Steun voor het afbijten van landbouwtrekkers

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
FRANCOI
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 20/08/08, 20:03
Plaats: de paal 61

Steun voor het afbijten van landbouwtrekkers




par FRANCOI » 20/08/08, 20:22

Dag
Even voorstellen, mijn naam is François MAY, ik ben 20 jaar oud en ik ben een boerenzoon.
Mijn schoolloopbaan leidt me voorlopig niet naar hetzelfde beroep als dat van mijn ouders, maar naar een ingenieursopleiding werktuigbouwkunde.
Ik ben al een paar jaar geïnteresseerd in het pantone-systeem en nu heb ik mezelf in het water gegooid door mijn eerste montage te maken op een zitmaaier met een 375cc-benzinemotor. Dit geheel heeft geen carburateur, het mengsel wordt gemaakt in de bubbler die wordt verwarmd door een spoel waarin de uitlaatgassen circuleren, en het borrelen wordt verzekerd door een buis waarvan het uiteinde zich in de omgevingslucht bevindt.
Deze test is op zich maar half geslaagd want hij werkt maar zo'n tien minuten met een mengsel van 80% water en 20% benzine inclusief 200ml benzine wat een verbruik geeft wat met zo'n 1.2 is vermenigvuldigd.
Dit mengsel blijft op 25° na de 10 minuten werking terwijl de reactor heet is.
Mijn eerste vraag is de volgende: zijn de aanbevolen afmetingen in de basismontage belangrijk?
Inderdaad wordt alleen de speling tussen de stang en het buisje gerespecteerd 1 tot 2 mm.

Uw hulp zou voor de toekomst bijzonder waardevol voor mij zijn, omdat ik plannen heb om een ​​landbouwtrekker te "pantonen".
Sterker nog, mijn vader steunt mij voor 60% (wat al goed is), terwijl de boeren uit de buurt schamperen als ze mijn bijeenkomst zien met 'het is niet betrouwbaar', 'mag niet dromen'... Ik denk dat dit mensen zijn die graag koop brandstof en zie hun tractoren zwarte rook uitspugen tijdens het ploegen!
Dat gezegd hebbende, voel ik me niet in staat om ze in mijn eentje de mond te snoeren, want door artikelen op internet te lezen, verdwaal ik!
We lezen alles op internet en ik weet ineens echt niet meer welke materialen ik moet gebruiken, welke afmetingen...

Om mijn vader ervan te overtuigen me een tractor te lenen om hem aan te passen, heb ik een solide basis nodig waarop ik kan vertrouwen.

De trekker die ik wil modificeren is een: JD 2140, 4 cilinders rond de 80pk, of een deutz fahr 6.05 of zelfs een 6.16 6 cilinders van 100 en 110pk.

Allereerst vraag ik me af of het mogelijk is om een ​​systeem voor te stellen dat vergelijkbaar is met dat van de 'kleine grijze' voor een tractor met zo'n vermogen?
Daarnaast zou ik graag willen dat u mij de ideale afmetingen, het aantal reactoren en de te gebruiken materialen voor de realisatie van deze projecten meedeelt, en tot slot of het mogelijk is om te weten of er in mijn poolgebied aangepaste tractoren zijn. , omdat voor zover ik weet niemand hier weet van het bestaan ​​van dit proces.
0 x
wil zakelijk leider worden om het imago van de baas te verbeteren en mee te doen
de groene revolutie, maar hoe
Ik heb geen deuntje?
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6

Re: Hulp voor pantoning landbouwtrekkers




par bham » 20/08/08, 21:20

François schreef:
Allereerst vraag ik me af of het mogelijk is om een ​​systeem voor te stellen dat vergelijkbaar is met dat van de 'kleine grijze' voor een tractor met zo'n vermogen?

Hallo François, ik wilde een Pantone-montage promoten bij mijn schoonouders, boeren, maar ze zijn bang om hun oude 10000 H-tractoren te beschadigen; het is niet altijd gemakkelijk. Maar ja, het systeem is hetzelfde, of het nu een beetje grijs is of een krachtigere Deutz of JD. Ik heb vanavond geen tijd om naar de links te zoeken op de forum maar zoek eens met het woord pantone of tractor op de forum econologie, je zou al veel moeten leren. En dan kunnen we erover praten.
@+
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79115
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 20/08/08, 21:23

0 x
Avatar de l'utilisateur
crispus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 401
Inschrijving: 08/09/06, 20:51
Plaats: Rennes
x 1

Re: Hulp voor pantoning landbouwtrekkers




par crispus » 20/08/08, 23:02

François schreef:Dit geheel heeft geen carburateur, het mengsel wordt gemaakt in de bubbler die wordt verwarmd door een spoel waarin de uitlaatgassen circuleren, en het borrelen wordt verzekerd door een buis waarvan het uiteinde zich in de omgevingslucht bevindt.
Deze test is op zich maar half geslaagd want hij werkt maar zo'n tien minuten met een mengsel van 80% water en 20% benzine inclusief 200ml benzine wat een verbruik geeft wat met zo'n 1.2 is vermenigvuldigd.

Hallo François,
Ik ben nu een beetje ver, ik heb in het verleden aan L'Aigle gewerkt, maar toen hadden we het niet over Pantone...

Je hebt dezelfde bug als ik met mijn maaier, en anderen zoals
Christophe zag het in hun tijd.

In 100% pantone-assemblage met een enkele bubbler, vergast de warmte het meest vluchtige deel van de brandstof en geleidelijk de rest, inclusief water. Maar als de bubbler te groot is, blijft de temperatuur van de vloeistof onvoldoende om de hele bubbler te verdampen. De motor slaat dus af.

Bovendien is het tijdens deze 10 minuten werking op gas noodzakelijk om constant te reageren op de verhouding verse lucht/reactoruitlaat om afslaan te voorkomen. Het is pijnlijk.

Als je tenslotte wilt herstarten, moet je een lepel verse benzine bijvullen...

Je zult minder moeite hebben om het water te verwijderen om op 100% benzine te rijden, en je zult verrast zijn door de hoeveelheid waterdruppels die toch worden uitgespuugd door de uitlaat, de vrucht van de verbranding van benzine.

Ik heb geen idee van het verbruik maar het is duidelijk dat er minder geurtjes zijn, dus logischerwijs minder onverbrand.

Als u wilt centrifugeren met toevoeging van water, scheidt u de gas- en waterbellen, waarbij u de waterbellen goed isoleert om voldoende stoom te produceren.

Voor tractoren is het totaal anders. Het "recept" van Gillier-Pantone is geschikter: de originele injectie wordt behouden door stoom aan de inlaat toe te voegen. Het is betrouwbaar en bewezen. Hierop vind je alles wat je nodig hebt forum en in de TRxx-creaties van Quanthomme...

Raak niet ontmoedigd! U bent niet de enige die erin gelooft en op een dag zullen de deugden van dit systeem publiekelijk erkend worden. je hoeft alleen maar te wachten op je pensioen (of helaas op de begraafplaats :( ) van enkele "wetenschappelijke opinieleiders".
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79115
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Hulp voor pantoning landbouwtrekkers




par Christophe » 20/08/08, 23:07

Crispus schreef:Je hebt dezelfde bug als ik met mijn maaier, en anderen zoals Christophe hebben het in hun tijd opgemerkt.


Het is geen bug, het is natuurkunde... of liever scheikunde... en je hebt het net goed uitgelegd!

Het is nodig...ik herhaal mezelf, ik herhaal mezelf...nou onderscheid de GILLIER PANTONE WATERDOPING 100% Pantone...
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 21/08/08, 10:18

hallo francis
montage op een maaier is leuk maar op benzine is het een beetje nutteloos om de verschillen in verbruik te meten...alleen de vervuiling in een mum van tijd.

op diesel is het anders.

voor informatie over tractor heb je deze 2 samenstellingen die ook bestaan:
Beeld

de spad wordt op de uitlaatschoorsteen geplaatst (net te snijden), en is aangesloten op de luchtinlaat, bijvoorbeeld net voor het filter, met een venturi-aansluiting om de onderdruk voor de reactor goed te respecteren (noodzakelijk om het goed te laten borrelen de lucht ;-).

Ik weet niet of je dit "SPAD" -systeem van de APTE de Mérindol kunt kopen, zoek het uit en vertel het ons?
misschien helpt het je om de mensen om je heen te overtuigen.

met heel mijn hart veel succes, na kleine mislukkingen zou je moeten slagen, je moet weten dat er een hele reeks verschillende technieken is en dat dit je er niet van weerhoudt om het te doen volgens je visie op dingen, om een ​​systeem uit te vinden + efficiënt of anders 8)
0 x
FRANCOI
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 20/08/08, 20:03
Plaats: de paal 61




par FRANCOI » 25/08/08, 19:26

Bedankt voor alle antwoorden;

Ik heb nog een week voordat ik weer naar school ga, een week om mijn vaders JD 2140 te panton, daarvoor ga ik een spad-kit bouwen waarvan de plannen op internet beschikbaar zijn.

Ik heb voor deze tractor gekozen omdat hij degene is die het minst bang is, bovendien lijkt de installatie van de kit mij het eenvoudigst op deze tractor (voor degenen die het niet weten: de uitlaat en de luchtfilterinlaat staan ​​70 cm uit elkaar op de motorkap) heb ik er daarom voor gekozen om de spitkit te vervaardigen die op het volgende adres wordt beschreven:
http://pagesperso-orange.fr/quanthommes ... adapte.pdf

Zelfs als de JD 80 pk is, ga ik voor het 80-100 pk-model kiezen om zeker te zijn van mijn schot en om het later te kunnen aanpassen aan een andere, sterkere tractor.

Ik heb nog een vraag: waarom is de reactor maar 10 cm???
van mijn kant denk ik dat mijn reactoren 15 cm zullen zijn
0 x
wil zakelijk leider worden om het imago van de baas te verbeteren en mee te doen

de groene revolutie, maar hoe

Ik heb geen deuntje?
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9




par C moa » 25/08/08, 19:33

Hé, nog een pantone-beginnersvraag.
Hoe zit het met grote dieselmotoren zoals elektriciteitsopwekking, luchtcompressoren etc.

werkt het ook?? Je hebt geprobeerd ??
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79115
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 25/08/08, 19:41

Het werkt vooral tijdens zware belasting en veranderingen in snelheid ... maar een GE is niet ontworpen om onder zware belasting te werken.

Resultaat: weinig verschil bij stationaire motoren...standaard...
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 26/08/08, 09:35

??
serieel wat bedoel je?

omdat ik altijd heb gehoord dat een motor van het generatortype, eindelijk op stationair toerental, de reactor aan de uitlaat bij een stabiele T°C zag, en dat het gemakkelijker was om met een stabiele T°C te werken?!


misschien maakt het in diesel een verschil met de resultaten die je zag op GE-benzine?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 202 gasten