Luchtvervuiling en groene muur

Bespreking van methoden voor de sanering en de controle van de luchtkwaliteit.
Avatar de l'utilisateur
Lamyenvironnement
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 03/04/07, 17:54

Luchtvervuiling en groene muur




par Lamyenvironnement » 09/06/07, 19:18

Heb je al gehoord van de groene muur van de Croix Rousse (Lyon)? Het is een muur van 2 meter hoog en 3 meter breed die tot doel heeft de stedelijke vervuiling, met name in verband met het verkeer, te verminderen.

De planten op de muur zouden de capaciteit hebben om de verontreinigende stoffen te fixeren. Er worden studies uitgevoerd om de oplossing te testen. De eerste tests, uitgevoerd door academici uit Chambéry en een bedrijf uit Lyon, bleken doorslaggevend. Misschien zien we in de toekomst bij elk rood licht muren van groen?!

Wat is uw mening over dit systeem dat gedemocratiseerd zou kunnen worden?
0 x
Lamy Environnement is een adviesbureau voor duurzame ontwikkeling dat lokale autoriteiten, industrieën en MKB-bedrijven helpt bij het nemen van beslissingen door impactstudies, ICPE, ISO-certificering, bodemstudies, enz. http://www.lamy-environnement.com
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 09/06/07, 22:20

:pijl: Welkom.

Kunt u ons meer vertellen over deze groene wand, de gebruikte plantensoorten... :?

Heb je foto's van het ding?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lamyenvironnement
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 03/04/07, 17:54




par Lamyenvironnement » 09/06/07, 23:48

Het is samengesteld uit begonia's en klimop. Een zonnepaneel aan de muur wordt gebruikt om het irrigatiesysteem te automatiseren. Dit is natuurlijk teruggewonnen water.

Foto's van de inauguratie zijn beschikbaar op de blog van een Groenen-kandidaat voor de parlementsverkiezingen van 2007.

http://storage.canalblog.com/30/39/213315/13947073.jpg

http://storage.canalblog.com/14/60/213315/13946935.jpg
0 x
Lamy Environnement is een adviesbureau voor duurzame ontwikkeling dat lokale autoriteiten, industrieën en MKB-bedrijven helpt bij het nemen van beslissingen door impactstudies, ICPE, ISO-certificering, bodemstudies, enz. http://www.lamy-environnement.com
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 10/06/07, 13:22

:pijl: Het is geen muur, het is een vertikaal oerwoud. : Lol:
De kandidaat is ook echt bloemrijk... wat is haar irrigatiesysteem? : Lol:
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 10/06/07, 13:40

Citro schreef:De kandidaat is ook echt bloemrijk... wat is haar irrigatiesysteem? : Lol:


Zeker een druppelsysteem : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 10/06/07, 16:06

Dag

Onze voorouders hadden bomen geplant langs de paden
Plataan, Maronier, appelboom, populier ect..
het had zijn charme is het doel destijds was om in de schaduw te lopen op alles voor de arme paarden
Toen de auto arriveerde veranderden deze stoffige paden in asfalt en enkele duizelige mensen plantten zich in de bomen.
dus hebben we alle bomen gekapt, het zijn de bomen die gevaarlijk zijn, niet de chauffeurs, en we hebben airconditioning in de sprongen geïnstalleerd met een interieurfilter. (zo redeneert hij momenteel nog steeds aan het einde van de landingsbanen van kleine vliegtuigen, table raz on
bijna 500 meter)
Persoonlijk, als een haver niet over bomen kan, is het een kruiwagen die niet mag vliegen, als een auto een met bomen omzoomde weg niet kan passeren, is er een ontwerp- of rijprobleem.
Om te zeggen dat onze grootvaders met 100 km / u racen op onverharde en grindwegen zonder vering met houten wielen
en 12 liter motoren Absolute veiligheid heeft een prijs.
Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 11/06/07, 15:39

:pijl: Je hebt gelijk André...
Een mooie vijgenboom zorgt voor schaduw op het terras waar we eten, na het eten waarderen we de hangmat die eronder is geïnstalleerd...
De frisheid die het geeft heeft niets te maken met die van een zonnescherm of een parasol...
Maar de jaloezieën halen geen water uit de grond en zweten niet om zichzelf tegen de hitte te beschermen...
Ik merk regelmatig dat het in het bos 5°C koeler is dan in de stad...

Onze prachtige stad Bordeaux, van top tot teen gerenoveerd door onze nieuwe minister van Ecologie (Alain Juppé), heeft de afgelopen 6 jaar alle bomen verloren ten gunste van prachtige pleinen geplaveid met graniet. :onheil:
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6980
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2905




par gegyx » 11/06/07, 15:57

Citro schreef:Een mooie vijgenboom zorgt voor schaduw op het terras waar we eten, na het eten waarderen we de hangmat die eronder is geïnstalleerd...
Onze prachtige stad Bordeaux, van top tot teen gerenoveerd door onze nieuwe minister van Ecologie (Alain Juppé), heeft de afgelopen 6 jaar alle bomen verloren ten gunste van prachtige pleinen geplaveid met graniet. :onheil:
Pas op, de takken van de vijgenboom zijn broos...
Is het graniet van de toekomstige M. Ecologie van dezelfde oorsprong als dat van de tram van Orléans?
GEMAAKT IN CHINA
(Kleine handjes en transport goedkoper dan in Frankrijk.)
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 11/06/07, 16:39

gegyx schreef:Pas op, de takken van de vijgenboom zijn broos...

AH goed? Als je bang bent voor ons, de hangmat, we verplaatsen hem met zijn structuur...:D

Is het graniet van de toekomstige M. Ecologie van dezelfde oorsprong als dat van de tram van Orléans?
GEMAAKT IN CHINA
(Kleine handjes en transport goedkoper dan in Frankrijk.)

Nu je het zegt, meen ik me te herinneren dat... JA : Cry:
0 x
Avatar de l'utilisateur
diefstal
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 38
Inschrijving: 24/02/07, 13:32
Plaats: Auvergne




par diefstal » 11/06/07, 17:12

Ik weet niet of de groene muur de vervuiling zal opeten, in ieder geval zal hij zuurstof produceren. Een extra zonnepaneel om de bewatering überhaupt van stroom te voorzien, terwijl water door capillariteit hetzelfde zou kunnen doen. Is het allemaal goed groen?

In Parijs promoot een Parijse architect hetzelfde, maar dan met het oog op airconditioning...

Een boom in de schaduw stellen is sowieso veel beter dan al die technische gadgets. Laten we stoppen met het kappen en herplanten van bomen, zoals de VN ons aanmoedigt.
http://www.netbois.com/info/info.php?artc=2774
0 x
Bagnoles branden in de buitenwijken, het is immers alleen van zelfvernietiging:

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Luchtvervuiling en oplossingen tegen luchtverontreiniging"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 55-gasten