Aceton toegevoegd aan brandstof = besparing.

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Davio
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 49
Inschrijving: 14/02/05, 21:17
x 1

par Davio » 01/09/05, 18:18

Op mijn diesel had ik meer pit opgemerkt en het verbruik was willekeurig, maar op sommige volle tanks was er winst en andere niets.

Ik merkte dit toen ik op 30% koolzaad reed en mijn tankbeurten nooit op dezelfde plaats waren.

De extra pit. verslechterde na drie dagen.

De reden van dit verhaal heb ik nooit kunnen achterhalen omdat ik daarna ben overgestapt op 100% koolzaad.

Gezien het verwarmingsvermogen van de elektrische weerstand, heb ik geaarzeld om de aceton meteen weer te nemen, ik begin langzaam opnieuw, ik zie wel wat er gebeurt, ik denk vooral aan een goede start in de ochtend met de aceton .
0 x
Giul
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 59
Inschrijving: 16/08/05, 07:27

par Giul » 04/09/05, 18:31

"Lees voor iedereen

Zelfs op Zébulon.fr, de beroemde pc-optimalisatiesite, hebben sommigen getest (ze citeren "econologie.com")

(er zijn drie pagina's met berichten)



Tot snel
0 x
bel3pc
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 26
Inschrijving: 14/09/05, 12:47

par bel3pc » 15/09/05, 08:02

Hallo,

Ik denk dat ik in een e-mail een van jullie zag die een test over dit onderwerp aan het doen was??
Wat is het, wat zijn de resultaten, zijn er risico's met de injecties? Is er een risico als ik JM Moreau signaleer dat hij de componenten vernietigt?
Bijvoorbeeld:

Brandstofpomp, injectoren, de verschillende sensoren verwerkt in de voeding??

Bedankt voor eventuele op- en aanmerkingen.


Christelijke PERET
-------------------------------------------------- -----------

Aceton toegevoegd aan brandstof = besparing...

Een van onze trouwe lezers (bedankt Jean-Yves!) vond het volgende op 17 maart 2005 en stuurt het naar ons

Een uittreksel:

De auteur, Louis LaPointe (die zichzelf een expert op dit gebied noemt), beweert dat hij 15 tot 35% brandstof (benzine of diesel) bespaart door simpelweg (een beetje) aceton toe te voegen. Hij zegt dat hij dit al meer dan 50 jaar probleemloos doet.

Het "gemiddelde optimum" zou ongeveer 2.5 ounce aceton voor 10 gallon zijn (waardoor een verbruiksbesparing van ten minste 20%) wordt gegarandeerd.

''Na het omrekenen van Amerikaanse eenheden en, tenzij ik me vergis:
1 US gallon=/= 3.8 liter
1 OZ (Ounce) = 28.35 gram
Waterdichtheid 1 (1 liter water 1000 cm3 = 1000 gram).
Dichtheid van aceton 0.79
2.5 ons aceton =
28.35*2.5 =/= 71 gram =/= 71/0.79 =/= 90 cm3.
Dit maakt 90 cm3 aceton voor 10 gallon = 38 liter.
Met 1 liter aceton doen we ongeveer 10 'kleine' tankbeurten van ongeveer 40 liter 'normale' brandstof en bespaart u (volgens de auteur) 20% =/= ruim 8 liter op elke tankbeurt... .

Geweldig, toch? ''

Onze correspondent voegt eraan toe: Ik stel me voor dat in combinatie met het waterstofsysteem van Jean-Marc Moreau de besparingen optellen? Ik stelde hem de vraag.''

Antwoord: Ja, inderdaad, ik ken dit proces (net als mottenballen / Anti-mottenballen) om in de brandstof te doen. Bij voorkeur te gebruiken in combinatie met andere beschermende moleculen. Er zijn ook verschillende additieven, voorgedoseerd en gestabiliseerd, bekend bij fabrikanten van autoproducten. We weten allemaal dat er duizend-en-een manieren zijn om brandstof te besparen. U moet weten dat als u ether, tolueen of andere producten aan onze brandstoffen toevoegt, hetzelfde zal gebeuren en er echte winst zal worden geboekt. U moet echter voorzichtig zijn. Zo wordt bijvoorbeeld aceton zonder andere toevoegingen gebruikt om de lijm op te lossen en de afdichtingen van vele materialen te laten smelten... de andere genoemde producten kunnen ook agressief zijn als ze verkeerd worden gebruikt. "JM M
0 x
ange
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 34
Inschrijving: 12/10/05, 14:55

par ange » 02/11/05, 16:12

Pas op voor mottenballen en tolueen, dit zijn zeer gevaarlijke producten (kankerverwekkend) die ten koste van alles vermeden moeten worden!!!

Anders, naar mijn bescheiden mening, betreft de winst in het gebruik van aceton vrij oude benzinemotoren (met carburateur) en dreigt het proces minder effectief te zijn op de huidige motor die is uitgerust met elektronische regeling met lambdasonde.

PS Ik geloof niet dat aceton in de hierboven vermelde gebruiksverhoudingen enig gevaar zal opleveren voor de motoruitrusting.
;)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

par Christophe » 02/11/05, 18:40

Ik heb deze 2 identieke onderwerpen gecombineerd, verplaatst en vastgezet.
0 x
Kedar
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 74
Inschrijving: 06/09/05, 15:33
x 1

par Kedar » 02/11/05, 21:36

Goedenavond, ik heb een 2.3D-hulpprogramma geprobeerd. Ik heb 10% bespaard met 60CM3 of 6cl aceton met 50 L GO
Ik heb de test opnieuw gedaan met 7 Cl en 3 liter zonnebloemolie om te zien of het het principe van oppervlaktespanning schaadt
@+
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1

par voormalig Oceano » 02/11/05, 22:26

Ik ben aan het experimenteren met mijn skoda Félicia GLXi (1,4L (1400cc ongeveer) benzine 68 cv (68pk)).

In Marseille zitten we midden in een busstaking en ik sta in de file. Maar ik kan nu al zeggen dat voor een reis tussen 20min en 30min, afgelegd tussen 1H en 2H vanwege files, ik 7,5L/100km verbruikte.

Normaal gesproken verbruik ik bij een vlotte rit en zonder eindeloze files zo'n 6,5L.

Voor mij is het zeer overtuigend en ik zet het experiment voort (kan niet wachten tot het einde van de staking).

(Ik doe 60ml aceton voor 40L benzine)

Als ik klaar ben, ga ik naar de turbulator ;)
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6931
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870

par gegyx » 03/11/05, 00:53

Dag voormalig Oceano
Om preciezer te zijn (voor de regionale): 50kw, 1289cm3, controle van de mono-injectie en de ontsteking door een gemeenschappelijk Monotronic Bosch-systeem. :D

Heb je gecontroleerd waar je propeller zich bevindt in Flagada?
Zodra het luchtfilter is verwijderd, is het kanaal kort, vierkant en maakt het ellebogen in een rechte hoek, met de brandstofinjectie, in het midden van al die bakken... :blink:

Gegyx
0 x
Wens =>
Staat om normaal te spreken
zonder voortdurend aangevallen door een aantal mensen, die niets te respecteren, en dit straffeloosheid.
Avatar de l'utilisateur
bob_isat
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 290
Inschrijving: 26/08/05, 18:07

par bob_isat » 03/11/05, 13:01

Laat tussenbeide komen:

Ik vind het een beetje arrogant om dit soort additieven in de brandstof te doen:
zelfs als we 10% in verbruik winnen, moeten er vervuilingsmetingen worden gedaan voordat we verder gaan.
We weten niet echt wat er uit de pot kan komen met aceton in de tank...
0 x
bel3pc
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 26
Inschrijving: 14/09/05, 12:47

par bel3pc » 03/11/05, 15:53

bob_isat schreef:Laat tussenbeide komen:

Ik vind het een beetje arrogant om dit soort additieven in de brandstof te doen:
zelfs als we 10% in verbruik winnen, moeten er vervuilingsmetingen worden gedaan voordat we verder gaan.
We weten niet echt wat er uit de pot kan komen met aceton in de tank...

Ja, ik geef toe dat het niet zoals gewoonlijk ruikt.

Nog een geur, maar om te zeggen dat het vervuilender is dan voorheen, betwijfel ik.

Op mijn carb-motorfiets heb ik geen katalysator.

Wat ik zeker weet is dat ik 10% minder verbruik en 10% minder vervuil maar wat???? dat is een ander probleem

Christelijk
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 233-gasten