ik weet het niet, hebben ze een site? Het lijkt me een beetje te mooi... en als je dan het vuile water schoonmaakt, waar gaat het dan heen? Het is net als de DPF van auto's die alleen wordt opgeslagen om later vervuiling vrij te geven? : Cheesy:
0 x
Arnaud M
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 132
Inschrijving: 31/08/05, 18:34
x 2




par Arnaud M » 16/05/11, 22:24

Het basaltfilter wordt eenvoudig gereinigd bij de ingang van de septic tank (de verontreinigende stoffen die geen tijd hebben gehad om te worden behandeld, worden terug in de kringloop gebracht). Maar de verstopping is alleen te wijten aan een ondermaatse septic tank, blijkbaar hebben ze 4000 l mini in plaats van 3000 l, dat is niet zo waarschijnlijk.

Het is niet de fap, brandende diesel NA de motor!!!


Het is eigenlijk COMPACT'O, en niet COMPACTO zoals ik schreef.

EN ik denk dat dit de oplossing is voor mijn probleem, aangezien ze hetzelfde doen als lagunen op 1 m2 oppervlak, allemaal voor 0 kWh en zonder ingewikkelde installatie.

Ik heb de technische handleiding gevonden op Gouv.fr:
http://www.assainissement-non-collectif ... 6d8dd7.pdf

Het is waar dat het te mooi lijkt om waar te zijn, maar aangezien het is goedgekeurd, als er geen zwendel is, denk ik dat dit het antwoord is voor velen (ik zie zelfs niet in waarom we de microstations zouden nemen die elektriciteit verbruiken, het kost maar 1000 euro meer).
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 17/05/11, 01:13

Om dit bericht te lezen, is het een klassieke septic tank van 3 tot 4m3 die kan niet vasthouden alleen maar :
op 1m2 oppervlakte

Ik zie niet in hoe ze 3 tot 4 m3 in slechts 1 m2 land kunnen stoppen.
Afmetingen 2,7m bij 1,15m op pagina 15.
Of lees ik verkeerd?????
Dernière édition par dedeleco de 17 / 05 / 11, 13: 41, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6515
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637




par Macro » 17/05/11, 09:19

Mijn beauf installeerde een rioolwaterzuiveringsinstallatie met schijven. De motor verbruikt slechts 60W...
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 17/05/11, 13:39

60 W continu, 24 uur op 24 uur kan identiek zijn aan 500 W onderbroken door bursts 1/10 van de tijd ??????????
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6515
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637




par Macro » 17/05/11, 13:52

Het is inderdaad zo'n 45kw/h per maand.
0 x
Arnaud M
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 132
Inschrijving: 31/08/05, 18:34
x 2




par Arnaud M » 17/05/11, 18:26

dedeleco schreef:Om dit bericht te lezen, is het een klassieke septic tank van 3 tot 4m3 die kan niet vasthouden alleen maar :
op 1m2 oppervlakte

Ik zie niet in hoe ze 3 tot 4 m3 in slechts 1 m2 land kunnen stoppen.
Afmetingen 2,7m bij 1,15m op pagina 15.
Of lees ik verkeerd?????


Dit zijn 3 identieke blokken, ik heb de maten niet meer in gedachten en heb de documentatie niet meer bij de hand (low flow), maar de eerste 2 komen overeen met de 4000 l all-watertank, dus met de klassieke voorfiltratie en de derde komt overeen met de steenwolfiltratie. Aangezien de blokken uit het geheugen 1,.. bij 1,... bij 2 m hoog zijn, noem ik dit 1m² tuin genomen (van bovenaf gezien). Het is eigenlijk meer, maar ik zou preciezere berekeningen moeten maken.

Je maakt me zorgen met de 2,7 m van bovenaf gezien, ik heb al moeite om 2 m in de klif te zinken, als er 3 m is, geef ik meer uit!

Ik heb net de goedkeuring gecontroleerd, het is 1,35 * 1,15 * 1,34 hoog. De genomen oppervlakte is grofweg voor het geheel (put + steenwolfilter) 5 m lang bij 1,5 m breed.

Het uiteindelijke filteroppervlak is 1,08 m², op 5 stapelbedden, ofwel 5 m². Ik denk dat er beneden nog 5 andere zijn, ongeveer 10 m².
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 146-gasten