Geef de rekenkracht van uw pc klimatologen

Bespreking van methoden voor de sanering en de controle van de luchtkwaliteit.
ForumEcolo
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 15/12/05, 14:20
Plaats: North East

Geef de rekenkracht van uw pc klimatologen




par ForumEcolo » 08/03/06, 21:47

Futura-science schreef:Van de vele projecten die de gecombineerde kracht van netwerkcomputers willen benutten, kan het initiatief 'Klimaatveranderingsexperiment' een mijlpaal zijn.

Gepresenteerd als "het grootste project in de wereldwijde geschiedenis van klimaatvoorspelling", is de operatie het resultaat van de samenwerking van de BBC en climateprediction.net, die reeds gedistribueerde computers hadden gebruikt om weermodellen te ontwikkelen.

Het doel hier is om internetgebruikers die via software willen downloaden, de rekenkracht van hun computer te bieden, om wetenschappers te helpen bij hun onderzoek naar de opwarming van de aarde.

Begonnen minder dan een week geleden, lijkt het project zeer succesvol: meer dan 70 000-gebruikers hebben de oproep al beantwoord. Een bemoedigend cijfer, aangezien de organisatoren aanvankelijk hadden geschat dat buiten 10 000 mensen de beschikbare rekenkracht groter zou zijn dan die van de grootste bestaande computer.

Zelfs als er al in bijna alle landen van de wereld aan het experiment deelnemen, vertoont hun geografische distributie tot op heden sterke verschillen: meer dan 70% komt uit Groot-Brittannië.

Welnu, ik heb me net aangemeld voor deelname aan dit geweldige project ...
Je kunt eenvoudig lid worden van het team, alles wordt uitgelegd op deze pagina :pijl: http://climateapps2.oucs.ox.ac.uk/cpdnb ... d_main.php
Het is in het Engels, maar als je problemen hebt, kun je hier je vragen stellen ...
De software is zeer eenvoudig te configureren en u kunt alleen de middelen achterlaten die u wilt ...

Bovendien voert de software berekeningen uit op voorspellingen van de klimaatverandering ... en u kunt deze voorspellingen live in screensaver in 3D zien ... met de datum van de voorspelling, enz ...


Dus het sluit je aan :? :?

@ weldra
0 x
Neant
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 298
Inschrijving: 12/02/06, 12:47




par Neant » 08/03/06, 22:57

ha ja uitstekend het verbindt mij om te verbinden : Cheesy:
het zou een mooie screensaver moeten zijn.
0 x
ForumEcolo
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 15/12/05, 14:20
Plaats: North East




par ForumEcolo » 09/03/06, 21:09

Ik bevestig ... : Cheesy:
Modeling Earth 3D die draait op zichzelf in een volledig scherm, dit is de mooiste effect ... 8)

@ weldra
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 10/03/06, 08:13

:D Op basis van dit idee denk ik eraan om een ​​pantone-database voor te stellen.
Het idee van het delen van werk is volledig in overeenstemming met de ethiek van de econoloog, maar ik wil graag verder gaan om de gegevens op een meer wetenschappelijke manier te behandelen en elk van de deelnemers een meer wiskundige analyse van hun werk te bieden.
Ik denk erover na, wat denk jij ervan? :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 10/03/06, 09:14

Geweldig idee, Citro!
0 x
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 10/03/06, 10:44

Ik had enige tijd geleden al over dit project gehoord, er is ook IBM die was begonnen met "grid computing" voor de genethon en andere voor het seti @ home-project (Zoeken naar ExtraTerrestrial Intelligence ) waartoe ik de kracht van mijn proc al heb gezworen : Cry:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 10/03/06, 10:48

Deze Turkse mensen maken me echt gelukkig ... de kracht van een pc die berekent is 10 x die in stand-by wordt verbruikt ... De enige echte winnaars zijn de elektriciteitsverkopers ... :| Eerlijk gezegd betwijfel ik voor de resultaten van de berekeningen dat het "Science" echt vooruit zal helpen (we hebben daarvoor de supercomputer ... en "gevoelige" gegevens zelfs versleuteld naar een derde verzonden, ik geloof het niet echt ...)
0 x
ForumEcolo
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 15/12/05, 14:20
Plaats: North East




par ForumEcolo » 10/03/06, 15:21

Deze Turkse mensen maken me echt gelukkig ... de kracht van een pc die berekent is 10 x die in stand-by wordt verbruikt ... De enige echte winnaars zijn de elektriciteitsverkopers ...
Wat mij betreft is er niets veranderd aan mijn manier van internet en pc !! De screensaver is leuk, maar ik blokkeer niet urenlang !!
Eerlijk gezegd betwijfel ik voor de resultaten van de berekeningen dat het "Science" echt zal bevorderen
Dus ik begrijp de interesse niet die ze zouden hebben om zoiets te doen!
Bevinden ze zich in cahoots met grote groepen elektriciteitsleveranciers?
Zijn ze in samenwerking met de NSA om ons beter te archiveren?
:?
(we hebben daarvoor de supercomputer ... en sturen "gevoelige" gegevens naar een derde, zelfs gecodeerd, ik geloof het niet echt ...)
Misschien hebben niet alle groepen onderzoekers de financiële middelen om 'supercomputers' te verkrijgen of kunnen ze met deze methode wat geld sparen om het in andere projecten te herinvesteren?
BBC schreef:Een oplossing is dat wetenschappers de grootste supercomputer gebruiken die ze kunnen vinden. Maar zelfs de grootste supercomputers zijn maar zo goed.

We denken dat je het beter kunt doen.


Met behulp van een techniek die bekend staat als distributed computing, hopen we de kracht van duizenden pc's over de hele wereld te benutten. Als 10,000-mensen zich aanmelden, zijn we sneller dan 's werelds grootste computer. En we hopen nog beter dan dat te zijn.

of:
BBC schreef:Het experiment werkt door gebruik te maken van uw vrije verwerkingskracht. Het enige wat u hoeft te doen is uw computer te gebruiken zoals u normaal zou doen, en het programma zal berekeningen uitvoeren op de achtergrond. Als het klaar is, stuurt het resultaten terug naar wetenschappers in Oxford, die de resultaten van iedereen combineren. Hoe meer mensen deelnemen, hoe completer hun voorspellingen over het toekomstige klimaat zullen zijn.


Hoe dan ook, als dit onderwerp problematisch is, kunt u het verwijderen, ik zou niet beledigd zijn, dat verzeker ik u :P : Mrgreen: !!

@ weldra
:D
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 10/03/06, 15:28

Inderdaad, op dit type dossier ben ik het niet eens met Christophe, maar daar heeft hij blijkbaar zijn gewoonte van officier van justitie onderschreven (nou ja, van degene die beschuldigt) : Cheesy: dus ik kan zijn twijfels begrijpen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 10/03/06, 15:42

denk opnieuw, econology,

de rekenkracht van dit soort systemen is vrij aanzienlijk, ik herinner me dat voor de genethon de berekeningen in een zeer korte tijd (een paar maanden) werden voltooid en ze ver op schema lagen, omdat de berekeningen waren kolossale:
http://www-sop.inria.fr/intech/grid/priol.pdf

Het lijkt erop dat het gebruikte vermogen groter is dan dat van de grootste huidige computers (die ze sowieso ook gebruiken) en voor bijna nul kosten, terwijl de computers driekwart van de tijd nutteloos zijn. Het zou zonde zijn om jezelf hiervan te beroven ...

Vooral omdat de supercalculators niet meer of minder gebruiken dan P4-processors, zie soms Xeon, dat weinig verschilt van desktopcomputers. In deze computers worden ze gewoon in serie gezet, wat elders een intens koelsysteem impliceert.

En nogmaals, het lijkt mij dat heel weinig privécomputers worden gebruikt in grid computing. Voor de genethon hadden ze op zijn minst een hele kamer moeten maken gevuld met processors, misschien zelfs een gebouw, uiteraard voorzien van een grote Clim. Voor mij, als dat de wetenschap eerder bevordert. :P

Wat betreft de gegevens, ik zie het risico niet echt, ze sturen alleen cijfers, hoe weten we wat het is? en ze krijgen cijfers ...
0 x

Terug naar "Luchtvervuiling en oplossingen tegen luchtverontreiniging"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 43-gasten