DC elektrische motor, en voorlichting van de consument

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Lamure
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 38
Inschrijving: 06/06/09, 10:56

DC elektrische motor, en voorlichting van de consument




par Lamure » 02/08/09, 17:03

Hallo ik wil graag wat informatie.
Kun je me vertellen hoeveel een DC-elektromotor van 4kw verbruikt bij het starten en hoe het verbruik van deze motor te berekenen die wordt aangedreven door 6 loodbatterijen 12v 50AH
moeten we de batterijen in serie of parallel plaatsen?
kan een 6kw-generator de motor van stroom voorzien in het geval dat de batterijen leeg zijn?
0 x
Lamure
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 38
Inschrijving: 06/06/09, 10:56

re




par Lamure » 02/08/09, 17:22

Ik wil graag weten of ik 4-batterijen in serie aansluit, zal mijn spanning goed toevoegen en 48v maken? en als ik op elk van deze batterijen 1-batterij parallel aansluit, zou ik prima 48-volt in serie en 100ampere in parallel zijn, toch?
dus mijn motor loopt langer met deze 8-batterijen?
0 x
Lounes
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 24/07/09, 19:08




par Lounes » 02/08/09, 17:24

Hallo,
Het zal gemakkelijker zijn om u te helpen als we de documentatie van de motor hadden! Voor de batterij hangt het af van de voedingsspanning van de motor, maar gezien zijn vermogen zal ik in serie zeggen [om te zien of deze een spanning van 72V bevat, maar er is zeker meer nodig]
Natuurlijk kan een generator de motor van stroom voorzien, kijk of je er een kunt vinden die DC-stroom op de gewenste spanning levert of AC en je zet een gelijkrichter achter om je motor van stroom te voorzien.

Maar als we meer informatie over uw motor hadden, zou het eenvoudiger zijn!


Edit:

In serie voeg je inderdaad de spanningen toe, maar als je de 2-batterij van 12 V in serie plaatst en parallel een andere van 12 V, daar is het niet goed, je loopt het risico de ene die alleen is te verknallen. [omdat je 24V erop toepast]
Dernière édition par Lounes de 02 / 08 / 09, 17: 30, 1 keer bewerkt.
0 x
Lamure
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 38
Inschrijving: 06/06/09, 10:56

merci




par Lamure » 02/08/09, 17:28

4kW motor 1500 tpm Ashoogte 112mm


Bescherming: IP 55
Isolatieklasse: F
Verwarmingsklasse: B
Afwerkingsverf: blauw of grijs
Toepassing: primaire laag (ep 30 µm) en toplaag voor alle industriële omgevingen (ep 45-90 µm) volgens IEC 721-2-1 standaard.
Motor voldoet aan IEC 34 - 1 / 9, IEC 85, DIN 57530 / VDE 0530-1291 normen uitgerust met eerste keus kogellagers van de merken SKF, FAG, NSK of NTN.
Motor gewonden met koperdraad geïmpregneerd onder vacuüm met een tropische vernis.
De motoren zijn ontworpen om te worden gebruikt voor de hoofdspanningen zoals gespecificeerd in de DIN / CEI 38-standaard met maximale tolerantie van +/- 10%.
Omgevingstemperatuur: van -35 ° C tot + 40 ° C.
Standaard aansluitkastpositie bovenaan.
hier voor mijn project zie ik een kleine elektrische kar aangedreven door batterijen en een generator in geval van storing, de motor is deze krachtig genoeg om mijn auto met een snelheid van 60km / h te verplaatsen? hoeveel batterijen moet ik in serie plaatsen om mijn motor van stroom te voorzien?
0 x
Lounes
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 24/07/09, 19:08




par Lounes » 02/08/09, 17:41

Vertel me dat ik de volledige motordocumentatie kan hebben? Omdat ik de DIN / IEC 38-standaard niet kan vinden, dus ik weet de voedingsspanning niet.

En voor uw auto, aan boord van een "generator" en een elektromotor, noemen we dat eerder een hybride! Want ik denk niet dat het meenemen van een generator aan boord een goed idee is, net zo min als het direct aan boord nemen van een warmtemotor. Heeft u enig idee van de totale massa van deze auto?
0 x
Lamure
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 38
Inschrijving: 06/06/09, 10:56

re




par Lamure » 02/08/09, 20:07

Ik zou een 4kw-motor nodig hebben als je er een weet, vertel het voor de generator minder dan een auto met een benzinemotor (ongeveer 2.2 liter voor 800kw met maximale output) en ik zal het alleen gebruiken voor 4kw de rest gebruikt om de batterijen op te laden, denk je dat het mogelijk is?
0 x
Lamure
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 38
Inschrijving: 06/06/09, 10:56

re




par Lamure » 02/08/09, 20:35

een ander idee, en waarom zou ik mijn elektrische motor, aangedreven door mijn generatorset, niet direct aansluiten dan deze

LT7500 6500W generatorset
13 CV-motor, elektronische start door PRC-batterij 4 loodvrije benzine bedrijfstijd 95 - 3000 tpm - max. daadwerkelijk opstarten 6500W, werkelijk vermogen bij continu gebruik 6000W.
Uitgerust met 2 Schuko 230V-aansluitingen.
Uitgerust met beveiliging tegen olietekort, een thermische stroomonderbreker met handmatige reset, 1 differentiële bescherming 30 mAmp, aardaansluiting, 1 digitale ampèremeter.
12 volt-aansluiting voor aansluiting op een batterij
Grote 25L-tank, voor 11H30-autonomie.
1-aansluiting 12 volt met een tang.
Geluidsniveau 96 db
Geleverd met trolleykit
Gewicht 80 kg
kan het mijn 4000w-motor draaien voor mijn winkelwagen? of 2.2 l benzine per uur!
0 x
Lounes
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 24/07/09, 19:08




par Lounes » 02/08/09, 22:10

Ik had het over een hybride auto omdat er een verhaal achter zit.
Kortom, uw idee is:

Elektrische groep [opslag van energie in benzine daarom]
| |
> Levert de motor en laadt de accu's op [als er overtollige energie is]
We zorgen er dus voor dat de generator maximaal maximaal werkt.
| |
> Herstel van kinetische energie, het probleem is dat een batterij de intensiteit van de stroom niet kan weerstaan ​​als we proberen alles plotseling te herstellen.

Een ander probleem is de totale massa van deze auto, tussen de accutank en de generator ... het is duidelijk dat we geen enorme snelheden kunnen verwachten.

Maar wat is het echte belang van deze auto? Laad ook de batterijen op en plaats 80kg condensator om kinetische energie terug te winnen : Cheesy:

PS: Het zou nodig zijn om de massa van deze auto te schatten ... anders moeilijk te schatten of een motor van 4kw voldoende zal zijn!
Dernière édition par Lounes de 02 / 08 / 09, 22: 18, 1 keer bewerkt.
0 x
Lamure
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 38
Inschrijving: 06/06/09, 10:56

re




par Lamure » 02/08/09, 22:14

bedankt voor je antwoorden.
en als ik de generator rechtstreeks op de motor zou aansluiten, zou hij minder verbruiken dan een benzineauto, toch? (zonder batterijen te gebruiken) moet je gewoon meer vermogen leveren om te starten, oké?
het doel is om een ​​kleine auto met een laag verbruik te hebben
0 x
Lounes
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 24/07/09, 19:08




par Lounes » 02/08/09, 22:22

Het zou een vermindering van het verbruik mogelijk kunnen maken, op voorwaarde dat de generator wordt gebruikt in een positie waar hij zijn maximale efficiëntie heeft en de mogelijkheid heeft om overtollige energie terug te winnen ... en nogmaals, het is niet echt zeker :? [Vliegwiel? Batterij? Condensator? [Hiervoor is veel nodig ... niet erg zuinig!]]
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 154-gasten