Heat2Power, de efficiëntie van thermische motoren gaat naar 40%

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42

Heat2Power, de efficiëntie van thermische motoren gaat naar 40%




par Capt_Maloche » 28/04/09, 23:53

lees verder in de laatste Science et vie (p86) van mei 2009

Heat2Power recupereert afvalwarmte die verloren is gegaan door motoruitlaat

Beeld

http://www.cleantechrepublic.com/2009/0 ... s-moteurs/

Aan het begin van zijn werk zou Randolph Toom, algemeen directeur van Heat2Power, tevreden zijn geweest met het aanpassen van een bestaande thermische regeneratietechnologie. Alleen dan was geen van de 40 geanalyseerde processen, zoals de Stirling-motor of de Rankine-cycli, aanpasbaar aan huidige voertuigen.


Ondertussen zal Heat2Power de komende weken al een generator van 480 KW uitrusten die een supermarkt bevoorraadt. De technologie zou een winst van 12% moeten opleveren op de 60 liter brandstof die elke maand wordt verbruikt. Een geweldige prestatie voor de Franse innovatie, die dus een echt instrument is om de CO000-uitstoot te verminderen. Zeker als we vasthouden aan het standpunt van Randolph Toom voor wie de thermische motor nog niet klaar is om af te treden. “Elektriciteit is een inflexibele en erg dure technologie. De hybride benadert onze prestaties, maar de meerprijs voor een voertuig bedraagt ​​ongeveer 2 euro tegenover 3000 euro voor onze module”. Met Heat400Power krijgt het debat over de auto van morgen een nieuwe spelbreker.

Beeld
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 29/04/09, 07:55

Als je begrijpt hoe het werkt, wil ik graag uitleg : Cheesy:
dit proces stelt voor om de restwarmte die verloren gaat door de uitlaatgassen van de motor terug te winnen en deze om te zetten in bruikbare energie. Genoeg om de efficiëntie van onze voertuigen te verbeteren en daarmee de CO2-uitstoot te verminderen.
Hun onderzoek leidde tot een module die via een riem of tandwiel met de motor verbonden is. Door middel van een warmtewisselaar wordt thermische energie uit de uitlaatgassen van de motor gehaald. Deze laatste wordt na de katalysator (voor benzinevoertuigen) of na het roetfilter (voor dieselvoertuigen) geplaatst.
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 29/04/09, 08:45

Ja goed.
niets revolutionairs.
klassieke thermische machine: compressie, warmte-inbreng, expansie, behalve dat de warmte-inbreng plaatsvindt door uitwisseling met de uitlaatgassen.
ongeveer tien% efficiëntieverbetering, naar mijn mening is dit in het beste geval wanneer de gassen erg heet zijn, dat wil zeggen bij bepaalde zeer specifieke motorbelastingconfiguraties.

en zoals altijd zijn prestaties niet alles. je kunt beter 2 liter per 100 uitgeven met een kleine, ondermaatse motor en een licht en aerodynamisch voertuig, dan 8 L/100 met superefficiëntie met een groot voertuig van 2 ton en een megagrote motor uitgerust met een dergelijk systeem.

het doet me denken aan Cadillac greenwashing met hun grote hybride 4x4.
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 29/04/09, 09:38

Geweldig en hoe werkt het? Wat is het principe? Het lijkt meer op een warmtewisselaar (katalysator) dan op iets anders: wat als het de stoom uit de uitlaatgassen katalyseert om het te kraken?

Geloof voor € 400 niet dat er een "complementaire" thermodynamische cyclus bestaat...

S&Pipo blijft trouw aan zichzelf: als het van een industrieel komt, werkt het dan op woord? Er zit geen wetenschap in... het is propaganda! :onheil:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 29/04/09, 11:25

Welnu, in het S&V-artikel geven ze aan dat er sinds februari 2009 al een generator draait met dit systeem en dat de waargenomen besparing 12% bedraagt.

Zelfs indien

Het systeem maakt gebruik van een warmtewisselaar op de uitlaat na de katalytische filters en/of FAP die wordt gebruikt om een ​​circuit voor verse lucht te verwarmen om variaties in volume (van deze verwarmde lucht) te benutten.
ZOALS EEN STIRLING

De energie wordt naar de motor overgebracht via een zuiger-cilindersamenstel dat door een ontkoppelbare ketting met de motoras is verbonden. Dit kun je duidelijk zien in het bovenstaande diagram.

Momenteel geen verdere informatie
Heat2Power schreef:“Elektriciteit is een inflexibele en erg dure technologie. De hybride komt dicht in de buurt van onze prestaties, maar de meerprijs voor een voertuig bedraagt ​​zo’n 3000 euro vergeleken met 400 euro voor onze module”
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 29/04/09, 11:29

Capt_Maloche schreef:Welnu, in het S&V-artikel geven ze aan dat er sinds februari 2009 al een generator draait met dit systeem en dat de waargenomen besparing 12% bedraagt.


Er zijn huisartsen die sinds 2001 draaien met veel betere resultaten... maar het is minder "pro", minder "schoon" en vooral "publiek domein en open source"...

Bekijk het laatste nieuws van ecopra:

Scania euro 5: -18% verbruik


https://www.econologie.com/forums/gillier-pa ... t4456.html

Capt_Maloche schreef:Het systeem maakt gebruik van een warmtewisselaar op de uitlaat na de katalytische en/of DPF-filters die wordt gebruikt om een ​​circuit voor verse lucht te verwarmen om variaties in volume (van deze verwarmde lucht) te benutten, NET ALS EEN STIRLING


Ik begrijp niets. Is het een aparte Stirling of een turbine of zo?

Capt_Maloche schreef:De energie wordt naar de motor overgebracht via een zuiger-cilindersamenstel dat door een ontkoppelbare ketting met de motoras is verbonden.


En u denkt dat u voor € 400 een motor + hogetemperatuurwarmtewisselaar heeft?

Het stinkt weer in Pipos&Vie!

Voor € 400,- denk ik dat er geen warmte-kracht-transformatie in het systeem plaatsvindt en dat het voor 100% in de chemie ligt... misschien geïnspireerd door autogene waterdoping elders...

Doet het je ergens aan denken?

Sorry Maloche, het heeft niets tegen je, maar ik ben de wetenschappelijke en sensationele pipos van S&V beu... waar niets achter zit!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 29/04/09, 12:10

Het is net een Stirling

Prijstechnisch lijkt het mij zelfs onderschat, een wisselaar + leidingen (uitlaatmodificatie) + zuiger-cilinderblok + airco compressor type koppeling + kettingaansluiting + regeling zou ongeveer € 1000,- moeten kosten aan kostprijs exclusief montage

Nu moet je gewoon wachten om het te zien

en het voorkomt doping met waterdamp niet

De twee gecombineerd zouden de opbrengst misschien kunnen verhogen tot 50% :D
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 29/04/09, 13:37

Als er een motor is, denk ik dat je door 1000€ te zeggen nog steeds "aardig" bent met S&V: heb je de prijs van Stirling-motoren gezien? Het is zo duur dat niemand het maakt (of bijna niemand).

Het doet me denken aan BMW Turbostoomboot et https://www.econologie.com/bmw-turbostea ... -2474.html

Ze waren tenminste eerlijk in het aankondigen van aanzienlijke meerkosten en reserveerden deze technologie voor het topmodel van BMW (een auto van € 100). :D) als het ooit uitkomt!!

Beeld

Lees de analyses die ik destijds maakte in het 2e deel van dit artikel: https://www.econologie.com/bmw-turbostea ... -2474.html

400€ is de prijs van de uitlaatpijpen die we zien op de afbeelding van S&V ... : Cheesy:

Het is dus onwaarheid... S&V heeft voor mij geen enkele wetenschappelijke geloofwaardigheid meer... ze kunnen doorgaan met hun wetenschappelijke sensatiezucht, maar in dit geval zouden ze hun titel moeten veranderen, adviseer ik ze: Sensationalisme & Leven...

ps: het kan nog steeds doping zijn :) in dit geval zou 400€ mogelijk zijn... : Cheesy:
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 29/04/09, 13:59

Christophe, het wordt uitgelegd op hun site, het is niet chemisch, het is thermisch met compressie, warmte-inbreng, uitzetting: thermodynamische cyclus en de prijs is eigenlijk niet geloofwaardig
de prestaties zijn slechts half zo goed.
0 x
Beeld

Klik op mijn handtekening
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 29/04/09, 14:07

Eh, maar welke site? : Mrgreen:

O, ik heb gevonden: http://www.heat2power.net/en__principle.php

Hé Maloche, dat is niet de plek om te beginnen!

Ze injecteren de druk opnieuw? En hoe gaan ze van 2 uitlaat naar >20 motorbars?

Moet aan de uitlaatleiding werken en waarschijnlijk aan de cilinderkop en herprogrammering van de software...

Het is des te meer belachelijk om een ​​prijs van 400 € aan te kondigen...

Ik ben HEEL boos op de wetenschap en het leven daar! :onheil:
0 x

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 169-gasten