Motor voor warmteterugwinning

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
roodborstje
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 18/11/08, 09:38
Plaats: SNCF MARSEILLE

Motor voor warmteterugwinning




par roodborstje » 08/12/08, 09:03

Wie zou mij een orde van grootte kunnen geven van de bruikbare energie die we zouden kunnen terugwinnen uit de hitte van een auto die in de zomer in de volle zon staat bij 30 ° bijvoorbeeld (door het vel van een koelcircuit te verdubbelen door voorbeeld)? Dankjewel
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 08/12/08, 09:34

Als het om het vooruit te helpen: echt niet veel ...

Voor de orde van grootte is hier een benadering:

a) zonnestraling = 1000W / m² = als je 100% thermisch 1kWh per uur en per m² terugwint

b) maar het is onmogelijk om 100% van de energie terug te winnen, het is vooral de opslag die een probleem vormt. Als je 40% all-inclusive krijgt (sensoropbrengst + opslagopbrengst) is dat prima. Laten we dus zeggen dat u thermische energie van 0.4 kWh / h.m² kunt terugwinnen en gebruiken

c) Er is ongeveer 0.2 tot 0.3 mechanische kWh nodig om 1 km af te leggen met een gemiddelde auto.

d) Uitgaande van (idealiter) een motorrendement van 50%, levert elke m² "sensor" u dus de energie die nodig is voor een uur om slechts 1 km af te leggen ...
0 x
roodborstje
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 18/11/08, 09:38
Plaats: SNCF MARSEILLE




par roodborstje » 08/12/08, 09:48

Christophe schreef:Als het om het vooruit te helpen: echt niet veel ...

Voor de orde van grootte is hier een benadering:

a) zonnestraling = 1000W / m² = als je 100% thermisch 1kWh per uur en per m² terugwint

b) maar het is onmogelijk om 100% van de energie terug te winnen, het is vooral de opslag die een probleem vormt. Als je 40% all-inclusive krijgt (sensoropbrengst + opslagopbrengst) is dat prima. Laten we dus zeggen dat u thermische energie van 0.4 kWh / h.m² kunt terugwinnen en gebruiken

c) Er is ongeveer 0.2 tot 0.3 mechanische kWh nodig om 1 km af te leggen met een gemiddelde auto.

d) Uitgaande van (idealiter) een motorrendement van 50%, levert elke m² "sensor" u dus de energie die nodig is voor een uur om slechts 1 km af te leggen ...


Dankjewel, . Dus dat zou prima zijn om een ​​airconditioning in een mum van tijd te redden, aan de andere kant zijn er stirling-alternatorprojecten die de warmte gebruiken die wordt teruggewonnen uit de uitlaat van een thermische machine?

Toen ik informeerde naar de prijzen (helaas niet in Frankrijk) van de Stirling-generator, schrok ik van de prijs. Wat is er zo duur in een stirling in vergelijking met een conventionele thermische machine?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 08/12/08, 09:59

a) Er is een grote fabrikant (herinner me aan welke) die binnenkort een auto zal aanbieden die is uitgerust met PV-panelen om de airconditioning precies te leveren. Doe wat onderzoek, we hadden het erover forums: https://www.econologie.com/forums/search.php

b) De hoge prijs? Het massa-effect, ongetwijfeld ... er moeten "ongeveer" 1 warmtemotoren in de wereld zijn vervaardigd voor een stirlingmotor!

Maar je moet weten dat Fiat in de jaren 70 een van zijn productieauto's heeft uitgerust met een stirling ...
0 x
lv13r
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 147
Inschrijving: 30/12/04, 10:09




par lv13r » 08/12/08, 10:07

hallo christophe
u kunt ons vertellen welk model van fiat en heeft u meer informatie over dit voertuig :?
merci
lv13R
0 x
roodborstje
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 18/11/08, 09:38
Plaats: SNCF MARSEILLE

Stirlingmotoren voor voertuigen




par roodborstje » 08/12/08, 10:19

Rekening houdend met het aantal beschikbare exotherme reacties en vaak niet-vervuilend met goedkope producten (natrium / waterreactie of aluminotherme reactie die door de meeste oxyreducties gaat die aan het einde van de race neutrale en onschadelijke elementen opleveren), is het niettemin een wereld die je niet uit auto's kunt krijgen terwijl je zweeft.

Er werd ook een tijdje gezegd dat de prijs ook afkomstig was van de controle van het afdichten van de gebruikte vloeistoffen (zoals helium bijvoorbeeld) bij puur mechanische energieoverdrachten, maar we hebben dit probleem niet als we het stirling-werk van hermetisch afgesloten met een elektromagnetische energieoverdracht, zoals bijvoorbeeld lineaire alternatoren.

Ik geloof dat tegen 2009 een Infiniacorp-bedrijf de eerste zonnestraling met een generator van 3 kW commercieel zal uitbrengen, zo lijkt het, niets zal voorkomen dat deze generator indien nodig wordt gedemonteerd om hem in een klein voertuig te gebruiken na een behandeld met behulp van een chemisch verwarmingsproces.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 243-gasten