Meer informatie: elektromotor 12kW op batterijen

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Lamure
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 38
Inschrijving: 06/06/09, 10:56

Meer informatie: elektromotor 12kW op batterijen




par Lamure » 09/06/09, 11:16

Hallo allemaal, ik zou graag wat informatie willen hebben, ik zou graag een elektromotor willen laten draaien met een vermogen van ongeveer 12 kW, aangedreven door loodbatterijen aangesloten op een pantomized generator. Kunt u mij vertellen welk type motor ik moet kiezen en het benodigde materiaal ; aantal accu, lader of dynamo etccc voor mijn project bedankt
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 09/06/09, 20:50

Meer vragen dan antwoorden:

1) bedrijfsmodus van uw motor: duur, aantal uren / 24 uur
2) DC- of AC-motor?
3) enkelfasig of driefasig?

jouw motor? waar wordt het voor gebruikt?

Hoe meer u ons vertelt, hoe beter wij u kunnen helpen. Dat kan zeker: dat is de kracht van een Clark-motor. (heftruck)
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Lamure
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 38
Inschrijving: 06/06/09, 10:56

re




par Lamure » 10/06/09, 12:19

mijn project is om mijn as om te vormen tot een elektrische auto zoals een elektrische kangoo met batterij en generator om de autonomie te verbeteren. Ik wil een snelheid van maximaal 100 km/u omdat ik geen fan ben van snelheid, ook al ga ik maar tot 90 km/u h Maakt mij niet uit lol.
Is het beter om een ​​AC- of DC-motor te hebben?
hoeveel batterij om maximaal 100 km af te leggen?
Kan een acculader meerdere accu's tegelijk opladen?
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 12/06/09, 14:12

Hallo Lamure!

U moet een idee hebben van het budget dat u ter beschikking heeft om u op het ene of het andere systeem te begeleiden.

In DC zullen de kosten lager zijn en het materiaal gemakkelijker te vinden, in AC zijn de kosten veel hoger, maar zijn de prestaties beter.

De moeilijkheid is om de batterijen op te laden of rechtstreeks vanuit de batterijen over te schakelen naar de generatormodus wanneer ze leeg zijn, je zult de uitgangsspanning van de generator moeten optimaliseren met de batterijen, als de generator 380 volt levert, moet je 30 12 volt hebben batterijen, maar het probleem is het vinden van een motor en een motorcontroller met deze spanning. Je kunt echter een transformator gebruiken en de spanning verlagen tot 120 volt en diodebruggen gebruiken om slechts 10 batterijen te gebruiken.

Je ziet dus de complexiteit van deze prestatie voor iemand die weinig of geen kennis op dit gebied heeft.
:D
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11

Opnieuw: opnieuw




par ik Citro » 12/06/09, 14:56

Lamure schreef:mijn project is om mijn as om te vormen tot een elektrische auto zoals een elektrische kangoo met batterij en generator om de autonomie te verbeteren. Ik wil een snelheid van maximaal 100 km/u omdat ik geen fan ben van snelheid, ook al ga ik maar tot 90 km/u h Maakt mij niet uit lol.
Is het beter om een ​​AC- of DC-motor te hebben?
hoeveel batterij om maximaal 100 km af te leggen?
Kan een acculader meerdere accu's tegelijk opladen?
Nou, als EV-gebruiker is hier mijn mening:
Zoek een elektrische AX of een andere goedgekeurde Franse EV, het zal gemakkelijker zijn. Je kunt zelfs overwegen om een ​​“presse-papier” (elektrische auto zonder batterijen) aan te schaffen.
Vele anderen vóór jou (waaronder ikzelf) wilden net als jij doen. Je begint aan een geweldig avontuur dat technische kennis en een minimum aan ESSENTIËLE knowhow vereist. Heb je ze?

Ik was een tijdje geleden op zoek naar een elektrische AX, uiteindelijk heb ik een 2e 106 gevonden. Met andere leden van een vereniging denken we ook na over de beste manier om een ​​boordgenerator te maken.

Voor de kenmerken van de elektrische AX/106/Saxo (deze zijn identiek) geldt:
90 km/u, 11 kW nominaal, 20 NiCd-batterijen 6V -100Ah of 120V DC. Actieradius tussen 50 en 130 km, afhankelijk van het gebruik.

Maar we denken helemaal niet op dezelfde manier over elektriciteit. Wat mij betreft is goede autonomie a voldoende autonomie.
1500 km autonomie zoals opgeschept door olieautofabrikanten, dat betekent voor mij niets.
Ah, ja... 10 jaar geleden, toen ik op olie reed, haastte ik me niet elke keer als de oliedepots toesloegen naar het station, ik wachtte tot de staking zou eindigen.
: Lol:
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 12/06/09, 15:04

:pijl: Anders sinds Alain G reageerde, een voorbeeld van wat Quebecers weten hoe ze moeten doen: :D
Het groene voertuig.

En om terug te keren naar Frankrijk, THE forum referentie over het onderwerp:
Elektrischevoertuigen.free.fr
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 12/06/09, 15:28

Lamure

Citro heeft gelijk: het is een project dat behoorlijk wat praktijkervaring vereist, het is eenvoudiger om vanuit een presse-papier te werken en het zal zeker veel goedkoper zijn.

Als je de Shakespare-taal beheerst, is dit de beste site die ik tot nu toe heb gevonden, met links naar alle apparatuur die je nodig hebt, evenals naar motorfietsen, boten en allerlei soorten elektrische voertuigen.

http://evalbum.com/
:D
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 12/06/09, 16:05

Alain G schreef:Als je de Shakespare-taal beheerst, is dit de beste site die ik tot nu toe heb gevonden, met links naar alle apparatuur die je nodig hebt, evenals naar motorfietsen, boten en allerlei soorten elektrische voertuigen.
http://evalbum.com/ :D
Nou, ik ga er alleen heen voor de foto's en om zoete dromen te hebben, voordat ik naar bed ga.

Begin met een maandelijks bezoek en bezoek daarna vaker als er geen bijwerkingen zijn. : Lol:
0 x
Lamure
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 38
Inschrijving: 06/06/09, 10:56

dank u allen




par Lamure » 12/06/09, 17:50

geweldig voor de informatie, ja ik wil leren om dit soort projecten uit te kunnen voeren, daarom ga ik weer lessen volgen, kan iemand mij vertellen welk type cursus ik moet volgen?
wat betreft de accumulatie van 10 batterijen in 12v heb ik daarom een ​​transformator en een diodebrug nodig om ermee te kunnen rijden, maar met 10 batterijen kan ik hoeveel kilometer afleggen?
Weet iemand waar je elektrische voertuigen, zelfs zonder batterijen, te koop kunt vinden?

nog een vraag: kan een acculader 2 of zelfs meerdere accu's tegelijk opladen?
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 12/06/09, 18:25

Goedenavond Lamure

Voor de cursussen geloof ik helaas niet dat er een specifieke cursus voor dit beroep bestaat, althans niet hier in Quebec, het is eerder een cursus elektrotechniek die een vaag overzicht geeft van wat voertuigmotorisering betreft, hier ervaring met elektrische motorisering van handling voertuigen (pallettrucks) kunnen zeker helpen, voorafgegaan door een cursus geavanceerde elektronica.

Maar het blijft optioneel omdat verschillende leveranciers van uitrusting voor elektrische voertuigen u heel goed kunnen verwijzen naar de juiste uitrusting en de gegevens die nodig zijn voor uw project.

Het verschil tussen ervaring en geen ervaring zijn de kosten van het project. Ik begon in 1979 met het hanteren van apparatuur en werk al heel lang in de automatisering. Het is jammer dat zo'n grote afstand ons scheidt, want ik zou het enorm op prijs hebben gesteld om te helpen jij op dit project.

De autonomie van de accu's is afhankelijk van de capaciteit aan boord, maar bedraagt ​​over het algemeen ongeveer 70 km voor 10 loodzuuraccu's van 180 ampère bij een snelheid van 70 km/u.

Voor elektrische voertuigen die te koop zijn, kan Citro u zeker beter begeleiden.

Er is een oplader te vinden die alle batterijen tegelijkertijd oplaadt.

Tenslotte hoop ik dat je een heel goed budget hebt, want dit project kan gemakkelijk de 8000 euro bereiken en overschrijden.

Weldra

Alain
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 117-gasten