6-takt hybride stoommachine

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
esgege
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 55
Inschrijving: 26/11/08, 20:41
Plaats: Franstalig Zwitserland

6-takt hybride stoommachine




par esgege » 29/11/08, 15:26

Hier is nog een mogelijkheid om de thermische verliezen te benutten



Het is een klassieke motor waar we 2 tijden aan toevoegen

1- inname
2- compressie
3- explosie / trigger
4- uitlaat

en de 2 tijden toegevoegd

-5 waterinjectie
-6 stoomexpansie

Uiteraard niet eenvoudig te implementeren, maar er is een idee, nietwaar?

Beeld
0 x
Laten we zeggen en het goed doen
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 29/11/08, 15:45

Niet dom maar ik heb een chtite vraag...

Bestaat er geen risico dat er een verschil in koppel is tussen de thermische fase en de waterfase?
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Avatar de l'utilisateur
esgege
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 55
Inschrijving: 26/11/08, 20:41
Plaats: Franstalig Zwitserland




par esgege » 29/11/08, 15:50

Geen probleem, zolang we er een paar hebben...
0 x
Laten we zeggen en het goed doen
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 29/11/08, 15:55

Zo gezien ... : Mrgreen:
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Olivier22
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 178
Inschrijving: 06/11/08, 16:41
Plaats: 35 / 22
x 6




par Olivier22 » 29/11/08, 16:04

Het is niet dom!
Maar het lijkt mij minder efficiënt dan de Miller-cyclus (verlengde expansiecyclus), waarbij de overtollige warmte eenvoudig wordt teruggewonnen door de expansie te verlengen (de slag van de zuiger tijdens expansie en de uitlaat is langer dan tijdens inlaat en compressie)

Omdat de cyclus ineens langer is, heeft de warmte meer tijd om in de muren te verdwijnen
0 x
Avatar de l'utilisateur
esgege
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 55
Inschrijving: 26/11/08, 20:41
Plaats: Franstalig Zwitserland




par esgege » 29/11/08, 16:24

Nou ... ik denk dat het kan worden toegepast op grote motoren met lange slag die op lage snelheid draaien.

: Oops: Ik pretendeer niet het wiel opnieuw uit te vinden, maar als het een idee kan geven, waarom niet...

Het energiepotentieel van de uitlaat is ongeveer 30%
en het meest effectieve middel om warmte in kracht om te zetten, blijft naar mijn mening de oude stoommachine.

BMW doet het al...

http://www.moteurnature.com/actu/uneact ... ws_id=1010
0 x
Laten we zeggen en het goed doen
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 29/11/08, 19:06

het vervangt de molencyclus helemaal niet: we zouden zowel molen + extra stoomtijd kunnen doen

Ik heb er al over nagedacht: ik noem het interne koeling: de verdamping van water maakt gebruik van een warmte die meestal verloren gaat

maar het is niet zo goed: de waterverdamping is te traag; het werkt niet als de motor te snel draait; de energieterugwinning is laag: het loont niet voor het verlies van 1/3 van het hoofdmotorvermogen

smering van cilinders met water- en stoomspoeling

conclusie, als je vermogen moet terugwinnen met stoom kun je beter het water in het motorblok als een ketel laten koken en een kleine stoommachine laten draaien: zet ook een ketel op de uitlaatgassen: de motor een stoommachine wordt lichter dan de gewichtstoename van de motor door de extra tijd
0 x
Olivier22
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 178
Inschrijving: 06/11/08, 16:41
Plaats: 35 / 22
x 6




par Olivier22 » 29/11/08, 19:16

Ja, het vervangt de Miller-cyclus, aangezien deze laatste de resterende energie van de gassen gebruikt om de zuiger verder te duwen (energie die normaal gesproken verloren gaat wanneer de uitlaatklep opengaat).
Daar zorgt de verdamping van het water voor, maar het komt op hetzelfde neer.
Nu zou een optimale Miller-cyclus een veel grotere expansieslag nodig hebben dan de inlaatslag, dus een grote motor voor laag vermogen, terwijl het water met een korte slag warmte kan terugwinnen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 29/11/08, 23:48

nee, het is niet hetzelfde: molenaar herstelt het einde van de uitbreiding, de 2 extra stoomslagen recupereren de warmte van de muren

met miller vergroten we de trekkerslag, of liever gezegd verkleinen we de inlaatslag: het vermindert het bruikbare vermogen van de motor: het uiteinde van de trekker hoeft niet te worden gebruikt in zoiets solide als de motor: het is beter om het in een turbine of zuiger met een lichtere constructie dan de hoofdmotor

de freescyclus van een normale drijfstangmotor bederft slechts met opzet een deel van de inlaat door de kleppentrein, maar de zuiger wrijft onnodig over een hele slag

we zeggen "miller atkinson" cyclus, omdat atkinson heel lang geleden een vreemde drijfstangmotor heeft uitgevonden die een andere slag heeft bij de inlaat en bij de trekker, deze motor kan ook een ander bovenste dode punt hebben bij de explosie en aan het einde van de uitlaat
0 x
Olivier22
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 178
Inschrijving: 06/11/08, 16:41
Plaats: 35 / 22
x 6




par Olivier22 » 29/11/08, 23:54

Ah ja OK ik had niet gezien dat er 2 uitlaatfasen waren :!:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 248-gasten