Mix diesel + benzine of ethanol E85: verbruik minder en reinig uw dieselmotor

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42

Mix diesel + benzine of ethanol E85: verbruik minder en reinig uw dieselmotor




par Capt_Maloche » 05/08/08, 21:37

(Iets) minder verbruiken en vervuilen dankzij een beetje loodvrije benzine of E85 ethanol in je dieselmotor, dat is het idee van dit topic. Welk percentage om lang zonder risico te rijden?

Dat is Toff, ik heb dit onderwerp gemaakt :D

Het is alweer een tijdje geleden dat ik probeerde om deze vuile brandstof die diesel is op te ruimen

In het begin viel ik een oliebrander aan om de vervuiling die verband houdt met de verbranding van olie te begrijpen en te verminderen HIER: verwarming isolatie / verbetering-brander-fuel-reductie-nox-and-co-Blue Flame-t5172.html en het resultaat was een 20-voudige vermindering van de vervuiling (roet, NOx en CO), laat ik je lezen

toen kwam het idee bij me op om de uitstoot van de uitlaat van mijn nieuwe bedrijfswagen te "visualiseren", om het product van de onverbrande producten geschikt voor verbranding in 1 cyclus van de GO te "zien" zie HIER: verbruik-minder-auto/brandstof-besparingen-dankzij-al-aceton-t1151-120.html#p78720

Ik heb op de geluiddemper een katoenen doek van 30x30 cm bevestigd met een serflex om te "zien" wat ik afkeur met het eerste mengsel van 10%
Mount 30sesondes

Beeld

Capt_Maloche schreef:Hier is de laatste "sample" gemaakt vanmorgen met "normale" GO op dezelfde 25 km werkroute, onder dezelfde omstandigheden

VAN DE MEESTE CRADE NAAR DE "SCHONE"

Beeld

Er wordt aangetoond dat de toevoeging van een meer "vluchtige" of explosieve brandstof een betere verbranding mogelijk maakt

Het blijft om deze tests te doen met:
- gerecycleerde gassen zie verwarming-isolatie / verbetering-brander-fuel-reductie-nox-and-co-Blue Flame-t5172-60.html # p81989

- waterdampinjectie
Ik laat je de volgende 4 pagina's van het onderwerp lezen, als voor info en voor de rest

Het mooiste van dit alles is dat voor mijn bedrijf clio 1.5DCI 70Cv 2008 1200Kg het brandstofverbruik daalde tot 4.6 L/100 Parijs, snelweg, + airconditioning, gemengd terwijl mijn collega's op 6.2 L/100 zitten

en dat mijn Espace IV 2.2 DCI 150CV uit 2004 1850kg zakte onder de 6.7L/100 markering op een volle tank met een gemiddelde snelheid van 60Km/u (volgens de boordcomputer), het fabrieksblad geeft 7.7L/100 aan waar ik altijd moeite mee heb gehad

In het eerste geval is de auto nieuw 8500 Km, ik heb eerst een test gedaan op 10% SP95, daarna op 6%

Voor de ruimte heb ik begin dit jaar een replenisher (Métal5) en een reiniger van het injectiecircuit gebruikt, daarna twee keer getankt met 2% SP 5. Het was bij de tankbeurt van vandaag dat me dit reële verbruik opviel van 95 L/6.7 terwijl de boordcomputer 100 L/7.3 aangeeft, verrassend, en dit verschil valt het meest op bij deze tankbeurt.

Toegegeven, ik rijd met behulp van de traagheid van het voertuig, iets te opgepompte banden, relatief schone filters, maar ik sleep mezelf niet mee. :D

IK WACHT OP UW TESTS EN VERGELIJKINGEN VOLGEND
Ciao, deze keer trek ik mezelf naar de berg 8)
______________________________________________________________________________________________

Eindelijk na enkele maanden testen en 16 km afgelegd
we kunnen gerust stellen dat: Kijk hier


toevoeging van 7 tot 10% van SP95 in de GO maakt het volgende mogelijk:
- betere verbranding, (minder CO)
- een vermindering van onverbrande materie (minder deeltjes)
- brandstofbesparing van circa 5% (gekoppeld aan betere verbranding)
- een snellere motortoerental (iets snellere verbranding)
- vlekkeloze start, zelfs bij -16°C
Dernière édition par Capt_Maloche de 15 / 02 / 10, 15: 13, 4 keer bewerkt.
1 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 05/08/08, 21:43

Het is geweldig en ik begrijp niet dat pkoi-oliemaatschappijen deze "truc" niet aan de pomp aanbieden... tenzij... het ultieme is dat!! :?

En het tegenovergestelde? Diesel in een benzinemotor, wat denk je? : Mrgreen: : Mrgreen:

ps: zit er een flap op je clio?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 05/08/08, 21:51

Er is geen FAP op de Clio, noch op de ruimte elders

In ieder geval minder onverbrand = betere verbranding = brandstofbesparing

Er is niets magisch aan en het kost minder dan capsules : Cheesy: , en het is niet giftig (als we kunnen denken dat Nox en Co niet giftig zijn...)

Capt_Maloche schreef:ja, de vod is de beste manier om onverbrand te "zien", dus motorprestaties, geweldig? Ja ! 8)

een voertuig dat "schoon" wordt genoemd (u spreekt) dat 120 g CO2/km uitstoot en 5 l/100 km verbruikt, stoot in feite 12 kg CO2/100 km uit of ongeveer 2.4 kg CO2 per liter brandstof

We zouden de massale uitstoot van deeltjes in de lucht toch gemakkelijk kunnen vermijden, onze doeken zijn daar een voorbeeld van:

Aangezien het verbrandingsproduct van de GO ongeveer 50% water bevat, is de "doek" aan het uiteinde van de pot nat en laat de deeltjes aan elkaar plakken door ze te agglomereren, om uiteindelijk zware pakketten te maken die gewoon op de grond vallen in plaats van in onze longen te drijven!

en daar heb je het, nog een idee gemaakt in Maloche :D


daarom laat ik er een aan voor de duur van een volle tank om te zien, en voor een kwestie van levensduur, deze "lap" die we een "agglomerator" zouden kunnen noemen :D "kan gewoon koolstofvezel zijn
Dernière édition par Capt_Maloche de 05 / 08 / 08, 21: 56, 1 keer bewerkt.
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 05/08/08, 21:53

Geen fap op een nieuwe Renault? ik hallucineer!

Dus Renault's "Eco²" is gemaakt voor honden of zo? (sorry voor onze vrienden, de honden!) Ah nee, het is waar dat in Frankrijk de DPF optioneel is...(nou ja, waar het voor is...)

+1 voor de rest, prettige feestdagen!! Vergeet niet de zakdoek te verwijderen voordat u 600 km achter elkaar rijdt :D
0 x
carburologue
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 183
Inschrijving: 14/05/06, 15:23




par carburologue » 05/08/08, 22:04

pas op voor het dieselbenzinemengsel, benzine smeert de pomp en de injectoren niet.
Aan de andere kant, voor degenen die stookolie met hun benzine willen mengen, oké, maar wees voorzichtig niet meer dan 10 procent :!: :!: :!:

anders verstopte injector
0 x
naderen het einde, zullen we allemaal besteden ... geen grapje ... een beetje humor is goed voor het moreel ...

futuristische gezegde
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40

Re: Diesel auto: verbruiken minder met een beetje SP95




par Chatham » 05/08/08, 22:46

Capt_Maloche schreef:
Het mooiste van dit alles is dat voor mijn bedrijf clio 1.5DCI 70Cv 2008 1200Kg het brandstofverbruik daalde tot 4.6 L/100 Parijs, snelweg, + airconditioning, gemengd terwijl mijn collega's op 6.2 L/100 zitten



het doet me denken aan het verschil in brandstofverbruik tussen mij en collega's met dezelfde C35 2L benzine (koolhydraten): ik slaagde erin om 15L/100 te draaien, de anderen waren allemaal op 21-22L/100...het verschil? passend rijden: anticiperen, minimaal remmen, accelereren op 2/3 van het maximale gas, neutraal alvorens te stoppen op inertie, niets anders ... identieke reistijd ... maaagic!
0 x
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40

Re: Diesel auto: verbruiken minder met een beetje SP95




par Chatham » 06/08/08, 09:12

Wanneer benzine in de diesel gooien: gevaarlijk spel, maar aangezien ik niet degene ben die betaalt... : Lol:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 06/08/08, 09:14

Nou, dat is wat Maloche doet... Maak je geen zorgen, hij is ook niet degene die betaalt (tenminste op de clio) :)

Voor het verschil in consumptie is Maloche serieus en groot genoeg om te weten wat ze EERDER consumeerde, vind je niet? Ook al is de vergelijking met de collega's, je hebt gelijk, niet erg significant...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 06/08/08, 19:08

Ik maak gebruik van de wifi-verbinding van de schoonvader (in de Gers) om zoveel mogelijk te antwoorden

inderdaad, ik ben "groot genoeg" om de risico's van een mengsel van benzine (zo weinig) in mijn diesel te meten

op de clio zit ik aan mijn 4e volle tank op 6% waarvan de eerste op 10% en geen zorgen, het brandstofverbruik zakte zelfs naar 4,6L/100 met de airco en een stuk snelweg 180 minuten op 10 om te zien of het stand hield : Cheesy:

Op mijn Espace zit ik aan mijn 3e tankbeurt, de eerste twee op 5% en degene die ik vandaag slechts gedeeltelijk heb verbruikt op 6%, nou, kun je je voorstellen dat ik 695 km heb afgelegd met een gemiddelde van 103 km/u en ik heb meer dan een derde van de tank over!

De computer geeft 7,8 L/100 weer, ik wed op 7 als op de laatste, het werkelijke verbruik en de computervertraging zijn belangrijk bij dit mengsel

en dan, [b]Ik verkoop niets, het is gratis, het vervuilt minder en ik laat verder zien dat het risicovrij is, want ik ga nu door met al mijn tankbeurten
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12

Re: Diesel auto: verbruiken minder met een beetje SP95




par Andre » 06/08/08, 19:21

Dag
Chatham schreef:Wanneer benzine in de diesel gooien: gevaarlijk spel, maar aangezien ik niet degene ben die betaalt... : Lol:


Ik zeg het nog een keer over Bosh auto Rabbit-injectiepompmotoren
VW de autohandleiding staat 20 tot 30% maximale benzine in diesel toe bij koud weer.

In de handmatige Mercedes 300D bepleit hij maximaal 50% olie bij lage temperaturen slechts gasol No2


Andre
0 x

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 183-gasten