Ionisator, functioneren en gezondheid

Bespreking van methoden voor de sanering en de controle van de luchtkwaliteit.
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42

Ionisator, functioneren en gezondheid




par Capt_Maloche » 17/03/08, 15:55

Hallo,

Ik leer al een tijdje over luchtionisatoren en hun gunstige effecten in een huis.

Negatieve ionen zouden de bijzonderheid hebben zich vast te klampen aan zwevende deeltjes in de lucht en ze zo te verzwaren om ze tot de grond te beperken.

Maar ionengenererende apparatuur produceert ook vaak ozon, een beruchte irriterende verontreinigende stof.

Om nog maar te zwijgen van het feit dat we in het donker op de apparaten van 50 € duidelijk de lichtpunten kunnen zien, wat de aanwezigheid van een plasma en dus zeker van stikstofoxiden betekent...

hier is wat ik bij de hand heb:
http://www.psychologue.fr/ioniseur/ioni ... lution.htm

Het is absoluut noodzakelijk dat de bedrijfsspanning die wordt toegepast op de tips of op het koolstofvlechtwerk lager is dan 4650 volt (drempel voor ozonproductie).


jouw mening?
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 17/03/08, 15:59

eh.....

een deel van het probleem is dat de meeste literatuur wordt gepubliceerd door mensen die het verkopen!
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 17/03/08, 16:08

ja, maar hoe zit het met de ionenproductie - zonder ozon?
is dit alleen mogelijk?

Weet iemand welke technologie moet worden toegepast?

Persoonlijk, op de laatste ionisator die ik zelf heb gekocht, ruikt het naar na een storm, dus zeker ozon...
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Arthur_64
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 224
Inschrijving: 16/12/07, 13:49
Plaats: Pau




par Arthur_64 » 17/03/08, 17:55

Ik had nagedacht over de vraag voor mijn tante:


Dit is wat ik hem stuurde (het begon allemaal met een discussie over zoutlampen):

Moderne activiteit (elektrische apparaten, airconditioning, opsluiting) genereert positieve ionen (kationen) waarvan bekend is dat ze een aantal negatieve effecten hebben (vermoeidheid, moraal, zelfs meer "fysieke" effecten).

Negatieve ionen (anionen) hebben een bewezen gunstig effect (het is dankzij hen dat we ons goed voelen in de buurt van een waterval of na een storm), maar zijn zeldzaam ver van de natuur.

Verschillende concentraties van negatieve ionen afhankelijk van het medium (in anionen/cm3), geschatte cijfers:

* Bos 3000
* Campagne 800 tot 1800
* "In de stad" 200
* Thuis 30 tot 50
* In kantoor 20

Dus, zoals we kunnen zien, hebben onze huizen een tekort aan anionen.

Regelmatige ventilatie helpt schade te beperken. Maar om de hoeveelheid negatieve ionen aanzienlijk te verbeteren, is het beter om genoeg te hebben om ze te produceren. Groene planten genereren er een aantal door fotosynthese (eigenlijk zuurstofionen). Toch doen onze dagelijks gebruikte elektrische apparaten de voordelen van deze productie grotendeels teniet.

Een luchtionisator kan een oplossing zijn. Maar wees voorzichtig, want de goedkope modellen genereren ozon!
Een luchtionisator heeft ook het voordeel dat het stof op de grond wordt afgevlakt (het stof is positief geladen).

Bovendien heeft geen enkele studie bewezen dat zoutlampen negatieve ionen produceren. Volgens meningen en tests zouden hun effecten nihil zijn. Alleen esthetisch belang.


Als ik erover nadenk, vraag ik me af of de oplossing niet allemaal hetzelfde is om groene planten te bevoordelen...
0 x
Tagor
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 06/04/07, 12:31




par Tagor » 17/03/08, 19:42

Capt_Maloche schreef:ja, maar hoe zit het met de ionenproductie - zonder ozon?
is dit alleen mogelijk?

Weet iemand welke technologie moet worden toegepast?

Persoonlijk, op de laatste ionisator die ik zelf heb gekocht, ruikt het naar na een storm, dus zeker ozon...


er zijn veel ionisatoren die in de handel worden verkocht
ze produceren alleen HT op een spike

inderdaad, als de spanning te hoog is, produceert het ozon
zeer schadelijk voor de gezondheid

de geproduceerde ionen plaat de deeltjes in suspensie op de grond
dus dan moet je stofzuigen

maar het gevaar omdat er stofzuigers zijn zonder deeltjesfilter
in dit geval is de situatie na de stofzuiger veel erger dan voorheen
omdat de lucht die je inademt nog meer vervuild is dan voorheen!!!


het is dus verplicht om een ​​stofzuiger te gebruiken die geen microdeeltjes afstoot...
Ik kan me de standaard voor dit type filter niet herinneren
(maar degenen die astma hebben kennen het probleem goed)

het principeschema is uiterst eenvoudig
Ik kan het vinden als je wilt?
Dernière édition par Tagor de 17 / 03 / 08, 19: 54, 1 keer bewerkt.
0 x
Tagor
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 06/04/07, 12:31




par Tagor » 17/03/08, 19:49

Arthur_64 schreef:Dit is wat ik hem stuurde (het begon allemaal met een discussie over zoutlampen):


luchtzuivering is te wijten aan het feit dat de negatieve microdeeltjes
liggen plat op de grond

Ik was gisteren op de ECOBAT-show, de spreker antwoordde dat de zoutlampen geen effect hadden op de zuivering

onder andere kaarsen en wierook genereren veel microdeeltjes

maar ach, soms komt plezier voor een gezuiverde gezondheid
0 x
Avatar de l'utilisateur
Arthur_64
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 224
Inschrijving: 16/12/07, 13:49
Plaats: Pau




par Arthur_64 » 17/03/08, 20:15

... En Armeens papier geeft benzeen af ​​bij verbranding (maar het lijkt minder dan andere luchtverfrissers).

Voor zoutlampen is dit wat ik hieronder zei:

Bovendien heeft geen enkele studie bewezen dat zoutlampen negatieve ionen produceren. Volgens meningen en tests zouden hun effecten nihil zijn. Alleen esthetisch belang.


Voor het roetfilter, zou het niet een HEPA-filter ???
0 x
Tagor
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 06/04/07, 12:31




par Tagor » 18/03/08, 07:47

Arthur_64 schreef:Voor het roetfilter, zou het niet een HEPA-filter ???


ja we vinden deze stofzuigers met hepa-filter

het lijkt mij dat het minimum hepa H10 is
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 18/03/08, 11:36

Geschiedenis van filtratievoorschriften: http://www.photocleanquartz.com/societe/historique.php

Beeld

Bacteriën waarvan de grootte vrijwel altijd kleiner is dan 0,1 [mm] zijn in de lucht aanwezig bij a
numerieke concentratie die in de orde van grootte van 1/10000ste van de deeltjesconcentratie ligt.
F Asbest wordt geleverd in de vorm van cilindrische staven met een lengte van 1 tot 10 [mm] en een diameter van 0,02 tot 1 [mm].

II.3. CONCENTRATIE
Het is duidelijk dat het aantal deeltjes (evenals hun aard) varieert met de situatie.
geografie en de activiteit van de plaats.
Indicatieve waarden voor totale stofconcentraties
- Landelijk gebied 0,01 mg/m3 tot 0,15 mg/m3
- Stedelijk gebied 0,1 mg/m3 tot 0,75 mg/m3
- Industrieel gebied 0,5 mg/m3 tot 3 mg/m3


AFNOR en EUROVENT gebruiken 4 methodes die zich met name onderscheiden door de gebruikte aerosol.
Methode Type aerosol
Gravimetrisch (ASHRAE) Synthetisch
Opacimetrisch (ASHRAE) Atmosferisch
Fotometrisch Vaste deeltjes natriumchloride
Fluorometrische vaste uraninedeeltjes
NB:


Beeld

En meer in pdf ICI
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 18/03/08, 11:39

In theorie houdt een HEPA-filter 99,97% van het vuil, pollen, bacteriën en alle deeltjes in de lucht groter dan 0,3 micron tegen.

De EN 1882-norm uit 1995 die het testprotocol voor hoog- en ultra-efficiënte filters definieert: A
deeltjesgrootte mist tussen 0,1 en 0,2 μm.
Stroomopwaarts en stroomafwaarts van het filter wordt een deeltjestelling uitgevoerd en daaruit wordt de grootste deeltjesgrootte afgeleid.
doordringend evenals de minimale efficiëntie voor deze deeltjesgrootte.
De norm EN 1882 definieert acht filterefficiënties:


Beeld
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^

Terug naar "Luchtvervuiling en oplossingen tegen luchtverontreiniging"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 34-gasten