Waterinjectie in een motor 2 tijd

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
orbs
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 156
Inschrijving: 15/09/05, 20:21

Waterinjectie in een motor 2 tijd




par orbs » 20/12/09, 16:10

hallo
alsjeblieft Ik zou graag willen weten of het onderwerp van dit bericht is behandeld op de forum.
zo niet, denk je dat het proces denkbaar is?
merci
@+
orbs
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3

Re: waterinjectie in 2-takt motor




par Alain G » 20/12/09, 17:23

orbs schreef:hallo
alsjeblieft Ik zou graag willen weten of het onderwerp van dit bericht is behandeld op de forum.
zo niet, denk je dat het proces denkbaar is?
merci
@+
orbs


Nadat ik op een sneeuwscooter heb geracet, kan ik je vertellen dat het erg gevaarlijk is om water in deze 2-taktmotoren te injecteren, omdat de verbrandingstemperatuur erg hoog wordt, wat het vastlopen van de zuigerveren op de cilinder bevordert.

2-takt koelt af met een overschot aan benzine, vandaar het hogere verbruik en de vervuiling, als je het natuurlijk over diesel hebt is dat anders omdat de verbrandingstemperatuur veel lager is, evenals het motortoerental.
:D
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 20/12/09, 20:04

Ik verplaats dit topic naar de verkeerde plek...
Ook waterinjectie in een 2T op welk niveau? Voor de kleppen zal het water de behuizing binnendringen en onderdelen kunnen aantasten....
Ik ben helemaal niet overtuigd van de effectiviteit omdat er een risico bestaat om mayonaise te maken met het smeermiddel vermengd met ai en benzine...
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: waterinjectie in 2-takt motor




par Flytox » 20/12/09, 22:57

Hallo Alain
Alain G schreef:Nadat ik op een sneeuwscooter heb geracet, kan ik je vertellen dat het erg gevaarlijk is om water in deze 2-taktmotoren te injecteren, omdat de verbrandingstemperatuur erg hoog wordt, wat het vastlopen van de zuigerveren op de cilinder bevordert.


Kun je ons meer vertellen over je waterinjectietesten op 2-takt benzine? Hoe het wordt ingespoten, bij welke temperatuur, invloed op het vermogen, het koppel, het verbruik, de onderdelen die het slecht doen etc... :P
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3

Re: waterinjectie in 2-takt motor




par Alain G » 21/12/09, 00:09

Flytox schreef:Hallo Alain
Alain G schreef:Nadat ik op een sneeuwscooter heb geracet, kan ik je vertellen dat het erg gevaarlijk is om water in deze 2-taktmotoren te injecteren, omdat de verbrandingstemperatuur erg hoog wordt, wat het vastlopen van de zuigerveren op de cilinder bevordert.


Kun je ons meer vertellen over je waterinjectietesten op 2-takt benzine? Hoe het wordt ingespoten, bij welke temperatuur, invloed op het vermogen, het koppel, het verbruik, de onderdelen die het slecht doen etc... :P
A+


Hoi flytox!

Bovenal heb ik geen waterinjectietest gedaan op een 2-takt sneeuwscooter, omdat in de eerste plaats het water bevriest in de winter en gezien het ongeëvenaarde vermogen versus de cilinderinhoud, is het op de limiet van het smelten van de zuiger, tijdens de race worden de jets verkleind om de beste prestaties te verkrijgen, maar het varieert afhankelijk van de luchtvochtigheid, vochtiger> grotere jet, hetzelfde als het kouder is, meer als er sneeuw in de motor binnendringt er is vastlopen bij de ingang van de deur .
Overtollige benzine koelt de zuiger af, maar ik denk niet dat water hetzelfde doet, in ieder geval in kleine hoeveelheden verbetert het de verbranding, waardoor de zuiger oververhit raakt. Het zou mogelijk zijn met een directe injectie, maar niet op een sneeuwscooter gezien het probleem om het water ontdooid te houden.


Ik heb geen ervaring met waterinjectie op een 2-takt anders dan wat ik net kort heb uitgelegd.
:D
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain
oiseautempete
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 848
Inschrijving: 19/11/09, 13:24

Re: waterinjectie in 2-takt motor




par oiseautempete » 21/12/09, 17:13

Alain G schreef:Overtollige benzine koelt de zuiger af, maar ik denk niet dat water hetzelfde doet, tenminste in kleine hoeveelheden verbetert het de verbranding, waardoor de zuiger oververhit raakt.


Het doel van waterinjectie in vliegtuigmotoren van 39-45 was om af te koelen om kloppen te voorkomen bij gebruik op maximaal vermogen of in "overpower" -modus (verhoogde boostdruk) ...
Water in een 2-takt: oké, want water + olie = mayonaise = snelle blokkering van de segmenten...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: waterinjectie in 2-takt motor




par Flytox » 21/12/09, 22:02

oiseautempete schreef:Het doel van waterinjectie in vliegtuigmotoren van 39-45 was om af te koelen om kloppen te voorkomen bij gebruik op maximaal vermogen of in "overpower" -modus (verhoogde boostdruk) ...
Water in een 2-takt: oké, want water + olie = mayonaise = snelle blokkering van de segmenten...


Ik denk dat mayonaise niet in milliseconden wordt gemaakt, het betekent niet dat water de smering van de bovenste motor en ook de onderste motor verbetert. : Mrgreen:

Ook bij het karten kan de lagere motor de grap van het eten van water niet waarderen. Als je de middelen hebt, een race onder water = een lage motor om opnieuw te doen .... als je niet alles kapot wilt maken bij de volgende gelegenheid.

In principe lijkt het injecteren van stoom, zoals die wordt geproduceerd door een Gillier Pantone, mij zeer gunstig om de lading te helpen homogeniseren (zeer inhomogeen tussen de verbrande gassen in hoeveelheid en de verse lading met de perfectioneerbare dosering).

Er blijft het probleem om te weten waar deze damp moet worden geïnjecteerd. Onder de zuiger zal de lage motor niet zo veel waarderen. Je kunt water (niet koud) net voor het bovenste dode punt in de cilinderkop spuiten (duur en niet gemakkelijk...).

We kunnen ook een speciale overbrenging bedenken die niet door de onderste motor gaat om de stoom bijvoorbeeld in de richting van de cilinderkop te leiden (zoals de 5e overbrenging op de verbeterde Schnurle). Ik veronderstel dat de ontwikkeling niet handig moet zijn (mogelijke verstrakkingen als het water in vloeibare vorm aankomt...).
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 22/12/09, 09:54

om water in twee fasen te injecteren, zoals bij een 4-takt, is een injectie nodig die evenredig is met de hoeveelheid brandstof.

2-taktolie heeft een veel lagere zelfontbrandingstemperatuur dan benzine, waardoor het een beetje aan de wanden blijft kleven, maar de injectie van water zal de verbranding van onverbrand materiaal en dus smering verminderen door de olie te "consumeren".

Dit verklaart de oververhitting die je hebt opgemerkt
Je kunt dus een beetje afkoelen met een langdurigere waterinjectie
U kunt in dit geval ook de% olie van het mengsel verhogen

verbrandingsreacties:
H2O + C = CO + H2 : de gloeiende roetdeeltjes (de "slechte brandwonden") reageren met de waterdamp, dit vereist een temperatuur boven 950 ° C en indien mogelijk onder 1300 ° C, vandaar de moeilijkheden die onze amateur-testers tegenkomen op al deze systemen

CO + H2O <> CO2 + H2 : CO uit de eerste reactiezone en onvolledige verbranding reageert met stoom om waterstof te leveren; zoals de T ° hoger dan 950 ° C moet anders zal er teveel CO zijn

H2+2O2<>2H2O De waterstof geproduceerd door de eerste twee reacties draagt ​​bij aan de vernietiging van de onverbrande, om de ontploffing langer te behouden en dus de opbrengst te verhogen.

enzovoort tot er geen O2 meer is
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 22/12/09, 10:07

U kunt ook de verbrande gassen, die ongeveer 50% waterdamp bevatten en die voorkomen dat u aan boord van de vloot gaat, opnieuw injecteren

Een EGR-klep wat :D

Wetende dat het tussen de 5 en 30% waterdamp is, afhankelijk van het regime, kan uw herinjectie worden aangepast met een eenvoudig ventiel

u kunt ook een kant-en-klare EGR-klep kopen en deze aanpassen aan uw machine, zie bijvoorbeeld de nieuwe Valéo Euro 5-kleppen die op het koelcircuit zijn gemonteerd om de gassen af ​​te koelen en verstopping te voorkomen

zoals bijvoorbeeld die van mijn Vel Satis
https://www.econologie.com/forums/voiture-di ... 9-460.html
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
oiseautempete
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 848
Inschrijving: 19/11/09, 13:24




par oiseautempete » 22/12/09, 10:17

Capt_Maloche schreef: ook daar moet de T° hoger zijn dan 950°C anders ontstaat er een teveel aan CO



:schok: tenzij mij blunders zijn verteld tijdens mijn lessen mechanica, in een benzinemotor is de verbranding op ~ 2000°C op zijn hoogtepunt... ~850°C, 950°C in het ergste geval (motor geduwd tot ultieme kracht), 1300° worden alleen bereikt in de turbines van moderne straalmotoren met metalen vinnen intern gekoelde specials...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 252-gasten