Uw tips om minder te rijden

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
ZELFS
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 43
Inschrijving: 11/06/08, 10:25

Uw tips om minder te rijden




par ZELFS » 13/06/08, 10:58

Nou ik ga

Na een aantal jaren evaluatie van het aantal afgelegde kilometers per jaar, start ik dit debat vandaag

mijn beste jaar was 4000 km met de auto en 5000 met de fiets
nu is mijn locatie veranderd en ik woon als een paar
de keuze van woonplaats / openbaar vervoer was essentieel
2007-beoordeling:
auto 10 000 voor een stel (40 ° / 0 in Urban en 60 ° / 0 op lange reizen)
Gezamenlijke transpots om elke dag naar het werk te gaan
Bike voor naderingsraces
Fiets + treinen vakantiereizen (wandelingen)
nu een nieuwe beperking met betrekking tot de zorg voor onze baby
dwingt me om een ​​kleine 125 te gebruiken (2,5 l / 100kms) :frons:

Ik sluit in dit debat de observatie uit van het gebruik van de auto voor reizen van minder dan 5 kilometers (nader te specificeren), evenals het type voertuig.

bedankt voor je deelname 8)
0 x
Avatar de l'utilisateur
ZELFS
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 43
Inschrijving: 11/06/08, 10:25




par ZELFS » 18/06/08, 08:53

Super

De nanny woont maar 10 minuten lopen, gisteren heb ik geïnvesteerd in een fietskar die er ook uitziet als een kinderwagen met een afneembaar derde wiel (ze noemen het "jogger") en de nanny accepteert dat ik het bij haar thuis laat

consumptiesaldo:

Ik zal in staat zijn om 's ochtends de trein te blijven nemen, waardoor ik ongeveer 7 500 km minder heb om in 125 te rijden of ongeveer 190 liter benzine die niet vervuilt

JA :!:
0 x
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 18/06/08, 10:32

Bravo!

En de trailer zal je leven zeker gemakkelijker maken op veel andere gebieden, zoals winkelen, afvalinzameling, etc.
0 x
Avatar de l'utilisateur
ZELFS
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 43
Inschrijving: 11/06/08, 10:25




par ZELFS » 18/06/08, 11:13

: Idee: De volgende stap past een motorfietsherinnering aan de 125 aan voor grote races en gebruikt een motor voor kleine eenmalige verre races

balans

Verminder met ongeveer 150 kms / maand met de auto, d.w.z. 1650 / jaar
wat overeenkomt met 75 liter minder brandstof 8)
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 18/06/08, 21:04

Management, mijn beste! Management!

Maar toch:

Bel meer om minder te rijden!

Lijsten, lijsten, meer lijsten: wanneer uw weekmenu's zijn geprogrammeerd: u koopt minder en vergeet minder. Plan een voorraadbudget. Een kleine stijging verbruikt minder dan een auto (mijn vrouw maakt haar gestoofde gerechten altijd in dubbele hoeveelheid, de Bolognese saus in viervoud)
Maak er een gewoonte van om kleine benodigdheden (kruiden, specerijen, melk, koffie, enz.) Automatisch opnieuw in te delen zodra ze ontbreken.

Je blokkeert 150 tot 250 euro's, maar ze zijn niet verloren
Met een stadsplattegrond, een plattegrond en een telefoonboek in de auto kan geld worden bespaard.

Ga niet naar de hel om 20 honderd te redden

Retour van werk en winkelen combineren

Breng 10 minuten na het avondeten door om dit alles te programmeren (= diner in Frankrijk)

Maak in uw dagboek pagina's voor uw gebruikelijke leveranciers waar u opschrijft wat u nodig hebt ... Als je voorop loopt, spring dan!
Toen ik naar een leverancier ging, belde ik mijn partner om te zien of hij niet dacht dat er iets ontbrak. Ook uitstekend voor de huiselijke sfeer.

Road eters:

Videoclub (we hebben het opgegeven, uiteindelijk kost dvd-post ons veel minder)
Vergeten algemene producten: verse room, uien
Naar huis gaan om te lunchen of friet op te halen bij 5 km: broodjes hebben, een dubbele bron van besparingen (in een herbruikbare doos, natuurlijk)
Voor babyproducten: winkel
Er is een leeftijd waarop kinderen graag de bus naar school nemen

Tank bij wanneer u de kans krijgt: u vermijdt naar 10 km te gaan om minder te betalen voor benzine

Een truc:
zeg tegen jezelf dat als de wegenkosten van ambtenaren en werknemers worden vergoed aan 25 cent / km, dit niet alleen benzine is
Een telefoontje naar Madame: 30 cent; een AR van 4 km: 1 euro

Persoonlijk veranderde ik van baan, ik vond een baan op 100 km van mijn huis. Hoewel het veel sneller gaat dan Brussel binnen te gaan, blijf ik er op weekdagen, eindelijk heb ik veel meer tijd voor mijn vrije tijd. En 's morgens kom ik vroeg glimlachend aan, wat mijn collega's waarderen.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Boris591
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 26/04/08, 13:39




par Boris591 » 20/06/08, 11:50

persoonlijk doe ik 6 een keer per week aan sport

ga terug, het maakt me precies 7,5 km

over een week is het 45 km

meer dan een jaar (mijn weken afwezigheid geteld) is dit 2025 km

nu fiets ik ze en bespaar ik elk jaar 162 l brandstof : Cheesy: (ook een besparing van 260 euro ..)
0 x
Avatar de l'utilisateur
ZELFS
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 43
Inschrijving: 11/06/08, 10:25




par ZELFS » 20/06/08, 17:40

elephant schreef:Management, mijn beste! Management!
......
.


Eindelijk en over het algemeen maakt het u hoeveel km dit allemaal heeft gerold avant et après organisatie :?
Wat zijn uw verbeteringsdoelen en hoe er te komen :?

We hebben ook lang de standaard "basis" -lijst overgenomen.
en we checken in ons reservaat naast receptenboeken, de moestuin enz ...

Hoe kunnen we het nu beter doen of op zijn minst vervuilen? : Arrowu:
0 x

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 189-gasten