Douches? Er is niet teveel nodig!

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Douches? Er is niet teveel nodig!




par Christophe » 18/11/10, 18:55

Zoals Gainsbourg zei: alleen vuile mensen wassen ... : Mrgreen: : Mrgreen:

Jezelf beroven van je dagelijkse douche, een grote vooruitgang voor de mensheid.

Dit is wat de New York Times, de standaardmedia in het land met minimaal twee badkamers, probeert te slikken. Alsof de Fransen dit nodig hadden. Hoewel de helft van de mensheid geen toegang heeft tot basisvoorzieningen, en doet alsof niet meer wassen de nieuwste chique is, gaat dit nog steeds door de green voor bevoorrechte lessen met donkere boezems.

Op papier hebben de ongewassenen alles begrepen

1 Niet wassen betekent niet stinken


De enquête over "ongewassen" (die niet is gewassen), waarover in Europa veel wordt gesproken, benadrukt waterbesparende methoden om niet te stinken. Omdat het geen kwestie is van beschamende collega's.

De manager van een biologisch cosmetisch bedrijf legt uit dat ze niet "meer dan drie douches per week" neemt en onthult haar geheimen om nooit een geuroverlast te worden:

* een zeepje onder de oksels, tussen de benen en onder de voeten;
* een citroenschijfje onder de arm als deodorant.

2 Te veel wassen is slecht voor de huid

Het Amerikaanse dagblad citeert het boek "The Dirt on Clean: An Unsanitized History" van Katherine Ashenburg, een populair pleidooi voor "Franse" hygiëne (dat wil zeggen minder wassen).

Het boek wijst er terecht op dat de tijd dat we allemaal op de boerderij werkten voorbij is. Het is een van de paradoxen van het moderne leven om zoveel te wassen als je dat nog nooit zo weinig nodig hebt gehad.

En klaag niet dat je kwetsbaarder bent voor bacteriën, dat je huid te droog is, of dat je steeds meer eczeem krijgt. Door het te veel te polijsten, speelt de huid niet langer zijn beschermende rol, herinneren dermatologen eraan.

3 Geef niet toe aan de lobby van de cosmetische industrie

Als we zoveel wassen, is het voor het plezier van het gebruik van de douchegel waardoor we er op tv als deze mooie blonde uitzien ... Als je de advertentie uitschakelt, verdwijnt de drang om te douchen, legt de krant ons dagelijks uit Yorker.

Groene merken hebben ook begrepen dat water het meest kostbare wereldwijde goed is om te overleven en bieden droge shampoos aan waarvan de verkoop explosief stijgt.

Ja, maar in het echt duurt deze prachtige toespraak?


Suite en de bron: http://www.rue89.com/planete89/2010/11/ ... olo-175242
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 18/11/10, 19:32

Waar vecht je voor? :D

Het is misschien waar, maar er is niets aan te doen: een goede douche is het enige dat me motiveert om aan mijn veren te trekken. Daarna een lekkere kop koffie en pas dan kan ik mijn agenda lezen. :D
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 18/11/10, 20:06

Te veel wassen is slecht voor de huid


Het is niet verkeerd en het is meer dan 4000 jaar geleden dat we het wisten!

Olijfoliezeep (80%) uit Aleppo (Syrië) en die ongeveer 18% (of 25%, niet meer) laurierolie gebruikt, zou niet de "stress" veroorzaken die ondergaat de huid met een douchegel of een andere methode. Omdat de laurier de door wassen verwijderde natuurlijke bescherming zou vervangen en de huid niet hoefde te roeien om deze natuurlijke afweer (of in ieder geval op een veel zachtere manier) te herstellen.

Echte Aleppo-zeep is cosmetische perfectie vanuit medisch oogpunt, op voorwaarde dat het goed kan drogen tussen elk gebruik zodat het geen nat "nest" wordt (bijvoorbeeld geplaatst op kleine punten zoals bedwantsen. metaal). Marseillezeep heeft het gekopieerd zonder het te evenaren.

Het is Betencourt niet ... omdat "jij bent beter"
http://www.youtube.com/watch?v=EEyLpNzIaCY

Deze is al goed, maar er is er nog een die geen frisdrank gebruikt voor het verzepingsproces, maar as (die nog beter is, maar moeilijk elders te vinden is dan ter plaatse. .).
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360




par Forhorse » 18/11/10, 21:10

3 douches per week ... ja dat moet mijn gemiddelde zijn. Maar het komt vooral door luiheid : Mrgreen:
'verdomme, ik ben bobo-ecolo zonder het te weten 8)
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 20/11/10, 12:55

In plaats van weinig of niet te wassen ..... is het veel logischer om snel te douchen (30-45 seconden zijn meer dan genoeg) zonder industriële cosmetica te gebruiken (allemaal getest op dieren onder erbarmelijke omstandigheden) ), en voor de dapperen om het in koud water te nemen (energiebesparing) ... wat je zal pushen om snel te gaan!

Het is waar dat te veel hygiëne de hygiëne doodt, studies hebben aangetoond dat kinderen die in te veel hygiënische omstandigheden zijn grootgebracht de immuunafweer hebben verzwakt, wat logisch is, de immuunafweer werkt als spieren, zonder stimuli extern verminderen ze.

U zult ook merken dat de markt voor wegwerpbare antibacteriële doekjes de afgelopen jaren zeer lucratief is geworden, waardoor de hoeveelheid afval opnieuw is toegenomen ...

Sinds de "episode" van influenza A doet de hydro-alcoholische gelmarkt het ook erg goed ... terwijl het nut van een dergelijk product dat dagelijks wordt gebruikt niet nuttig is, zelfs niet schadelijk.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
jlt22
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 414
Inschrijving: 04/04/09, 13:37
Plaats: Guingamp 69 jaar




par jlt22 » 21/11/10, 18:37

olifant zei:

een goede douche is het enige dat me motiveert om mijn veren te plukken.


Idem voor mij, onmogelijk om wakker te worden zonder een douche.
Een goede oude Marseille-zeep is genoeg, geen andere cosmetica nodig.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 133-gasten