Patenten begraven

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4

Patenten begraven




par lejustemilieu » 06/12/08, 11:37

:? :? De keerzijde van octrooien
Hallo,
Octrooien zijn goed, ze stellen een inventief persoon in staat om eerlijk de kost te verdienen en om ZIJN belangen te beschermen.
De keerzijde is dat industriële bedrijven alle patenten kopen die hun bedrijf kunnen schaden...
resultaat: een ernstige vertraging van de technologische verandering, en in het geval van onze planeet, chaos.
Vanmorgen heb ik mijn begeleider laten zien wat voor brandstof ik rijd.(zuile resto)
Hij was zeer geïnteresseerd, want een bevestigde monteur…
Na al mijn uitleg, vertelde hij me, heb ik een vriend die een installatie heeft gemaakt die stookolie "transformeert", en, in plaats van 10 liter per 100 te verbruiken, heeft hij 3 liter nodig.Zijn hoofd ging door de papieren, en...BOSCH kocht zijn systeem…
Nu de Coco een grote auto heeft, werkt hij niet meer...
We vergeten te vaak het probleem van begraven patenten.
Ik noem dat geen hulp aan een planeet in gevaar.
Het is tijd om die patenten op te graven...
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 06/12/08, 11:51

Opgraven, ik wil wel, maar hoe????
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 06/12/08, 12:26

Gregconstruct schreef:Opgraven, ik wil wel, maar hoe????

Goed gezien ...
We hebben een grote mentaliteitsverandering nodig...misschien de massa...
Maar ik weet dat ik wat grote rotzooi heb opgegraven...
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Avatar de l'utilisateur
crispus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 401
Inschrijving: 08/09/06, 20:51
Plaats: Rennes
x 1




par crispus » 06/12/08, 13:08

Opgraven, ik wil wel, maar hoe????

In naam van het algemeen belang natuurlijk!

Overigens hebben de militairen het recht om elk ingediend octrooi te inspecteren. En ze aarzelen niet om elke uitvinding te begraven die de "geheime verdediging" kan interesseren.

Wat weerhoudt het ministerie van Volksgezondheid ervan hetzelfde te doen?

___________

Tegenwoordig denk ik, afgezien van multinationals, dat het indienen van een octrooi een vergissing is:

- Het kost de deposant exorbitante bedragen, die hem na een paar jaar dwingen op te geven, omdat hij een financiële partner niet kan overtuigen.

- Ze gelden alleen in de landen waarvoor betaald is.

Overigens wordt "betalen voor bescherming" afpersing genoemd! : Lol: :onheil:

Gevolg: stel dat ik een 'FR'-octrooi aanvraag op een motoronderdeel. Ford deponeert onmiddellijk daarna hetzelfde maar 'globaal' en exporteert vervolgens de aldus gemodificeerde motoren naar Frankrijk. Krijg ik rechten? : Mrgreen:

- Fabrikanten hebben hun ingenieurs vervangen door een leger advocaten, verantwoordelijk voor het terugkrijgen van deze verbeurde patenten en het aanvallen van elk proces dat sterk of in de verste verte lijkt op hun eigen patenten. Wat een internetgebruiker 'industrieel vampirisme' noemde.

- Als ze niet kunnen wachten, kopen ze de rechten bij publicatie, gewoon om ze voor 20 jaar te begraven. Hopelijk gaan degenen die het wisten met pensioen en wordt deze innovatie vergeten... : Cheesy:

De meeste octrooien die vandaag zijn ingediend, worden "blokkeeroctrooien" genoemd: ik ben niet van plan dit project uit te voeren, maar ik zal het door geen enkele concurrent laten doen...

Toch volgens wikipedia
Bovendien bevat het octrooirecht in bijna alle landen bepalingen die voorzien in het verlenen van dwanglicenties om dergelijk misbruik te voorkomen. Aan deze toekenning van deze dwanglicenties zijn echter beperkende voorwaarden verbonden.
:?

- Veel octrooien bestaan ​​uit een nevenschikking van octrooien die in het publieke domein zijn gevallen. Door uitbreidingen aan bestaande patenten toe te voegen, blokkeren we in feite elke verdere ontwikkeling.

- tot slot, als u tevreden bent met uw uitvinding, kan het kleinste lek fataal zijn, aangezien het indienen van een octrooi voorafgaande geheimhouding veronderstelt. Als de inzet het rechtvaardigt, zal de multinational niet aarzelen om iemand te sturen om u het zwijgen op te leggen. Ik denk niet aan "complottheorie", maar aan "schurkachtig kapitalisme" of "bedrijfsmaffia". Het is niet ingewikkeld om iemand voor een paar duizend euro te laten verdwijnen als je miljarden kunt verdienen... :onheil:

Beter is de copyright-formule te kiezen: de bescherming is gratis, internationaal en duurt langer dan het leven van de uitvinder.

De enige beperking is dat de presentatie moet worden gedaan om het artikel te laten accepteren als een "literaire creatie", niet alleen een vage schets vergezeld van 2 claimzinnen ... Van het type dat de omstandigheden van de uitvinding beschrijft, de implicaties ervan, enz. ...

Zodra het artikel is gepubliceerd, is het recht verworven. De moeilijkheid is om de publicatiedatum te rechtvaardigen, vooral in het geval van internet, waar men nooit veilig is voor een serverstoring.

Maar in het geval van een uitvinding die van belang is voor meerdere bedrijven, is het in hun belang dat dit recht wordt erkend om te voorkomen dat één enkele onderneming zich het toe-eigent door een nieuw octrooi in te dienen.

Auteursrecht verhindert concurrenten niet om hetzelfde product te ontwikkelen, maar op voorwaarde dat royalty's worden betaald, zo nodig wettelijk vast te stellen.

Kortom, met het octrooirecht staat de huidige technologie niet op het punt om vooruit te gaan... Het is dringend nodig om over te schakelen naar open source!
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6

Re: Begraven patenten




par bham » 06/12/08, 14:13

lejustemilieu schreef: Na al mijn uitleg, vertelde hij me, heb ik een vriend die een installatie heeft gemaakt die stookolie "transformeert", en, in plaats van 10 liter per 100 te verbruiken, heeft hij 3 liter nodig.Zijn hoofd ging door de papieren, en...BOSCH kocht zijn systeem…

Je kunt niet proberen meer van deze man te weten te komen, ... indien nodig onder marteling eh eh eh! : Lol:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16130
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241




par Remundo » 06/12/08, 14:27

In het genre Dam patent... Siemens lijkt het te weten...
http://www.invention-europe.com/Article273564.htm
37 uitvindingen / dag in 2008 (door ze 7 uitvindingen / dag te geven (wat al enorm is) denk ik liever minstens 30 spaken in de wielen van concurrenten ...) : Cheesy:

Meer dan 5000 patenten per jaar!! Echt "ingenieus" : Idee:
0 x
Beeld
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968




par Ahmed » 06/12/08, 14:44

@Crispus:
Je schrijft:
"betalen voor bescherming" heet afpersing!

Als u uw verzekering betaalt, is dat dan ook "afpersing"? Het lijkt mij niet abnormaal om huur te betalen om van een recht te genieten. Dit recht is nogal theoretisch, geef ik toe, en daar knelt het schoentje, amha.
Auteursrecht lijkt een goede bescherming, maar betreft geen technische vindingen.

Het is waar dat een industrieel die in een proces heeft geïnvesteerd, er niet noodzakelijkerwijs belang bij heeft een innovatief proces over te nemen, als het voorgaande hem eenmaal een comfortabel inkomen oplevert zonder nieuwe investeringen. Het is echter niet helemaal correct om te schrijven dat deze patenten verborgen zijn, want in ruil voor het exclusieve gebruik (gedurende 20 jaar) van de uitvinding verbindt de uitvinder zich ertoe de inhoud ervan openbaar te maken, zodat het "reproduceerbaar is door een vakman". Maar na 20 jaar...

De echte impasse is niet zozeer het gevolg van juridische kwesties als wel van machtsverhoudingen. Als een groot bedrijf vastbesloten is een patent van een onafhankelijke te stelen, is dat slechts een kwestie van tijd en geld... Hoe dan ook, een patent is niet interessant als je het niet kunt betalen 1_om het te verdedigen, 2_om het uit te buiten.

Wist u dat er ook firma's zijn die nieuwe patenten onder de loep nemen, de meest interessante identificeren en vervolgens bedrijven die op het betreffende gebied werkzaam zijn, zogenaamde "bypass"-octrooien aanbieden?
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
crispus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 401
Inschrijving: 08/09/06, 20:51
Plaats: Rennes
x 1




par crispus » 06/12/08, 15:15

@ahmed: Je vergat de smiley naast mijn zin : Lol:
Ik "verwees" naar de goede oude thrillers waar Audiard de dialogen deed...

Ik betwist het feit van betalen niet, op voorwaarde dat de betaling aan de bescherming voldoet. Gezien de trucs van de "grote jongens" om de "kleintjes" te strippen, sorry, het is enorm overgewaardeerd ... Een beetje zoals betalen voor een verzekering die geen enkele claim dekt. : Lol:
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968




par Ahmed » 06/12/08, 15:47

@Crispus:
Het is je andere smiley :onheil: wat me aan het twijfelen bracht!
Ik ben het volledig eens met uw antwoord.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16130
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241




par Remundo » 06/12/08, 15:52

Ahmed schreef:Auteursrecht lijkt een goede bescherming, maar betreft geen technische vindingen.

Wist u dat er ook firma's zijn die nieuwe patenten onder de loep nemen, de meest interessante identificeren en vervolgens bedrijven die op het betreffende gebied werkzaam zijn, zogenaamde "bypass"-octrooien aanbieden?


Hallo Ahmed,

Niet waar voor auteursrecht: http://www.celog.fr/cpi/

artikel L111-1 van de code voor intellectueel eigendom (auteursrecht)
De auteur van een werk van de geest geniet op dit werk alleen al door het feit dat het is gecreëerd, een immaterieel eigendomsrecht dat exclusief en afdwingbaar is tegen iedereen.

Kunst. L.112-1. De bepalingen van deze code beschermen de rechten van auteurs op alle werken van de geest, ongeacht hun genre, uitdrukkingsvorm, verdienste of bestemming.

Art. L.112-2. Worden overwogen vooral als werken van de geest in de zin van deze code:
1 ° Boeken, brochures en andere literaire, artistieke en wetenschappers ;
2 ° Conferenties, adressen, preken, pleidooien en andere werken van dezelfde aard;
3 ° Dramatische of dramatisch-muzikale werken;
4 ° Choreografische werken, nummers en circustrucs, pantomimes, waarvan de uitvoering schriftelijk is vastgelegd of anderszins;
5 ° Muzikale composities met of zonder woorden;
6 ° Cinematografische werken en andere werken bestaande uit geanimeerde reeksen afbeeldingen, met of zonder geluid, samen audiovisuele werken genoemd;
7 ° Werken van tekenen, schilderen, architectuur, beeldhouwkunst, gravure, lithografie;
8 ° Grafische en typografische werken;
9 ° Fotografische werken en werken vervaardigd met technieken analoog aan fotografie;
10 ° Kunstwerken;
11 ° illustraties, geografische kaarten;
12 ° Plannen, schetsen en plastische werken met betrekking tot geografie, topografie, architectuur en wetenschap;
13 ° Software, inclusief voorbereidend ontwerpmateriaal;
14. De creaties van de seizoensgebonden kleding- en sierradenindustrie. De seizoensgebonden kleding- en sieraadindustrieën worden geacht die industrieën te zijn die, vanwege de eisen van de mode, vaak de vorm van hun producten vernieuwen, en met name naaien, bont, lingerie, borduurwerk, mode, schoeisel, het maken van handschoenen, lederwaren, de vervaardiging van hoogwaardige stoffen of speciale voor haute couture, de producties van paruriers en bootmakers en de fabrieken van meubelstoffen.

CPI-boek VI

Art. L. 611-1. Elke uitvinding peut het voorwerp uitmaken van een door de directeur van het Nationaal Instituut voor industrieel eigendom uitgegeven titel van industrieel eigendom die aan zijn eigenaar of zijn rechtverkrijgenaars een exclusief exploitatierecht verleent.

In de wet betekent can "het is mogelijk". De bescherming van industriële werken is niet uitsluitend een octrooi.

Als dit het geval was, zou artikel L611-1 gewijzigd moeten worden door may te vervangen door "moet", wat in juridische termen verplichting betekent.

Absoluut voor het afpellen van patenten, het wordt de technologiewacht genoemd die in alle grote bedrijven aanwezig is.
0 x
Beeld

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 265-gasten