Betere verbranding met waterstofperoxide?

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
ak
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 33
Inschrijving: 09/02/08, 09:03
Plaats: Mesnil Church (Houyet) - Zuid België

Betere verbranding met waterstofperoxide?




par ak » 21/07/08, 18:03

Hallo

Ik heb een vraag: ik heb mijn reactor al geïnstalleerd
maar ik vroeg me af of er geen betere verbranding zou zijn (dus minder vervuiling dankzij zuurstof) door regenwater te vervangen door zuurstofrijk water?

Bedankt voor je advies en informatie.

Alain
0 x
Alain en Dan
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 21/07/08, 18:10

Toutafé: je zal de verbranding ongetwijfeld nog verder verbeteren, maar aangezien de H2O2 niet "stabiel" is, zal hij erg moeilijk te controleren zijn.

Door een fles waterstofperoxide open te laten, wordt het na een tijdje (weer) "stil" water ... in de bubbler zal het hetzelfde zijn ... erger als het opwarmt!

Voor zover ik weet heeft niemand het geprobeerd. Uw ervaring kan daarom erg interessant zijn.

Hoe varieert de pH van waterstofperoxide?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: Betere verbranding met waterstofperoxide?




par Flytox » 21/07/08, 18:59

Hallo ak
ak schrijft:maar ik vroeg me af of er geen betere verbranding zou zijn (dus minder vervuiling dankzij zuurstof) door regenwater te vervangen door zuurstofrijk water?


Blijf een minimum voorzichtig, het is een product dat half fijn is: :frons:

stabiliteit
Pure waterstofperoxide is relatief stabiel. De stabiliteit hangt af van verschillende factoren: de aanwezigheid van katalysatoren, pH, temperatuur.

Onverenigbaarheid
Bewaren in een gesloten verpakking, het product ontleedt langzaam bij kamertemperatuur; dit resulteert in een toename van de druk in de container en explosiegevaar. In aanwezigheid van onzuiverheden valt waterstofperoxide heftig uiteen in zuurstof en water; de ontleding wordt versneld door een verhoging van de temperatuur.
Waterstofperoxide is een sterk oxidatiemiddel. Het reageert heftig (zelfontbranding, explosie) met organische of gemakkelijk oxideerbare materialen, met brandbare materialen (hout, papier, olie en vet) en met reductiemiddelen en de meeste metalen.

http://www.reptox.csst.qc.ca/Produit.as ... yg%E9n%E9e


A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 21/07/08, 20:09

Dag
Christophe schreef:Toutafé: je zal de verbranding ongetwijfeld nog verder verbeteren, maar aangezien de H2O2 niet "stabiel" is, zal hij erg moeilijk te controleren zijn.


Voor zover ik weet heeft niemand het geprobeerd. Uw ervaring kan daarom erg interessant zijn.



Ik gebruikte niets anders dan waterstofwater uit de apotheek in plaats van water.
Ik merkte geen verschil in brandstofverbruik of vermogen voor vervuiling. Ik weet het niet? er werd geen actie ondernomen.

Ik heb 4 liter waterstofperoxide uitgegeven, maar bij % medical kan ik geen sterk % op de markt vinden, ik weet dat pulp- en papierfabrieken de meest geconcentreerde gebruiken, maar het is onmogelijk om het voor een individu te krijgen..

Andre
0 x
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 21/07/08, 23:00

zou liever lachgas gebruiken ... maar niet meer dan 30 seconden ... : Mrgreen:
0 x

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 166-gasten