NOx-gassensor

Bespreking van methoden voor de sanering en de controle van de luchtkwaliteit.
Pierre-Yves
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 120
Inschrijving: 06/12/07, 17:13
Plaats: Rennes-Quimper

NOx-gassensor




par Pierre-Yves » 05/07/10, 21:54

voertuigen uitgerust met een NOx-reductiesysteem met ureum hebben een NOx-sensor, die zich aan de uitlaat van de uitlaatpijp bevindt en bedoeld is om de controle op vervuiling (omzetting van NOx in N2) goed te regelen.

Ik zocht op internet naar "NOx-sensor" en vond de lijst met voertuigen die deze sensor hebben, maar geen spoor van een verkoper of fabrikant voor een dergelijke sensor.

Wie kan me vertellen waar ik er een kan vinden, met de aard van het signaal dat het aflevert? (robuust, goedkoop, ondersteunt 300 tot 400 °)

Thank you !!!

Pierre-Yves
0 x
optimalisatie, energiebesparing
http://www.avel-vor.fr
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 05/07/10, 23:30

Daar is dat, een spoor als je het nog niet hebt gevonden : Mrgreen: :

http://www.csm-produits.fr/html/meas/abgas.htm

Niet allemaal gelezen, maar het lijkt niet te gaan tot 400 ° ....
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Pierre-Yves
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 120
Inschrijving: 06/12/07, 17:13
Plaats: Rennes-Quimper




par Pierre-Yves » 06/07/10, 09:14

Bedankt Flytox!

Ik kende deze module eigenlijk, maar is helaas niet geschikt. Ik ben op zoek naar een sensor om permanent in een uitlaatpijp te stoppen, om NOx in realtime te meten. Ik weet dat het bestaat (alle NOx-apparaten voor katalytische reductie aan boord zijn ermee uitgerust), maar ik kan de sensor zelf niet vinden !!
0 x
optimalisatie, energiebesparing

http://www.avel-vor.fr
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 06/07/10, 10:47

Bijna zeker is het Valéo die het produceert

Verkoop in grote hoeveelheden

het idee zou zijn om het als reserveonderdeel bij een dealer te bestellen
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Pierre-Yves
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 120
Inschrijving: 06/12/07, 17:13
Plaats: Rennes-Quimper




par Pierre-Yves » 06/07/10, 15:24

Capt_Maloche schreef:Bijna zeker is het Valéo die het produceert

Verkoop in grote hoeveelheden

het idee zou zijn om het als reserveonderdeel bij een dealer te bestellen
Bedankt Capt

Ik wist niet dat het zo vervelend was !! Ten eerste communiceert Valeo de namen van zijn klanten niet: het vinden van de juiste dealer is niet eenvoudig.

Dan verkiest de dealer (degene die ik vond) het hele SCR-systeem te verkopen, niet het simpele NOx-beest ...

Maar ik volhard !!
0 x
optimalisatie, energiebesparing

http://www.avel-vor.fr
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 06/07/10, 20:59

Als je de automodellen hebt die het hebben, moet je rond het schrootterrein gaan om er een te vinden op een ongeluk.

Anders omdat het geen verband houdt met thermisch comfort, verwarming en isolatie van huizen, verplaats ik het onderwerp.
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Pierre-Yves
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 120
Inschrijving: 06/12/07, 17:13
Plaats: Rennes-Quimper




par Pierre-Yves » 06/07/10, 21:58

voormalige oceanische schreef:Als je de automodellen hebt die het hebben, moet je rond het schrootterrein gaan om er een te vinden op een ongeluk.
Dit is wat ik begon te doen, met weinig succes tot nu toe: ofwel de SCR-set is herstelbaar en er was geen sprake van om eraan deel te nemen, of het was niet en het werd geplaatst in de prullenbak, inclusief sensor!

Hoe dan ook, als ik er een vind, ben ik niet aan het einde van mijn problemen: aard van het signaal? kalibratie? Heeft iemand enig idee over het werkingsprincipe van dit beest?

voormalige oceanische schreef:Anders omdat het geen verband houdt met thermisch comfort, verwarming en isolatie van huizen, verplaats ik het onderwerp.
Bedankt! Ik had niet op gelet.
0 x
optimalisatie, energiebesparing

http://www.avel-vor.fr
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 06/07/10, 22:13

de sensor hoeft de temperatuur van het te meten gas niet vast te houden

het is voldoende om een ​​heel klein deel van de stroom af te leiden, om deze kleine stroom goed in een vrij lange pijp te koelen en over de sensor te voeren

Het is niet onmogelijk dat de sensoren die u zoekt op dit principe werken


in ieder geval als je een goede sensor voor koud gas kent, zal het mogelijk zijn om het te gebruiken: ik denk zelfs dat het betrouwbaarder zal zijn dan de dingen die in een uitlaatpijp zijn geïntegreerd, dood in geval van oververhitting, dood in geval van fouling

met een kleine pomp die een kleine gasstroom neemt, kunt u niet alleen het te meten gas koelen maar ook filteren!
0 x
Pierre-Yves
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 120
Inschrijving: 06/12/07, 17:13
Plaats: Rennes-Quimper




par Pierre-Yves » 06/07/10, 23:10

chatelot16 schreef:de sensor hoeft de temperatuur van het te meten gas niet vast te houden

het is voldoende om een ​​heel klein deel van de stroom af te leiden, om deze kleine stroom goed in een vrij lange pijp te koelen en over de sensor te voeren
Absoluut correct! Ik denk dat veel van de NOx-meetsystemen in autotestcentra zo werken. Ik vond zelfs een Engelse sensor bruikbaar tot 50 °, die moest worden gekoeld.

Mijn probleem is dat ik continue metingen wil, met een eenvoudig, robuust, automatisch systeem (en niet te duur!).

In een voertuig met SCR (selectieve katalytische reductie) wordt de sensor (hoogstwaarschijnlijk) direct in de uitlaatpijp geplaatst, zonder koelsysteem.
0 x
optimalisatie, energiebesparing

http://www.avel-vor.fr
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 06/07/10, 23:27

er is geen 400 ° aan het einde van een uitlaatpijp: er zijn zelfs dagen waarop deze condenseert, dus onder 100 ° c

dus de keuze van de sensor is geen temperatuurprobleem, je hoeft alleen een beetje af te koelen: het probleem is vooral de weerstand tegen al het schuren dat er in een uitlaat zit

en we komen terug op politieke ecologie

ecologie koopt geen erg duur supervoertuig met alle anti-vervuilingsgadgets: het is vooral voor mij om de kennis te verspreiden die nodig is om overal beter te doen: niet alleen in high-end auto's

daarom is de verspreiding van kennis belangrijk: het is wanhopig om op te merken dat er sensoren bestaan ​​en dat we de informatie niet kunnen vinden om ze correct te gebruiken!
0 x

Terug naar "Luchtvervuiling en oplossingen tegen luchtverontreiniging"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 59-gasten