Presentatie en vragen over een oliebrander

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
boul38
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 12/01/10, 21:06
Plaats: Grenoble

Presentatie en vragen over een oliebrander




par boul38 » 12/01/10, 21:35

Bonjour à tous,

Mijn naam is Benoît, ik ben bakker en helemaal nieuw hier forum.

Als ik besluit naar jou toe te komen, is dat omdat ik nog niet zo lang geleden een idee had, dat beetje bij beetje in mijn hoofd begint te ontkiemen. Daar is ze :

Zoals ik hierboven al zei, ben ik een bakker en heeft mijn oven een oliebrander. Mijn vraag zou zijn of ik dit met frituurolie zou kunnen laten werken?

Mijn oven verbruikt ongeveer 1000 liter stookolie per maand.

Ik kon ongeveer 400 liter olie per maand winnen.

Er schieten echter een aantal vragen door mijn hoofd (als dit natuurlijk mogelijk is):

_ Allereerst: is er sprake van een reële impact op het milieu? (Dat is mijn hoofddoel, want vandaag zijn we allemaal bezorgd...)

_Bestaat er gevaar?

_ Is er een bepaalde verhouding die moet worden gerespecteerd?

_ Geeft de verbranding van frituurolie een geur af, en zo ja, komt deze geur uit de brander of uit de schoorsteen?

_ Moet er extra onderhoud aan de brander worden uitgevoerd?

_Is dit legaal?

Ik ben me ervan bewust dat als deze operatie haalbaar is, er enkele beperkingen zullen zijn, zoals het terugwinnen van de olie, het filteren ervan enz... maar ik wil echt het avontuur aangaan om onze planeet te behouden (zoals ik al zei). zonder een financieel aspect te vergeten dat naar mijn mening niet te verwaarlozen is).

Er komen geen vragen meer bij mij op, dus dank aan de moedige mensen die dit bericht tot het einde hebben gelezen, en tot ziens.

Benedictus.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 13/01/10, 04:32

Draaien met frituurolie op een brandstofbrander, niet eenvoudig. Aan de andere kant kun je voor een relatief bescheiden bedrag een kogelbrander maken die in jouw geval (continu gebruik) echt geschikt zou zijn voor jouw wensen. Filtratie zou eenvoudiger zijn. Een ongemak...Je moet in de kamer waar je bent met oordopjes werken
0 x
boul38
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 12/01/10, 21:06
Plaats: Grenoble




par boul38 » 13/01/10, 17:14

Bedankt voor deze details, maar omdat ik me helemaal geen geweldige doe-het-zelver voel, heb ik niet zoveel zin om aan een avontuur als de ballenbrander te beginnen (ondanks het feit dat het systeem interessant is...)

Ik behoud liever mijn huidige brander.

Waarom is het niet zo eenvoudig?

Tijdens het lopen op de forum Ik zag dat het nodig was om de olie te filteren terwijl deze heet was.

Is dit de enige beperking of zijn er nog andere?

In ieder geval bedankt dat u de tijd heeft genomen om mij te antwoorden.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 14/01/10, 11:17

Uw huidige brander is uitgerust met een pomp die is ontworpen voor brandstof en verdraagt ​​geen olie...
Bovendien injecteert de brandstofbrander de brandstof via een zeer klein mondstuk dat zeer snel verstopt raakt door slecht gefilterde olie.

Ten slotte zijn de aanpassingen delicaat en is de verbranding slecht, waarbij de talrijke onverbrande deeltjes het verwarmingslichaam verstoppen of zelfs olie die op de bodem in teer terechtkomt. Je hebt óf een zware oliebrander nodig, óf je verwacht problemen...
0 x
boul38
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 12/01/10, 21:06
Plaats: Grenoble




par boul38 » 16/01/10, 18:37

Ok ik snap het ...

Ik denk dat ik voor een multi-fuel brander ga kiezen.

Nu moet ik alleen weten of ik legaal ben wat betreft de vrijkomende dampen en ook niet of de brander een geur afgeeft. Houd er rekening mee dat mijn huidige brander geen geur afgeeft...

Als iemand een mening heeft... Bij voorbaat dank.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 18/01/10, 08:33

Het gelukkige medium had een multi-fuel brander...Hij sneed het in stukken om er een kogelbrander van te maken, omdat hij zo betrouwbaar was met gebruikte olie.

Goed verbrand gefrituurd voedsel heeft niet meer geur dan brandstof...
0 x

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 184-gasten