Ecologische wereldreis?

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Amaury
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 19/03/09, 14:11

Ecologische wereldreis?




par Amaury » 19/03/09, 14:21

Hallo iedereen!

Ik ben hier al een tijdje in geïnteresseerd forum, en in het bijzonder voor experimenten met "schone" motoren. Ik heb bijvoorbeeld veel informatie over de Pantone-engine en recenter Stirling.

Ik ben al een tijdje bezig met het plannen van een wereldtournee in een busje of omgebouwde vrachtwagen, en ik moet toegeven dat het idee van reizen met een kleinere ecologische impact mij erg interesseert: het idee zou zijn om voor een jaar of nog een beetje meer, en door Azië te gaan voordat je terugkeert door Afrika (ja, het is geen "echte" wereldreis, maar het idee is er), door kleine rapporten te maken over de mensen die je hebt ontmoet om de taal te beperken, de geschiedenis om dat te laten zien de barrière van de woorden zit in het hoofd (1% van de communicatie is non-verbaal), en om zichzelf op een andere manier uit te drukken dan door zinnen.

Ik zou concreet willen weten, wetende dat ik maar een paar terminal S-bases heb in natuurkunde en geen kennis van mechanica, of het mogelijk zou zijn om een ​​hybride motor voor een kleine vrachtwagen te overwegen om de 40 of 60 km af te leggen. wetende dat de kleine vrachtwagen in kwestie zeker gebruikt zal worden, met minimaal 000 km op de teller.

Pantone-motor? gezien de experimenten die niet allemaal succesvol zijn, en vanwege mijn gebrek aan mechanische kennis, kan ik er niet één ‘fabriceren’. Bovendien is er een belangrijke beperking: het idee zou zijn om een ​​motor te hebben met zo min mogelijk elektronica, en een "gewone" motor, om redenen van "vindbaarheid" van onderdelen in de doorkruiste landen.

Hier zou ik graag willen dat je mij helpt mijn project uit te voeren, al was het maar door mij naar interessante alternatieven te leiden!

Bedankt voor het lezen, en een fijne dag allemaal!
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 19/03/09, 19:04

Hallo Amaury, :D
Heeft u er ooit aan gedacht om onderzoek te doen naar zoekmachines in Google-stijl?
Misschien vind je een aantal interessante dingen zoals deze.
http://info65.over-blog.com/article-21315503.html
Goede weg :D
PS, het zou leuk zijn om een ​​paar avondlessen mechanica te volgen.
Beeld
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Amaury
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 19/03/09, 14:11




par Amaury » 19/03/09, 21:51

Bedankt voor je antwoord Lejustemilieu,

Ik had er al een artikel over gelezen, maar frituurolie is niet precies wat ik zoek: ik ben niet op zoek naar geldbesparing, maar naar de impactbesparing op het gebied van vervuiling.

in feite is het begrip ecologie (relationele ecologie, enz.) een integraal onderdeel van het project en het idee zou eigenlijk zijn om een ​​boodschap over de hele wereld te brengen die zegt dat het mogelijk is om plezier te hebben zonder overal te vervuilen, of dat nu op het niveau van de natuur of op menselijk niveau.

Daarom was ik geïnteresseerd in pantones, het is simpel, de boodschap is krachtig (water in een motor, het is nog steeds een geweldige boodschap!) en dragend...

Andere meningen?
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 19/03/09, 22:26

amaury schrijft:Ik had hier al een artikel over gelezen, maar frituurolie is niet precies wat ik zoek: ik ben niet op zoek naar geldbesparingen, maar naar de impactbesparingen in termen van vervuiling. [...]
Dat is mooi: als je een oude vrachtwagen gebruikt, is dat precies wat er met de olie gebeurt...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Amaury
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 19/03/09, 14:11




par Amaury » 19/03/09, 22:58

Ik ga je niet vertellen dat het verbranden van frituurolie schadelijk is. Misschien niet zoveel als een oude vrachtwagendiesel, misschien, maar daar kom ik niet vandaan...

Ik zou graag een innovatiever en vooral globaler concept willen, iets dat iedereen kan doen en hebben, daarom dacht ik aan pantone...

Maar serieus, heb je enig idee?

bedankt voor je antwoorden in ieder geval : Cheesy:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 19/03/09, 23:12

0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 19/03/09, 23:19

amaury schrijft:Ik ga je niet leren dat het verbranden van frituurolie schadelijk is.[...]
Wat betekent dat, schadelijk? :?

Afhankelijk van waar je naartoe gaat, kan het voor de mensen die je ontmoet gemakkelijker zijn om plantaardige olie te gebruiken dan om een ​​Pantone te maken die echt werkt...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 19/03/09, 23:23

amaury schrijft:[...] Daarom was ik geïnteresseerd in pantones, het is simpel, de boodschap is sterk (water in een motor, het is nog steeds een geweldige boodschap!) en draagt[ ...]
Als de boodschap in dezelfde richting wordt gedraaid als de basisjournalist die zegt ‘water = brandstof’, is het een boodschap leugenaar, vooral... (meer dan dragen)
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 19/03/09, 23:33

Hier is het laatste rapport: https://www.econologie.com/4l-trophy-a-l ... -4058.html
dat past heel goed bij het onderwerp...
0 x
Amaury
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 19/03/09, 14:11




par Amaury » 20/03/09, 00:28

SVO, en agrobrandstoffen als geheel, veroorzaken veel problemen over de hele wereld, je kent vast de geschiedenis van de prijs van tortilla's in Mexico, de voedselrellen overal...

Een wereld die draait op landbouwbrandstoffen is een wereld waarin olie wordt vervangen door granen of andere, maar het is nog steeds een wereld van speculatie, waarin geld heel belangrijk is.

Sterker nog, ik heb mezelf niet duidelijk genoeg uitgedrukt: ik wil dit soort brandstof niet, omdat ze op de een of andere plek een ethisch probleem vormen, en ik denk dat dit het probleem alleen maar verschuift.
Ik heb goed naar je links gekeken, en de 4L Trophy interesseerde me behoorlijk (ik had er al naar gekeken, maar om eerlijk te zijn besef ik dat als je hem bouwt, je weet hoe je hem moet repareren), en ik denk echt dat ik me richt op de pantone.
Tenzij de Stirling interessante afzetmogelijkheden kan bieden, zelfs kan zien dat de waterstofmotor in ontwikkeling is (ik las ergens dat een gepensioneerde professor een manier had gevonden om lucht/water in een motor om te zetten in waterstof)...

Vanuit technisch oogpunt had ik zelfs nog meer kennis willen hebben (maar het is niet nodig om het onderzoek voor mij te doen, dat kan ik je geruststellen) over alternatieve energiemotoren: we hadden het over oliën, ik zit op de pantone volgen, maar daarna...?

Hartelijk dank aan jullie allemaal voor jullie bijdragen!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 214-gasten