Schoonmaken van plastic olietank om water te recupereren?

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
sebarmageddon
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 102
Inschrijving: 01/02/07, 11:16
Plaats: Frankrijk

Schoonmaken van plastic olietank om water te recupereren?




par sebarmageddon » 25/02/11, 14:13

hello,

Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om een ​​plastic olietank (1500 liter) te recupereren om een ​​wateropvangbak te maken, het is een tank die niet begraven is.
er zijn op de forum verschillende terugwinningsberichten voor olietanks om er een wateropvangbak van te maken, maar ze zijn gemaakt van staal.

dus eerst moet je de brandstof die in de plastic tank zit legen, dan moet je het vuil onderaan verwijderen, en daarna?
reinigen met afwasmiddel zoals bij stalen tanks?
karsher?
wat te doen
Ik zou zo min mogelijk water willen gebruiken om te reinigen om niet te veel vervuiling te veroorzaken

al deze vragen zijn er om te weten of het mogelijk is, en om te zien of het kan door zo min mogelijk te vervuilen.

bedankt voor de antwoorden

a+
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 25/02/11, 14:37

Welk regenwater zal worden gebruikt voor ????
Als drinken helemaal niet geadviseerd (kankers) !!
Anders moet de geur van lang gesloten tankolie volledig verdwenen zijn.
Plastic grote twijfels, omdat plastic moleculen goed in de diepte opneemt en daarom heel erg moeilijk is om deze kankerverwekkende moleculen zoals naftaleen en dergelijke naar buiten te brengen !!!!

Het kost een tijd die vergelijkbaar is met die van de verblijftijd van stookolie tegen plastic !!!!
(basiseigenschap van het zeer trage diffusieproces) !!
0 x
sebarmageddon
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 102
Inschrijving: 01/02/07, 11:16
Plaats: Frankrijk




par sebarmageddon » 25/02/11, 14:39

water zou dienen voor de tuin
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 25/02/11, 15:14

0 x
sebarmageddon
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 102
Inschrijving: 01/02/07, 11:16
Plaats: Frankrijk




par sebarmageddon » 25/02/11, 15:42

ja Christophe, ik heb gelezen, maar omdat de tank van plastic is, is het niet anders dan de stalen tanks?
Ik denk dat plastic minder beperkend moet zijn omdat je iets moet doen voor roest op stalen tanks
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 25/02/11, 15:54

Deze 3 onderwerpen hebben inderdaad betrekking op stalen tanks. U zult dus niet het probleem van corrosie hebben, maar alleen dat van "potentiële vervuiling" en dampen.

Niets zegt dat de plastic tank de geur van stookolie niet "duurzaam" heeft doordrenkt ...

Wat ik wel weet, is dat het erg moeilijk is om de geur te verwijderen van een plastic jerican die brandstofolie / benzine bevatte ... zelfs na X-spoelingen.

Maar er moeten chemicaliën zijn die aan dit soort operaties zijn gewijd.
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 25/02/11, 16:05

De stookolie verdampt en daarom moet de tank door verwarming van de tank tot 50 ° C en meer in de zon sneller en met sterke ventilatie worden afgegeven.
De moeilijkheid zijn de zware moleculen die erin doordringen en nooit weggaan. Geur is een goed criterium.
Voor het gazon weinig problemen maar voor groenten of wat te eten uh ??
Een methode om een ​​plastic stookolieblik te testen. Kunnen oplosmiddelen na geweldige reinigingen helpen, zoals aceton?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 25/02/11, 16:20

dedeleco schreef:De stookolie verdampt en daarom moet de tank door verwarming van de tank tot 50 ° C en meer in de zon sneller en met sterke ventilatie worden afgegeven.


Nou dat is wat ik heb getest met een plastic container die afgelopen zomer stookolie bevatte en het een aantal dagen (2 weken) in de zon heeft geboord: het werkt niet ... de geur was er nog steeds. . zelfs als het duidelijk was afgenomen (niet veel).

Dan is het misschien niet hetzelfde plastic (HDPE?) Als de olietanks (polypropyleen?) ...

Vraag plantaardige schade, sommige (ballen) gebruiken stookolie als onkruidverdelger ... :? :?
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 25/02/11, 16:28

Je moet de enzymen laten werken!

Waszeep mengen met de tank vol met water en een paar dagen laten inwerken en daarna afwassen, afwasmiddel (enzimes) vermengd met water met de tank altijd vol, die een paar dagen geweekt blijft en daarna goed afspoelt vullen met water om nog een paar dagen te laten weken en dat zou het werk moeten doen om geurtjes te verwijderen.

Tankplastic neemt geurtjes niet diep op, test op een plastic benzineblik en je zult het resultaat zien.
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
sebarmageddon
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 102
Inschrijving: 01/02/07, 11:16
Plaats: Frankrijk




par sebarmageddon » 25/02/11, 16:39

wat je tegen me zegt, lijkt me bindend

Ik kan niet zien wat het materiaal van de tank is in een soort plastic, misschien is het materiaal achter de tank geschreven ...
het is alleen zichtbaar als de tank wordt verplaatst
0 x

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 127-gasten