406 6 3.0 V210 cv, hoe om minder te verbruiken?

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Rikku
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 28/05/09, 18:55
Plaats: Savoy

406 6 3.0 V210 cv, hoe om minder te verbruiken?




par Rikku » 28/05/09, 20:46

Hallo allemaal, ik ben nieuw hier. forum wat me enorm interesseert, ook al geef ik toe dat ik niet alles begrijp : Cry:

dus hier is het, ik weet niet of dit de juiste sectie is, maar ik zal toch mijn geluk beproeven, als het niet zo is, vertel het me dan alsjeblieft

Ik heb een 406 3.0 V6 of 210 chevanux, ik hou van deze auto, maar helaas verbruikt hij veel en vervuilt daardoor (om nog maar te zwijgen van het financiële aspect)

wat kan ik aandoen om haar minder te laten zogen?
wetende dat ik in "ecolo" -modus rijd, trek ik niet aan de versnellingen (behalve tijdens plotselinge uitbarstingen van waanzin 8) )
- een vortexklepsysteem?
-een "turbulator"

Ik heb veel post-it gelezen en ik kan de werking van de turbulator, evenals de locatie ervan, niet helemaal begrijpen
aanwinsten enz....

als je me zou kunnen verlichten


Hartelijk

Mathieu
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 28/05/09, 21:21

Hallo Riku
...ik heb een 406 3.0 V6 of 210 chevanux, ik hou van deze auto, maar helaas verbruikt hij veel en vervuilt daardoor (om nog maar te zwijgen van het financiële aspect)

wat kan ik aandoen om haar minder te laten zogen?
wetende dat ik in "ecolo" -modus rijd, trek ik niet aan de versnellingen (behalve tijdens coole, gekke shots)
- een vortexklepsysteem?
-een "turbulator"

Ik heb veel post-it gelezen en ik kan de werking van de turbulator, evenals de locatie ervan, niet helemaal begrijpen
aanwinsten enz....


De turbulator of MET verbetert in sommige gevallen en in andere niet. De verklaringen die hier en daar worden gegeven hebben de verdienste van bestaan... en zijn niet allemaal overtuigend. Toch is het "gemakkelijk" om te maken en te proberen als je een beetje klusser bent.

De gemakkelijkste plaats om het te installeren is vaak op de kruising van de slang (die uit het luchtfilter komt) en het inlaatspruitstuk.Er zijn andere mogelijke plaatsen, waarvan de meest radicale praktisch ter hoogte van de inlaatklep is. De geïnduceerde turbulentie kan daar bijzonder belangrijk zijn. Het is niet noodzakelijkerwijs beter ... in ieder geval bij alle snelheden. Je moet het eerst proberen en dan pas zien of het werkt. : Mrgreen:

Hoe dan ook, om echt geld, de hele tijd vervuiling en brandstof te besparen als het goed is, moet je een Gillier Pantome zien te installeren. Op een brandstofgolf is het resultaat waarschijnlijk veel duidelijker dan op een goed opgevoede auto.
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Rikku
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 28/05/09, 18:55
Plaats: Savoy




par Rikku » 28/05/09, 22:29

Dank u voor uw antwoord

wat bedoel je met Gillier Pantome??
Ik ben in onderhoud maar ik ben 22 jaar oud dus ik heb niet veel ervaring.....
is het moeilijk?
de minimale "beloofde" winsten??


dank u
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 28/05/09, 22:51

Wil je minder zuigen, neem dan geen 6 pk sterke V210...

Het is stom, maar zo werkt het toch het beste?

Als je op je 22e met 210 pk onder je kont rijdt, wil je op je 40e misschien 400? : Mrgreen:
0 x
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9




par raymon » 28/05/09, 22:54

Ik antwoord niet eens
0 x
Rikku
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 28/05/09, 18:55
Plaats: Savoy




par Rikku » 28/05/09, 23:26

voor Christophe:
zoals het goed wordt gezegd "ik ben jong"
bij mijn ouders thuis dus geen kosten, huur etc...
als ik een simpa-auto wil kopen die goed werkt, dan is het nu
niet als ik 40 ben met kinderen en huur


Raymon:
nou niet reageren.......... :frons:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 28/05/09, 23:34

Nou, je moet weten wat je wilt: of de watts of de rekening aan de pomp... het kiezen van een auto moet een compromis zijn...

Anders zijn er 150 pk hdi die goed werken en niet meer verbruiken dan een 120 pk benzinemotor...

Als je sensaties wilt, doe dan zoals ik: neem een ​​motor...
: Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 28/05/09, 23:38

rikku schreef:wat bedoel je met Gillier Pantome??
Ik ben in onderhoud maar ik ben 22 jaar oud dus ik heb niet veel ervaring.....
is het moeilijk?
de minimale "beloofde" winsten??


Gillier Pantome is een versie van een Pantome die succesvoller is dan het origineel, aanpasbaar aan een auto, tractor enz... en niet alleen aan een maaier met vaste snelheid (om een ​​beetje karikaturaal te zijn).

Als dat je niet aanspreekt, moet je veel berichten lezen die erover praten op deze site. Dit is essentieel voordat u aan het avontuur begint. Dit bepaalt ook de moeilijkheidsgraad die je aanpakt.

Voor conso-winsten kunt u nul tot ongeveer 30% hebben. Degenen die meer aankondigen... het is aan hen : Mrgreen:
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Rikku
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 28/05/09, 18:55
Plaats: Savoy




par Rikku » 28/05/09, 23:41

oke, bedankt voor alles :)


ps: Christophe, ik heb een motor ;)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 28/05/09, 23:44

Flytox schreef:Voor conso-winsten kunt u nul tot ongeveer 30% hebben. Degenen die meer aankondigen... het is aan hen : Mrgreen:
A+


Ja, behalve dat het een benzine V6 is... en we hebben heel weinig positieve feedback over benzine...

Nou, als je een motor hebt: verkoop je 406 coupé en neem een ​​206 hdi en open het gas op een motor!

Euh, wat is een motorfiets? https://www.econologie.com/forums/les-motard ... t1934.html
: Cheesy:
0 x

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 151-gasten