Douche met microdruppeltjes (verneveling?)

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
dsgnii
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 22
Inschrijving: 05/07/09, 16:19

Douche met microdruppeltjes (verneveling?)




par dsgnii » 12/11/10, 00:16

Hallo,

Ik had gehoord van een douchesysteem dat een mist zou maken met heel weinig water, een paar jaar geleden, volgens onderzoek op internet was het een soort electrolux-wedstrijd, nu hebben we strikt geen nieuws over deze innovatie, ik herinner me toen al dat het de moeite kostte, ik weet niet echt om welke reden, maar het is 3 jaar en nog steeds niets, heb je hier info?

Alleen 2 of 3 liter water gebruiken voor een douche, dat zou echt een grote vooruitgang zijn, wetende dat de gemiddelde uitgaven ongeveer op 20 liter liggen !!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79287
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11024




par Christophe » 12/11/10, 09:33

Het aandeel besparingen lijkt me een beetje belangrijk, maar waarom niet?

Ik heb de mistdouche nooit geprobeerd, maar ik ben bereid om de ervaring te proberen!

Door nadelen persoonlijk heb ik er nog nooit van gehoord, dus als je aanwijzingen had (Google is je vriend), zou het ons helpen om duidelijker te zien ...

Wat betreft het storen, zonder de paranoïde van de uitvinder te betreden, is het heel goed mogelijk dat het ergens blokkeert.

Het doet me denken aan een zaak die ik 10 jaar geleden hoorde: een impuls-brandslang (die de straal deed barsten en veel meer verneveld dan een conventionele lans) waardoor het lijkt me meer dan 50% water te besparen met gelijkwaardige "vuurvaste" kracht ...

De brandweerlieden die het testten, waren gewonnen. Het lijkt mij dat ze zelfs alle noodzakelijke tests en goedkeuringen heeft doorstaan ​​... Sindsdien hebben we er niets meer van gehoord ...
0 x
dsgnii
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 22
Inschrijving: 05/07/09, 16:19




par dsgnii » 12/11/10, 10:22

Nou, het probleem is daar, in 2007/2008 zag ik een programma om de dingen te presenteren die we "later" zouden gebruiken en daar was een presentatie van precies, daar door een zoekopdracht te doen, kon ik het vinden

http://www.gizmodo.fr/2007/11/28/presen ... rolux.html

met een zeer eenvoudige presentatie, de man is een jonge Braziliaan, maar die lijkt te zijn overgegaan naar iets anders op zijn blog

http://joaodiegoschimansky.blogspot.com/

of het is nog steeds aan de gang en het filtert heel weinig ... of het was volledig onderdrukt, nadat ik de paranoia van de plot niet wil spelen, maar een bedrijf dat een patent koopt en het opsluit, is heel gebruikelijk, en ik herinner me heel goed in de show dat iemand het over het ontwerp had en het andere fabrikanten kon genereren ... nadat ik me niet meer herinner
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6513
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1635




par Macro » 12/11/10, 10:24

Christophe schreef:
Het doet me denken aan een zaak die ik 10 jaar geleden hoorde: een impuls-brandslang (die de straal deed barsten en veel meer verneveld dan een conventionele lans) waardoor het lijkt me meer dan 50% water te besparen met gelijkwaardige "vuurvaste" kracht ...

De brandweerlieden die het testten, waren gewonnen. Het lijkt mij dat ze zelfs alle noodzakelijke tests en goedkeuringen heeft doorstaan ​​... Sindsdien hebben we er niets meer van gehoord ...


Als het in dienst is bij particuliere brandweerkorpsen (raffinaderijen, tunnels, luchthavens, boten ...) maar het wordt vooral gebruikt voor interventies waarbij het moeilijk is om onmiddellijk een grote hoeveelheid water op te brengen kleine branden Omdat bij grote branden mogelijke oplossingen blijven bestaan, gezien de koeling die door het THP-systeem op brandende structuren kan worden veroorzaakt. Er is ook het gevaar dat dergelijke apparaten onder zeer hoge druk en hun weerstand na verloop van tijd met zich meebrengen Brandblussers hebben een levensduur van 10ans ... Heel vaak waren die buiten opgeslagen al eerder een probleem met aanzienlijke risico's voor een gemiddelde gebruiker .. Als je de onzin kent die sommigen doen met brandblussers op middelbare scholen of universiteiten ... Stel je een sessie van ontgroening voor met een THP-brandblusser ... Je doodt de persoon ...

Reeds op een ton-pompwagen is het meer en meer gebruikelijk om HP (250bars) -groepen zeer efficiënt en zuinig te hebben bij kleine branden en bovendien laten ze de ruimte droog achter.

Voor de douche weet ik het niet ... ik was nooit het is slecht voor de huid ...

http://www.oertzen-firetec.net/hdl-250/ : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 12/11/10, 10:50

De "nevel" -douche, ik weet het niet. :?
Volgens nadelen gebruik ik de ecoxy-douchecabine, het is in het begin een beetje verrassend, maar de economie is echt, en nu merk ik het verschil met normale douches niet.
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 12/11/10, 11:07

Deze gemengde luchtdouche is erg leuk, ik bevestig :-)

Er zijn ook enkele met zeer fijne waterstrepen die bijna een waas maken, maar ik vind het minder goed omdat er niet langer het mechanische massage-effect op de huid is, maar het is subjectief.

De enige goede manier om douchewater te besparen, is om het te recyclen: we hebben alle technische middelen.

En als bonus houden we de thermische energie in warm water om het huis te verwarmen.
0 x
Tot ziens!
dsgnii
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 22
Inschrijving: 05/07/09, 16:19




par dsgnii » 12/11/10, 11:17

Ja, de huidige apparatuur mist geïntegreerde collectoren, zouden alleen de wastafels / wastafels zijn die allemaal een dubbel afvoersysteem zouden moeten hebben waardoor we ervoor konden kiezen om het gebruikte water te bevatten (qd laten we het bijvoorbeeld alleen stromen) om herinjecteer het onmiddellijk. Ik wist niets van de douche met ecoxy, ik ga het van dichtbij bekijken.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79287
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11024




par Christophe » 12/11/10, 11:19

Bedankt voor de Macro-info !!

Citro schreef:De "nevel" -douche, ik weet het niet. :?
Volgens nadelen gebruik ik de ecoxy-douchecabine, het is in het begin een beetje verrassend, maar de economie is echt, en nu merk ik het verschil met normale douches niet.


Geen citro stp-advertentie.

Ik heb een lidl-model geprobeerd, ik ben er helemaal niet van overtuigd en daarvoor moet je de lucht aanzuigen, moet je de stroom verhogen ... (venturi-effect neem ik aan), dan maakte het veel lawaai, dus bof .. . Misschien werkt degene die je gebruikt beter, maar ze zien eruit als 2-druppels ... water als ik dat durf te zeggen :D

Een debietregelaar (of beluchter) op de douchekraan en met een klassieke economische pomp (bijna allemaal) doet het net zo goed, met extra comfort ... daar hebben we voor "altijd" gebruik van gemaakt.

Met betrekking tot warmteterugwinning uit douches of ander gebruik van sanitair warm water hebben we een paar onderwerpen:

https://www.econologie.com/forums/recuperati ... t3674.html
https://www.econologie.com/forums/recuperati ... t6546.html
https://www.econologie.com/forums/siphon-ech ... t6804.html

En een academisch rapport: https://www.econologie.com/economie-d-en ... -3985.html

Beeld

Sorry voor de HS ... ga verder met deze onderwerpen over het terugwinnen van calorieën verloren uit heet water. Dankjewel.
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 12/11/10, 12:16

Christophe schreef:Geen citro stp-advertentie.
OK :?
Christophe schreef:Ik heb een lidl-model geprobeerd, ik ben er helemaal niet van overtuigd en daarvoor moet je de lucht aanzuigen, moet je de stroom verhogen ... (venturi-effect neem ik aan), dan maakte het veel lawaai, dus bof .. . Misschien werkt degene die je gebruikt beter, maar ze zien eruit als 2-druppels ... water als ik dat durf te zeggen :D
Ja, het maakt lawaai ... Ik ben er aan gewend geraakt. Misschien heb je het niet lang genoeg geprobeerd om overtuigd te worden ... Ik wilde inderdaad het "echte product" kopen omdat ik bang was om een ​​niet-functionele vervalsing tegen te komen, aangezien er veel zijn in deze sector van activiteit die voornamelijk gericht is op huisvrouwen zonder geest van technische analyse en die een goed milieubewustzijn nodig hebben ...
Christophe schreef:Een debietregelaar (of beluchter) op de douchekraan en met een klassieke economische pomp (bijna allemaal) doet het net zo goed, met extra comfort ... daar hebben we voor "altijd" gebruik van gemaakt.
Misschien hebt u uw LIDL-knop gemonteerd na een stroomreduceerder, die de werking ervan moet verstoren ...
De meeste douchekoppen maken ruzie over hun waterbesparing, maar blijven erg vaag als het om cijfers gaat. :x
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 12/11/10, 12:24

Christophe schreef:Met betrekking tot warmteterugwinning uit douches of ander gebruik van sanitair warm water hebben we een paar onderwerpen:


De warmteterugwinning was alleen een gevolg van het recyclen van water, gooi de baby niet ... met het badwater :onheil:

En ik zag geen onderwerp van de forum bestaand over dit onderwerp van discussie.

Het zou veel winstgevender zijn om een ​​douche onder hoge druk te houden, terwijl het water wordt gerecycled, dat over het algemeen niet erg vuil is in een douche: een klein doucheproduct / wasmiddel, dat we bijna ook zouden kunnen bewaren, een klein beetje biologische deeltjes , en mogelijk een beetje van alles dat we "vies" noemen, maar dat meestal alleen de aarde is die ons elders voedt ...

Ik heb het over recycling per functie: houd het water uit de douche voor de douche, het water uit de vaat voor de vaat, ...
0 x
Tot ziens!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 103-gasten