Pompprobleem om regenwater op te vangen

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
pb tank
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 17/04/11, 20:17

Pompprobleem om regenwater op te vangen




par pb tank » 22/04/11, 12:41

Hallo iedereen
Ik neem contact met je op omdat ik een probleem heb met mijn regenwatertank; voila, ik kocht een pomp met zuigslang, ik deed water om het te vullen, het werkte 15 seconden en toen er niets uitkwam, probeerde ik de minste elleboog mogelijk te maken met de slang, pomp heel dicht bij de begraven tank, maar niets hielp, ik heb het al geprobeerd met een oude pomp (vorig jaar deed hij hetzelfde, het lijkt erop dat het kleine water dat naar buiten kwam dat is dat ik de pomp erin heb gedaan om hem voor te bereiden, bedankt dat je me hebt geholpen, want met deze droogte is het water in mijn tank van groot nut voor mij
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359




par Forhorse » 22/04/11, 14:36

Hoe hoog tussen het water en de pompinlaat?
Als meer dan 7 meter nergens op te hopen is, hebt u een ondergedompelde pomp nodig.
Anders is de juiste benadering om een ​​zeef + terugslagklep aan het einde van de zuigleiding te hebben (deze moet groot genoeg zijn en bestand zijn tegen inzakken)
Het is dan nodig om deze leiding te vullen, om dit het eenvoudigst te doen en hem los te koppelen van de pomp en met de hand te "pompen" door hem van boven naar beneden te roeren, dankzij de klep en met deze beweging stijgt het water helemaal. enkel en alleen.
Sluit vervolgens de zuigslang weer aan op de pomp met een fitting perfect waterdicht en we vullen het pomphuis.
De afvoer moet wijd open en vrij zijn (het beste is een stuk pijp dat terug in de tank gaat)
Het blijft meer dan het opstarten van de pomp, in principe wordt bij deze methode in de jaren 30 deze voorgevuld en kun je het water gebruiken.
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 22/04/11, 20:22

Er is meer praktische informatie nodig:
welke pomp, welke kenmerken, welke montage, welk niveauverschil, configuratie, etc.
Probeer het eerst met een pompje en weinig niveauverschil, je zou het moeten zien werken, geen probleem.
Probeer met gezond verstand, Archimedes, de resterende lucht in de leidingen te begrijpen, volgens het advies van Forhorse.
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1687
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 112

pomp uitbreidingskit




par Oli 80 » 26/05/11, 19:11

Hallo, hier is een onderdeel dat ik in de winkel en op het internet heb gevonden, sorry voor spam, het is een uitbreidingskit voor de pomp, maar ik weet niet precies wat het is, ik denk dat het kan zijn een kleine tank die fungeert als expansietank zoals op de boostergroepen

helaas is er niet genoeg informatie over dit onderdeel

Ik geef mijn bericht opnieuw uit
GUINARD uitbreidingskit 86095022.
Voorkomt vroegtijdig starten van de pomp bij micro-lekken in de installatie.

Beeld
Dernière édition par Oli 80 de 26 / 05 / 11, 20: 23, 1 keer bewerkt.
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1687
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 112

uitbreidingskit




par Oli 80 » 26/05/11, 20:26

hier heb ik mijn bericht opnieuw uitgegeven en ik heb een foto toegevoegd Ik heb de niet-functionele link verwijderd Ik ging naar de officiële website van dit merk pomp, maar de site is defect

Ik vond het nog steeds op de officiële website van dit merk met zijn zoekmachine https://www.econologie.info/share/partag ... R2nktn.pdf
0 x
sophqua4
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 04/10/11, 10:35

beheer van regenwater




par sophqua4 » 04/10/11, 12:16

Hallo,

Waarom kiest u niet voor een regenwaterrecuperatiesysteem dat een professional (kies iemand die verstand heeft van waterbeheer) u kan installeren. Om deze optie te hebben genomen, kan ik u adviseren:
http://www.label-eau-de-pluie.com/
http://www.arcadis-fr.com/Qui_sommes_nous.aspx
http://www.soluseo-enr.fr/solution-gest ... luies.html
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 139-gasten