Temperatuur van de rook van een warmtemotor

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Pierre-Yves
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 120
Inschrijving: 06/12/07, 17:13
Plaats: Rennes-Quimper

Temperatuur van de rook van een warmtemotor




par Pierre-Yves » 27/11/08, 17:05

is het mogelijk om de temperatuur van de uitlaatgassen te gebruiken om te controleren of een warmtemotor met een goed koppel werkt?

Het kan zijn dat dit onderwerp hierover al ergens aan bod komt forum, maar ik vond het niet.

merci!
0 x
optimalisatie, energiebesparing
http://www.avel-vor.fr
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 27/11/08, 20:16

Hallo Pierre-Yves

is het mogelijk om de temperatuur van de uitlaatgassen te gebruiken om te controleren of een warmtemotor met een goed koppel werkt?

De vraag is raar ... Om de parameter "uitlaatgastemperatuur" te gebruiken, zouden de overige motorparameters ongeveer constant moeten zijn, om vergelijkingen / een referentiecurve te kunnen maken die een betekenis hebben (koppel / temperatuur). Dingen die je kunt doen ... op een motortestbank. Op een auto waar alles tegelijkertijd varieert ..... :?

Chai niet als dat je vraag beantwoordt, maar verdacht, op een atmosferische diesel stijgt de uitlaatgastemperatuur met de belasting. Op mijn R19 een beetje vals plat van helemaal niets en de uitlaatgastemperatuur varieert van 258 tot 315 ° bij 95 km / u. De voet bijna naar de bodem in een klim naar 90 km / u en ik heb 450 °.
Ik heb in ieder geval kunnen afleiden dat mijn maximale koppel bij zo'n toerental / toerental etc ...
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 195-gasten