Welk type pomp voor osmose van regenwater?

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Claloda
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 22/03/11, 10:56

Welk type pomp voor osmose van regenwater?




par Claloda » 22/03/11, 12:52

Hallo,

Ik wil regenwater osmose om mijn aquaria te bevoorraden.

Tegenwoordig verbruik ik ongeveer 500 liter leidingwater per 100 liter geproduceerd RO-water per dag, gemiddeld draaien mijn omgekeerde osmose-units 3 uur per dag.

Ik vraag me af welk type pomp ik moet gebruiken om deze osmose-units te leveren voor gebruik in regenwater: oppervlaktepomp of boostergroep, andere? .. Ik heb veel dingen over dit onderwerp gelezen en de algemene mening is dat je liever een booster moet gebruiken, wat ik om de volgende redenen een beetje moeilijk begrijp.

Als u start op een boosterpomp met een tank van 20 liter en in de fabriek ingesteld op 2 bar wanneer geactiveerd en 3,5 bar wanneer gestopt, moet u in feite 5/6 liter verbruiken voordat de pomp start. maar met mijn omgekeerde osmose-units gebruik ik 5 liter in 2 minuten durende bewegingen .. dit betekent dat mijn pomp elke twee minuten wordt geactiveerd, wat niet erg geschikt lijkt voor de levensduur van de pomp en het elektrische verbruik (veel te veel stopt en herstart)

Zo niet, kan een oppervlaktepomp 3 uur continu werken zonder zich zorgen te maken? Is het feit dat hij aan de uitgang wordt vastgeklemd met de osmose-eenheden geen risico op overbelasting van de gewrichten?

Een boosterpomp voor omgekeerde osmose, kan het genoeg zijn te weten dat er tussen mijn recuperator en de omgekeerde osmose maar een zeer kleine afstand is?

Kan een geïnformeerde kenner mijn cijfers bevestigen / ongeldig maken en mij oriënteren?

Merci.

Laurent
0 x
discus62
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 11/07/08, 11:13




par discus62 » 22/03/11, 13:21

Hallo,
Je kunt een boosterpomp gebruiken, deze werkt prima. Ik heb dit al gedaan voor regenwater en om het water in mijn aquaria te "recyclen".
0 x
Claloda
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 22/03/11, 10:56




par Claloda » 22/03/11, 21:43

Bonsoir,

Bedankt voor dit antwoord .. de boosterpomp, het is inderdaad een track die ik in het bijzonder overwoog vanwege de eenvoud van implementatie en verbruik (geen membraan oppompen bp, geen drukschakelaar instelling, etc.) .. het werd echter ontraden omdat het als iets te licht werd beschouwd. Ik ben van plan 4 voorfilters (5 µ, koolstof 5 µ, 5 µ, 1 µ) tussen de pomp en de membranen te plaatsen, de drukdalingen zullen niet worden verminderd. niet zo belangrijk? waar de voorfilters te plaatsen? in zuig- of afvoer van de pomp?

Ik geef daarom de Booster-track op die a priori niet geschikt is voor continu gebruik gedurende meerdere uren met een osmose-eenheid.
0 x
discus62
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 11/07/08, 11:13




par discus62 » 23/03/11, 09:49

Persoonlijk had ik een voorfilter van 25 µm voor de pomp geplaatst om het te beschermen, daarna na de pomp een 5 µm anti-sedimentvoorfilter en een koolstofvoorfilter (koolstof is er alleen om het membraan van de omgekeerde osmose-eenheid te beschermen) en voor maak het osmosemembraan af.
Een boosterpomp is echt heel krachtig dus ik denk dat zelfs met 4 voorfilters er geen probleem zal zijn.
0 x
Claloda
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 22/03/11, 10:56




par Claloda » 23/03/11, 14:52

Ik zag dat er verschillende soorten zijn met verschillende kenmerken .. ken jij de eigenschappen van jou (druk, verbruik, etc.) en van welke dealer heb je die gekregen? gebruik je dit systeem al heel lang .. ik ben misschien nieuwsgierig, daar .. : Oops:
0 x
discus62
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 11/07/08, 11:13




par discus62 » 23/03/11, 15:30

Ik gebruik dit systeem 3 of 4 jaar met een gemiddelde van 60 liter per dag denk ik. Een boosterpomp heeft normaal een druk van 5 of 6 bar, maar ik heb nooit gemeten. Het materiaal dat ik heb van Poisson d'Or in België.
0 x
Claloda
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 22/03/11, 10:56




par Claloda » 23/03/11, 17:33

Dankjewel, je helpt me veel om de beste oplossing te vinden .. Ik heb nog een paar vragen .. Mij is verteld dat dit soort pomp niet zuigt en dat het nodig is om de regenwateropvangbak op de mini op 40 cm boven de pomp om een ​​stroming door zwaartekracht te creëren .. bevestigt u? ... of heb je het geluk om een ​​boosterpomp te hebben die zuigt?
0 x
discus62
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 11/07/08, 11:13




par discus62 » 24/03/11, 09:28

De pomp die ik alleen heb, 2 meter van de tank en op bijna dezelfde hoogte. Het werkt niet als een "klassieke" pomp, de boosterpomp is gemaakt om druk te hebben maar weinig flow.
0 x
Claloda
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 22/03/11, 10:56




par Claloda » 24/03/11, 19:23

Zelfaanzuigende boosterpomp vanavond besteld ... bedankt voor de info.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 151-gasten