Verontreiniging door diesel deeltjes

Bespreking van methoden voor de sanering en de controle van de luchtkwaliteit.
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4

Verontreiniging door diesel deeltjes




par jean63 » 06/02/06, 09:17

Uittreksel uit recent econologienieuws :pijl:

https://www.econologie.com/

Respiratoire toxiciteit van dieselpartikels - door Christophe 24 / 01 / 2006: 12: 50

De luchtkwaliteit is een belangrijk thema in het milieubeleid van de geïndustrialiseerde landen.

Inderdaad, indirect bewijs uit epidemiologische studies die de afgelopen twintig jaar, gebruikt om een ​​mogelijke relatie tussen bepaalde verontreinigende stoffen, zoals de lucht zwevende deeltjes en sterfte of ziekte van de luchtwegen en hart- en vast te stellen.

Het is echter niet altijd gemakkelijk om een ​​duidelijk oorzakelijk verband tussen een bepaalde verontreinigende stof en een gezondheidseffect te stellen. Roetdeeltjes zijn betrokken bij snel verslechterende ademhalingsziekten zoals astma, voor zover hun kleine grootte maakt het toegang tot de diepe long.

Recente experimentele studies hebben licht werpen op de moleculaire mechanismen die ten grondslag liggen aan de ontstekingsreactie die door deze deeltjes wordt veroorzaakt. Deze zouden de productie kunnen doormaken van geactiveerde zuurstofsoorten die bij veel ziekten een centrale rol spelen, die momenteel wordt erkend.


Ik heb ergens gelezen dat de deeltjes die door de recente motoren Hdi worden uitgestoten, zelfs met katalysator en deeltjesfilter, deze fijne deeltjes gevaarlijk maken? Dus, als dit het geval is, waarom dan diesel + in Frankrijk blijven ontwikkelen, behalve dat het iets minder CO2 in de atmosfeer stuurt dan andere brandstoffen :?
Wat is het beleid van andere Europese landen op dit gebied? :?
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 06/02/06, 09:44

Het lijkt erop dat hoe kleiner de deeltjes, hoe gevaarlijker ze zijn, als ze in dit artikel (in het Engels):
http://www.greenfacts.org/air-pollution ... /index.htm

Ik citeer de conclusie:
Bij de huidige luchtconcentraties in Europa kan de blootstelling aan zwevende deeltjes de longen aantasten en de levensverwachting met enkele maanden verkorten, voornamelijk bij reeds bestaande hart- en longaandoeningen. Zowel grove als fijne deeltjes veroorzaken schadelijke gevolgen voor de gezondheid, fijne deeltjes (vooral de ultrafijne) zijn doorgaans gevaarlijker.

Daarna, in termen van of de hdi / dci en het bedrijf fijnere deeltjes maken ... moeilijk te zeggen, maar het is aannemelijk!
jean63 schreef:Dus, als dat zo is, waarom dan diesel + in Frankrijk blijven ontwikkelen, behalve dat het CO2 iets minder in de atmosfeer stuurt dan andere brandstoffen

Nou ja, misschien alleen omdat Frankrijk de vrachtwagen altijd enorm bevoorrecht heeft voor het transport van landgoederen ... (kan ze naar de hvb sturen!). In ieder geval denk ik een deel van de uitleg.
jean63 schreef:Wat is het beleid van andere Europese landen in deze kwestie?

Geen idee!
Dernière édition par Rulian de 06 / 02 / 06, 10: 39, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 06/02/06, 09:48

HVB ... .ja, maar ik denk dat het ook deeltjes stuurt, dat lees ik ergens.
We zouden de artikelen moeten vinden, maar Christophe moet dat allemaal hebben.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 06/02/06, 09:50

Trouwens, door op uw adres te klikken, krijg ik het artikel niet in kwestie, noch in het Engels, noch in wat dan ook :!:
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 06/02/06, 10:38

Ja, pardon, ik ben in de link gestapt. Hier is de goede (en ook gerepareerd in het oorspronkelijke bericht):
http://www.greenfacts.org/air-pollution ... /index.htm
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 06/02/06, 11:58

Maar waar heb je het over?

De diesels zijn perfect schoon dankzij wonderbaarlijke roetfilters! Het is overal gemarkeerd! : Mrgreen: Bovendien is het een Franse uitvinding! Wat wil je nog meer? De maan? : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 06/02/06, 12:04

Ik heb niet op mijn auto en de laatste CT vóór de pantonisatie. Ik was bij de 0,23-opaciteitsmeter ... het is een serieuze dokter? : Cheesy:
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 06/02/06, 12:39

lau schreef:Ik heb niet op mijn auto en de laatste CT vóór de pantonisatie. Ik was bij de 0,23-opaciteitsmeter ... het is een serieuze dokter? : Cheesy:
De meettoestellen van de Technical Control Centers meten normaal gesproken niet onder 0,5 ms-1 ...
Waar ging je naartoe om te meten?
Kun je het scannen?
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 06/02/06, 14:17

Autovision
Beeld
Dernière édition par lau de 06 / 02 / 06, 23: 26, 2 keer bewerkt.
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
The Passing
x 17




par The Passing » 06/02/06, 14:26

Econology schreef:Maar waar heb je het over?

De diesels zijn perfect schoon dankzij wonderbaarlijke roetfilters! Het is overal gemarkeerd! : Mrgreen: Bovendien is het een Franse uitvinding! Wat wil je nog meer? De maan? : Mrgreen:

Als het zo schoon en wonderbaarlijk is, waar wacht onze regering dan op om een ​​belastingkrediet te bieden voor de installatie van een vervangende APF op alle diesels die al in omloop zijn? Dan is de circulatie van niet-FAP'ed diesels van 2010 verboden.

:onheil:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Luchtvervuiling en oplossingen tegen luchtverontreiniging"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 50-gasten