infrageluid geluidsoverlast!

Bespreking van methoden voor de sanering en de controle van de luchtkwaliteit.
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1

infrageluid geluidsoverlast!




par bernardd » 31/12/09, 18:45

Hallo,

Bent u op de hoogte van infrageluidvervuiling?

Ik ontmoette onlangs de casus van een persoon die dit probleem thuis heeft: infrageluiden van enkele Hz (6 of 12Hz) met enorme krachten (100dB in limiet van eigendom).

Dit lijkt te wijten te zijn aan industriële fans.

De effecten op de gezondheid zijn schadelijk, maar omdat het onzichtbaar en onhoorbaar is ...
http://fr.wikipedia.org/wiki/Infrason
http://www.midi-plus.com/atexte/InductionPilote.pdf

Zou iemand ideeën hebben om het probleem op te lossen?

(of maak een elektrische generator met infrageluid: -)

En ook een mogelijke oplossing om deze infrasons op een pc te kunnen opnemen, om ze te kunnen detecteren zonder dure apparaten te hoeven huren?

Bij voorbaat dank!
0 x
Tot ziens!
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 31/12/09, 19:04

Salut!
Een paar jaar geleden moest een gebouw volledig geëvacueerd worden door tremoren (die de structuur schokten).

Het fenomeen dat alleen in dit gebouw voorkomt, was de stelling van de aardbeving onmiddellijk verwijderd.
Mensen spraken zelfs van een 'poltergeist' : Lol: , in feite na expertises ging het om infrasons geproduceerd door de fans van het ventilatiesysteem van het gebouw die resoneerden met de bovenbouw!
Dit is de kracht van dergelijke programma's.
Het probleem werd opgelost door eenvoudig de rotatiefrequentie van de ventilatorbladen te veranderen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 31/12/09, 19:23

Infrageluid (als het ze is) en slaap.

Bij sommige collega's, elke keer dat we de gelegenheid hebben gehad om een ​​grote gasturbine van dichtbij te benaderen (zetten / onderhouden), roeren de zeer lage frequenties de maag erg onaangenaam. De ervaring is leuk voor een paar seconden, maar zeker niet triviaal, want elke nacht die volgde ... was het onmogelijk om te slapen. :schok: : Cry:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 31/12/09, 20:01

sen-no-sen schreef:Een paar jaar geleden moest een gebouw volledig geëvacueerd worden door tremoren (die de structuur schokten) ....
Het probleem werd opgelost door eenvoudig de rotatiefrequentie van de ventilatorbladen te veranderen.


Dank je wel!

Dat is ook de oorzaak van het probleem ...

Zou u een referentie willen hebben om een ​​voorbeeld aan het record toe te voegen?
0 x
Tot ziens!
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 31/12/09, 20:06

Flytox schreef:Infrageluid (als het ze is) en slaap.

Bij sommige collega's, elke keer dat we de gelegenheid hebben gehad om een ​​grote gasturbine van dichtbij te benaderen (zetten / onderhouden), roeren de zeer lage frequenties de maag erg onaangenaam. De ervaring is leuk voor een paar seconden, maar zeker niet triviaal, want elke nacht die volgde ... was het onmogelijk om te slapen. :schok: : Cry:


Inderdaad, dit is niet triviaal, want als je naar een van de links kijkt die ik heb gevonden, zijn er directe acties op de interne werking van de hersenen en biologische klokken.

De persoon die mij dit heeft geleerd en die eronder lijdt, heeft grote slaapproblemen.

Als de kracht genoeg is om in jou te vibreren, moet het enorm zijn omdat het anders onhoorbaar is. Ik lees dat er serieuze problemen kunnen zijn als een orgaan deze resonante frequentie heeft, bijvoorbeeld vasculaire problemen in de hersenen ...

Ook daar, zou je alsjeblieft medische getuigenissen willen hebben?
0 x
Tot ziens!
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 31/12/09, 20:23

Ik heb niet de precieze informatie (exacte wijziging van het technisch plan van de ventilos) op de zaak waarover ik hierboven heb gesproken.
Deze informatie is doorgegeven aan de 20 ureninformatie.

Desalniettemin zijn de problemen die verband houden met infrageluid perfect meetbaar en al lang bekend: ze kunnen variëren van de simpele indruk van aanwezigheid (positieve metingen zijn gemeten in zogenaamde 'spookkastelen') tot misselijkheid, en tot syncope (Rusland had het gebruik ervan als oproerwapen bestudeerd).
In elk geval is er, als er een probleem is met de gezondheid, contact op te nemen met de overheid om de overlast zichtbaar te maken.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 31/12/09, 21:07

bernardd schreef:Inderdaad, dit is niet triviaal, want als je naar een van de links kijkt die ik heb gevonden, zijn er directe acties op de interne werking van de hersenen en biologische klokken.

De persoon die mij dit heeft geleerd en die eronder lijdt, heeft grote slaapproblemen.

Als de kracht genoeg is om in jou te vibreren, moet het enorm zijn omdat het anders onhoorbaar is. Ik lees dat er serieuze problemen kunnen zijn als een orgaan deze resonante frequentie heeft, bijvoorbeeld vasculaire problemen in de hersenen ...

Ook daar, zou je alsjeblieft medische getuigenissen willen hebben?


Door de medische dienst van de fabriek in twijfel te trekken, kan er accurate informatie zijn ... als de dokter dit soort informatie wil geven ????
Meestal is het meer als een diode-achtige bewerking, het nieuws is alleen in :frons: (als u niet hoog in de hiërarchie staat) ...... (angst voor vakbonden en het moeten herkennen van beroepsziekten !?)
Dernière édition par Flytox de 01 / 01 / 10, 12: 43, 1 keer bewerkt.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6988
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2913




par gegyx » 31/12/09, 23:06

Weet dat de dokter van het werk alleen voor de baas werkt en niet voor de werknemer.


En zoals Coluche zei, als er een medicijn van arbeid is, komt dat omdat werk een ziekte is.


---
De gasturbine, het is voor een back-upgenerator, in geval van uitgesneden EDF, of UJP zoals het in de mode is.

In mijn gebouw was er een dieselgenerator, persluchtstart.
Toen hij ondraaglijk voor de oren begon. Alles beefde en het lichaam ermee.
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 02/01/10, 10:25

Hallo,

Bedankt voor uw informatie

sen-no-sen schreef:Ik heb niet de precieze informatie (exacte wijziging van het technisch plan van de ventilos) op de zaak waarover ik hierboven heb gesproken.
Deze informatie is doorgegeven aan de 20 ureninformatie.


Zou je een herinnering aan de plaats en de datum hebben?

sen-no-sen schreef:Desalniettemin zijn de problemen met infrageluid perfect meetbaar en langdurig bekend:


Ik ontdekte het probleem een ​​paar dagen geleden, wat me deed denken aan Kuifje en de zonnebloemkoffer. En ik heb ontdekt dat het geen fantasy RG was, maar infrageluidwapens bestaan ​​en zijn zelfs verboden door een conventie over oorlogen, volgens een artikel.

Aan de andere kant zag ik niet direct de infrasons gemeten door de commissies van gezondheid op het werk ...

Je kunt erg dure geluidsniveaumeters kopen, maar als je een nummer had om dat te meten met een standaard pc en een kleine bewerking ...

sen-no-sen schreef:In elk geval is er, als er een probleem is met de gezondheid, contact op te nemen met de overheid om de overlast zichtbaar te maken.


Al gedaan in het geval dat ik ontdekte maar geen resultaat: eerder een diagnose van "waanzin" bij de klager ... des te meer verontrustend.
0 x
Tot ziens!
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 02/01/10, 10:42

Hallo,

Goed voor de arbeidsgeneeskunde, Flytox en Gegyx. En niet overtuigd dat velen van hen nog nooit van het probleem hebben gehoord, anders zouden ze uitgerust zijn met meetapparatuur ...

En je deed me denken aan een geval van malaise in een ziekenhuis, een oude herinnering, dank je!

Ik zocht naar "casus malaise ziekenhuis in Marseille" en vond enkele links:

http://www.informationhospitaliere.com/actualite-8431-malaises-bloc-hopital-nord-confirmation-sick-building-syndrome.html

http://www.sciencedirect.com/science?_ob=ArticleURL&_udi=B6X0W-4RSHR6V-1&_user=10&_rdoc=1&_fmt=&_orig=search&_sort=d&_docanchor=&view=c&_searchStrId=1151718144&_rerunOrigin=google&_acct=C000050221&_version=1&_urlVersion=0&_userid=10&md5=c9082b505ba4dd5ecd4f7b7baaeef069

[Url] http://lci.tf1.fr/science/2005-08/bloc-operatoire-hopital-nord-marseille-nouveau-ferme-4896042.html
[/ Url]
en vooral http://www.invs.sante.fr/BEh/2007/15_16/index.htm

Maar ik zie op geen enkel moment de mogelijkheid van aanwezigheid van infrageluid en de interesse om ze te meten ...

In het geval van het ziekenhuis vermeldt de samenvatting echter dat de ventilatie is gewijzigd ...

Dus het infrageluidsprobleem lijkt echt niet bekend te zijn! Het moet gezegd worden dat als de geluiden bekend worden als een bron van problemen, van daar naar wat sommige mensen generaliseren op andere geluidsbronnen ...
0 x
Tot ziens!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Luchtvervuiling en oplossingen tegen luchtverontreiniging"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 56-gasten