Benzinemotor zonder bougie

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
candas1
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 87
Inschrijving: 24/10/08, 10:21
Plaats: Mulhouse

Benzinemotor zonder bougie




par candas1 » 09/03/10, 15:44

In samenwerking met MIT heeft een Amerikaans bedrijf zojuist een revolutionair brandstofinjectiesysteem voor benzinemotoren gepresenteerd. Dit innovatieve systeem - dat de bougie elimineert - overtreft de prestaties van hybride voertuigen met een verbruik van 3,68 l per 100 km.


http://www.futura-sciences.com/fr/news/t/technologie-1/d/368-litres-aux-100-kilometres-cest-possible-avec-un-moteur-a-essence_22924/

(bewerkt door ex-océano 09/03/10 16:16: BBCode-correctie)
0 x
A4 1.9 90 tdi CH - 300 000 km
Record conso - 4.15 L / 100
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 09/03/10, 17:00

Futura-wetenschap blijft trouw aan haar onderzoek naar "wetenschappelijke demagogie" ... maar als je krabt is er veel meer ... :onheil:

Het is onzin om te praten over 3.68 L "in een vacuüm" ...

De benzinemotor zonder bougie hoef je niet bij MIT te halen, de "CAI-motor"is er één en het is ontwikkeld door Franse autofabrikanten en de IFP gedurende (tenminste) 5 jaar ... zelfs als, blijkbaar, de taak niet zo voor de hand liggend is ...

Enkele definities van "nieuwe engines":

- ACCH: ontsteking door homogene ladingscompressie (Canadese onderzoeksoorsprong)
- HPC: Higly Premixed Combustion (oorsprong IFP, het is de toepassing op de industriële motor van het NADI-proces van IFP)
- CIHC: Compression-Ignitied Homogeneous Charge (Nadj en Foster, University of
Wisconsin-Madison)
- CIBAI: Compression Ignition By Air Injection (West Virginia University, tests op een CFR-motor om zelfontbranding te regelen door injectie van hete lucht)
- APIR: zelfontbranding gecontroleerd door radicale injectie (onderzoek aan de Universiteit van Orleans in samenwerking met PSA) die wordt gepositioneerd als intermediair tussen de klassieke modus en de HCCI.

We kunnen ook de Franse voorwaarden toevoegen die zijn vastgesteld door de commissie van
terminologie en die verscheen in het Publicatieblad 2 juni 2006:

- Zelfontbranding door compressie vertaalt de term HCCI
- Zelfontbranding door heet gas vertaalt de term ATAC
- Vooraf ingestelde automatische ontsteking vertaalt de term CAI


https://www.econologie.com/motorisations ... -3717.html

Ik wil het ook echt hebben over een benzine-videorecorder waarvan de MCE-5 mijn meest succesvolle Franse versie is: https://www.econologie.com/forums/mce-5-le-m ... t7283.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 17/05/10, 00:33

benzine zonder bougie: alle fesait multi-fuel dieselmotoren, militaire vrachtwagens, amx30 ...

probleem, benzine die op het moment van verbranding wordt gespoten, brandt niet sneller dan diesel, dus het rookt als het te snel loopt: het wil niet sneller lopen dan diesel

het voordeel van benzine is juist dat je zo snel kunt draaien als je wilt

Ik zou graag een goede manier willen vinden om de benzine in te spuiten zodat deze snel verbrandt, de 2 keer in te brengen en het verlies van brandstof door de uitlaat te voorkomen
0 x
oiseautempete
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 848
Inschrijving: 19/11/09, 13:24




par oiseautempete » 17/05/10, 07:29

chatelot16 schreef:Ik zou graag een goede manier willen vinden om de benzine in te spuiten zodat deze snel verbrandt, de 2 keer in te brengen en het verlies van brandstof door de uitlaat te voorkomen


het bestaat al lang niet: pneumatische injectie, maar op een klassieke 2-takt is dit niet haalbaar vanwege de smering (een standaard 2-takt wordt gesmeerd door het mengsel dat door de lage motor gaat): je hebt een 2-takt nodig nat carter, daarom noodzakelijkerwijs met compressor en kleppen om een ​​goede sweep te hebben ... dus we verliezen de eenvoud, we winnen alleen aan gewicht en volume ... maar de brandstofefficiëntie blijft lager dan een 4-takt, een deel van de zuigerslag is nutteloos voor het werk (op het niveau van de lichten) ... maar kan worden verbeterd met een Atkinson-cyclus ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 17/05/10, 07:56

smering is geen probleem: zelfs als er benzine in de cilinder wordt gespoten, voorkomt dit niet dat de olie via de inlaat wordt ingeslikt

de trekkers van het Franse bedrijf zijn inderdaad 2-takt met voorcompressie in het carter: diesel als ze warm zijn, en met benzine-injectie om te starten: de oliepomp wordt niet eens ingespoten door de inlaat, maar door de krukaslagers en een wijs op de doorgang van de segmenten: zelfs geen speciale 2-taktolie nodig: het eet gewone minerale olie

Ik heb lange tijd advertenties gezien voor 50 cm3 2-takt pneumatische scooters met injectie, maar ik weet niet genoeg om het te begrijpen
0 x
oiseautempete
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 848
Inschrijving: 19/11/09, 13:24




par oiseautempete » 17/05/10, 08:43

chatelot16 schreef:smering is geen probleem: zelfs als er benzine in de cilinder wordt gespoten, voorkomt dit niet dat de olie via de inlaat wordt ingeslikt

de trekkers van het Franse bedrijf zijn inderdaad 2-takt met voorcompressie in het carter: diesel als ze warm zijn, en met benzine-injectie om te starten: de oliepomp wordt niet eens ingespoten door de inlaat, maar door de krukaslagers en een wijs op de doorgang van de segmenten: zelfs geen speciale 2-taktolie nodig: het eet gewone minerale olie



Uh, het trekkersysteem moet zeer vervuilend zijn: denk er niet eens over na: je moet niet vergeten dat mensen destijds niets om het milieu gaven, bovendien daar hadden heel vaak 4-taktmotoren met smering van verloren olie, vooral op het niveau van de distributie, en in de dagen van de Sovjet-Unie maakten de vele auto's met 2-taktmotoren de wegen glad omdat er zoveel olie op de weg was. ..
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 17/05/10, 10:58

Ik heb zojuist een redelijk compleet document (voor het "grote publiek") op de CAI-gestuurde ontstekingstechnologie voor benzinemotoren door IFP School.

Veel completer dan wat er in het FS-artikel werd gezegd ...

Lees ook het onderwerp op DiesOtto motor over zelfontbranding van benzine en de presentatievideo: https://www.econologie.com/presentation- ... -4265.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 17/05/10, 14:51

heel erg bedankt: geweldig document

lange tijd balanceert mijn hart tussen 2 keer en 4 keer, met een grote voorkeur voor de 2 keer, jammer dat het alleen goed is in diesel ...

Ik hoop dat door min of meer de uitlaat te blokkeren het ook goed wordt in benzine (of methaan en vergasser): er is alles wat je nodig hebt om heel goed te zijn

zelfs als ze in dit document voornamelijk proberen hetzelfde opnieuw te doen in 4 stappen
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 17/05/10, 14:54

chatelot16 schreef:jammer dat het alleen goed is in diesel ...


... langzaam (dwz minder dan 500 tpm om niet te zeggen 100 tpm).

Ik geef er de voorkeur aan om aan te vullen om de geesten niet te storen!

chatelot16 schreef:zelfs als ze in dit document voornamelijk proberen hetzelfde opnieuw te doen in 4 stappen


Nou het blijft een 4-takt ... maar steeds meer "gecontroleerd" ... dit is precies wat er werd gedaan door over te schakelen op de HP injectie stookolie motor ... het is nu de beurt aan de benzinemotoren.
0 x
ggdorm
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 122
Inschrijving: 23/02/09, 17:25
Plaats: belgique




par ggdorm » 25/08/10, 10:59

In modelvliegtuigen hebben onze motoren met een kleine cilinderinhoud alleen een bougie voor de eerste explosie, want de cyclus wordt zelf onderhouden door de interne warmte van de motor ... De toelating wordt gedaan ter hoogte van de krukas van een mengsel dat is samengesteld uit 10 % d 'natuurlijke of synthetische olie, methanol en nitromethaan (die dient om de vertragingen te behouden)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot] en 150 gasten