vergasser?

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 15/12/03, 21:28

de vergasser werkte als volgt:

kachel: onvolledige verbranding --> vorming van CO + Deeltjes

motor: verbranding van CO + Deeltjes --> CO2

Het werkte, maar had een zeer laag algemeen rendement van ongeveer 5%... Ik raad u aan om in plaats daarvan naar de Stirling-motor te leunen. (moeilijker om te doen, maar met betere prestaties)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 17/12/03, 12:41

oula Ik denk dat Alko aan huishoudelijk gebruik dacht...de sites die je gaf zijn industrieel (behalve dat we het kunnen doen, maar de site is uiteindelijk niet erg technisch :/)...er is (voor zover ik weet) maar één fabrikant van individuele warmtekrachtkoppeling Ecopower.ch zijn de kosten van een dergelijk systeem helaas momenteel onbetaalbaar en niet rendabel (12 euro exclusief belasting lijkt mij voor een levensduur van 000 jaar) en daarom eenvoudigweg voorbehouden aan rijke mensen die zich zorgen maken over de omgeving.

kenmerken:

http://www.ecopower.ch/download/bhkw01_fr_prospekt.pdf
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 08/09/05, 12:30

Zo zou uw kofferbak er na installatie uit moeten zien.
Beeld

LPG is nog steeds minder volumineus, zeker als je een smat hebt
of een twingo.

:D

Dit zou echter alleen mogelijk moeten zijn bij ambachtelijke warmtekrachtkoppeling.
Het zou vooral voor de warmte goed zijn, de geproduceerde elektriciteit
zou alleen maar een pluspunt zijn.

Vraag wanneer we het geproduceerde gas wassen, met water denk ik,
Zou het afval geen creosoot zijn?

In dit geval niet zo goed voor de natuur.
:(

Uit de Garzogene-serie: http://www.montpellier.cemagref.fr/umritap...thodo-proj20.htm
http://www.tract-old-engines.com/gazo.htm
0 x
titus02
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 50
Inschrijving: 18/10/05, 18:56
Plaats: Aisne




par titus02 » 24/10/05, 21:51

welkom

Ik denk dat we in een technologiefase leven waarin Systeem D levensvatbaar wordt.

motoren (4t of diesel) van ‘kartonnen’ auto’s zijn voor een schijntje verkrijgbaar
(zie gratis als je hulpeloos bent), de Pantone-reactor (die draait op gerecyclede olie)
ook is de gasgenerator, zelfs met een laag rendement, interessant als je op het platteland woont.

de motor kan een generator worden (gekoppeld aan een dynamo die robuuster is dan
origineel) en de grote fout van zijn lage prestaties (wrijving + hitte) wordt bijna een voordeel
als we van plan zijn warmte terug te winnen voor huishoudelijk gebruik.

Gekoppeld aan een systeem voor het terugwinnen van warmte uit de zon (zelfs zelfgemaakt lijken ze interessant)
heeft verlichting met een laag verbruik, zie diodes, en waarom geen schoorsteen en/of methaantank
(houtafval en diverse compost) en allerlei ecologische alternatieven verkrijgbaar bij
gemiddelde klusjesman, voeg in het begin een goed ontworpen hut toe (isolatie, belichting), alles wat zou moeten
laat de gemotiveerde persoon op het platteland wonen (plaats en beschikbaarheid van grondstoffen)
om chi te sturen... alle bloedzuigers van EDF, Lyonnaise des Eaux enz...

een minimum aan grijze massa, herstel, advies en daar gaan we
0 x
Ik heb liever een con lopen drie zitten intellectuelen uitdrukken (dank u Audiart).
Avatar de l'utilisateur
vincent27
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 111
Inschrijving: 20/05/05, 19:20
Plaats: Eure




par vincent27 » 29/10/05, 09:34

100% met je eens.

Heeft iemand een schema van een zelfgemaakte vergasser?
Een idee van zijn autonomie en wat erin kan worden verbrand.

Dankjewel.
0 x
GETI
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 21/10/05, 12:06




par GETI » 29/10/05, 18:21

Bonjour à tous,
0 x
GETI
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 21/10/05, 12:06




par GETI » 29/10/05, 18:39

Bonjour à tous,
Ik heb een werk uit 1981, "De bio-energetische conversie van zonnestraling en biotechnologie", uitg. Tec et Doc., 300 pagina's, zeer goed geproduceerd voor een geïnformeerde amateur.
We praten onder meer over vergassing met gedetailleerde chemische formules en warmteopbrengsten. Dit is geschreven door doctoren in de wetenschappen uit Lyon 1. Kan ik hun resultaten gemakkelijk op deze site publiceren?
Dit zou veel antwoorden opleveren voor alle econologen die wij zijn.
0 x

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google [Bot] en 132 gasten