Bestrijdingsmiddelen in de buurt van woningen

Bespreking van methoden voor de sanering en de controle van de luchtkwaliteit.
onnozele hals
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 22/03/16, 17:08

Bestrijdingsmiddelen in de buurt van woningen




par onnozele hals » 22/03/16, 17:43

Hallo,

Na het bekijken van verschillende rapporten over de gezondheidsrisico's van pesticiden, met name voor kinderen (hormoonontregelaars, carcinogenen), stel ik mezelf veel vragen.
Ik woon op het platteland, omringd door akkers waaronder een paar meter van mijn huis en het is duidelijk dat wanneer de tractor spuit, de druppels in mijn tuin worden geprojecteerd ...
Ik aarzel echt om te bewegen, zelfs als ik van mijn huis hou, maar het begint me angst aan te jagen, vooral jegens mijn zoon.

Wat denk je?
Is mijn reactie onevenredig?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: pesticiden in de buurt van huizen




par Gaston » 22/03/16, 18:14

Het is heel moeilijk om een ​​vraag als deze te beantwoorden.

Wat mijn argument ook is, je kunt altijd denken dat ik lieg of dat ik het mis heb.

Als je angst op een punt komt dat je het niet aankan, is het beter om te bewegen voor je psychische gezondheid ... zorgvuldig vermijdend naast de campagne, de stad en zijn vervuiling met fijne deeltjes, de kerncentrales en hun risico van ongevallen, valleien met een stroomopwaartse dam, nabijheid van antennes voor telefoonrelais, klifconstructies en boven verlaten mijnen, Seveso-geclassificeerde fabrieken, luchthavens, seismische zones, overstromingsgebieden, de raffinaderijen en hun emanaties, de DOM-TOM en hun Zika-virus, Bretagne en zijn radon, de zeeën en hun risico op tsunami, de zon en de UV, ... (krab de nutteloze vermeldingen).
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: Pesticiden in de buurt van huizen




par Ahmed » 22/03/16, 20:40

Gaston, je bent nog niet klaar met het demoraliseren van deze armen onnozele hals? :)

Het is waar dat deze kwestie van pesticiden in de landbouw nog niet in de maak is, ook al veinst de huidige minister van Landbouw de biologische landbouw te steunen, hij "wil" het gebruik van producten verminderen. chemicaliën, terwijl ze lobbyden voor het tegenovergestelde, zoals onlangs:
Terwijl hij handelde - merk op dat het resultaat politicus niet beroemd is - met de FNSEA Beulin, heeft hij niets om de agribusiness te ontkennen. En bovendien aarzelde hij niet om een ​​brief te sturen naar de afgevaardigden. Degenen die vandaag de dag discussiëren over een mogelijk verbod op neonicotinoïde pesticiden, moordende bijen onder de Biodiversiteitswet. In deze brief - hoe valsspelen dan ook! - hij vroeg verkozenen om niet te stemmen voor dit verbod. Die uiteindelijk uiteindelijk werd bereikt, met effect in 2018.

bron.

Ik denk dat het op zijn minst voorzorgsmaatregelen moet nemen bij het verspreiden (sluitingen van ramen ...) en een beetje aanstootgevend moet zijn bij verspreiding in winderig weer. Het lijkt helaas een illusie om een ​​verbod in de buurt van een individuele woning te bereiken ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Pesticiden in de buurt van huizen




par chatelot16 » 22/03/16, 20:54

manier om meer oefening te zien, praat met de boer die de velden rondom je huis heeft, zodat hij op de hoogte is van het probleem

het sproeit niet elke dag producten over de hele oppervlakte: het belangrijkste is om slechte dagen te voorkomen

met de huidige regelgeving is het al verboden om op dagen met veel wind te spuiten, maar het is nog belangrijker om niet in de buurt van huizen te spuiten als er wind is

een dialoog met de boer zou constructief zijn! het gebruikt niet noodzakelijk actief radioactief giftig product of erger nog ... het kan producten gebruiken die eenvoudiger zijn zonder groot gevaar

bespreek een beetje voordat je paranoia doet

de endocriene disruptor wordt serieus onderworpen aan een veelvoud aan additieven in kunststoffen, in verf, en erger nog in het reinigen van producten ... reinigingsproducten zijn misschien wel het ergste vuil dat sommigen thuis hebben
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: Pesticiden in de buurt van huizen




par Ahmed » 22/03/16, 21:10

hij kan eenvoudigere producten gebruiken zonder veel gevaar

Het is niet verboden om te dromen ... :D
... ok, er zijn regels, maar daders zijn zelden overstuur, vandaar mijn aanbeveling van stevigheid. Wat de discussie betreft, dat is prima, maar het huidige landbouwsysteem veroordeelt het gebruik van deze producten, ongeacht de goede of slechte wil van de boer.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
onnozele hals
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 22/03/16, 17:08

Re: Pesticiden in de buurt van huizen




par onnozele hals » 22/03/16, 21:22

Allereerst hartelijk dank voor uw antwoorden.
Eigenlijk zou het fijn zijn als ik een beetje met de boer besprak om te weten wat hij als producten gebruikt.
Wat Gaston zegt, weerspiegelt wat mijn man me vertelt. In feite is de omgeving zo vervuild en zo gevaarlijk geworden voor de mens dat ik me afvraag of ik geen andere zorgen elders zal maken ... de lucht van de stad is het gezonder dan mijn huis? ?

Maar ik denk nog steeds dat pesticiden een reëel gevaar zijn en ik vind het onaanvaardbaar dat er geen hervormingen meer zijn op dit onderwerp, ook al gaat het een beetje zoals je Ahmed zegt voor bijen
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: Pesticiden in de buurt van huizen




par Ahmed » 22/03/16, 21:34

Wat de bijen betreft, is het nog niet duidelijk dat het verbod op neonicotinoïden wordt uitgesproken: het is slechts een stap. Bovendien zijn er geen aanwijzingen dat een mogelijk verbod voldoende is om een ​​veel groter probleem aan te pakken dat verband houdt met wereldwijde landbouwpraktijken, zoals de vermindering van de biodiversiteit van planten en de uitbreiding van monoculturen. ..
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: Pesticiden in de buurt van huizen




par Christophe » 22/03/16, 22:09

gaby schreef:Maar ik denk nog steeds dat pesticiden een reëel gevaar zijn en ik vind het onaanvaardbaar dat er geen hervormingen meer zijn op dit onderwerp, ook al gaat het een beetje zoals je Ahmed zegt voor bijen


Welkom hier Gaby!

Ik nodig u uit om, naast hier, ook dit onderwerp van 2008 te bekijken, waar we de vraag al hadden besproken: Luchtverontreiniging / pesticide-samenwonen-landbouw-standaard-huizen-t5937.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Pesticiden in de buurt van huizen




par chatelot16 » 22/03/16, 22:12

voor de neonicotinoïde riskeer je niets dat alleen de bij doodt ... het doodt ze zelfs niet direct, het zorgt er alleen maar voor dat ze het noorden verliezen en ze gaan niet terug naar de korf en sterven overal

de neonicotinoïden worden niet in de velden bespoten, maar bedekken de zaden voordat ze worden gezaaid ... en de groeiende plant wordt een vergif voor de bijen!

het slechtste varkensvlees is niet het varken dat we zien of voelen ... als een boer met zijn sproeier een mist laat zien die stinkt, is het misschien iets veilig, en voelt het slechtste viscerale product niets

bijkomend probleem, de boer is geen chemicus ... we verkopen ze en leggen zelfs iets op ... degenen die willen begrijpen dat het beter gaat, zijn zeldzaam en we vinden het moeilijk om niets te worden opgelegd
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: Pesticiden in de buurt van huizen




par Ahmed » 23/03/16, 10:52

Neonicotinoïden worden feitelijk gebruikt om de zaden te coaten maar ook bij conventioneel strooien. Het zijn insecticiden, dus potentieel agressieve stoffen in vergelijking met bepaalde andere "fytosanitaire" producten.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Luchtvervuiling en oplossingen tegen luchtverontreiniging"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 38-gasten