Alternatieve motorisering voor een binnenschip?

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
xaviervd
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 04/01/08, 22:01

Alternatieve motorisering voor een binnenschip?




par xaviervd » 04/01/08, 22:14

Bonsoir,

Ik ben hier nieuw voor forum. Ik heb niet alles gelezen ;-) maar via de zoekfunctie vond ik geen direct antwoord op de vraag die ik mezelf stel:

Ik heb er net een gekocht Binnenvaartschip van 38 m uitgerust met een 160CV GM-motor die afhankelijk van het regime tussen de 12 en 30 liter per uur verbruikt ... Om 300 ton goederen te vervoeren, is het veel beter dan de vrachtwagen. Maar om 10 mensen te vervoeren, is het economisch evenwicht ronduit catastrofaal ...

Zijn er "echte" ervaringen met alternatieve motoren die stof tot nadenken kunnen geven?

Bij voorbaat dank voor uw weloverwogen meningen ;-)

Xavier
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 04/01/08, 22:56

Dag

30 liter als je 150pk trekt is het normaal voor een scheepsmotor
Ik denk dat het twee keer een GM is met een blazer die een carcterisque geluid maakt, maar goed ontworpen is om op een boot te zijn

Een eenvoudige kleine boot met een V8 van 5,2 liter die zonder haast wordt getankt, verbruikt 25 liter per uur.

GM staat bekend als gastronomisch, maar zeer betrouwbaar en robuust
het installeren van een zuinige moderne motor op een boot is niet interessant omdat de brandstof die in tanks is opgeslagen, behalve vochtigheid (moeilijk voor een boottank), zoals de meeste werken met stookolie voor de scheepvaart .. zeer dicht bij die van verwarming voor zeg niet hetzelfde ..
Moderne motoren vol elektronica op een boot niet betrouwbaar genoeg.
afbreken midden in de run op een rivier is niet zoals een auto langs de weg.

deze scheepsmotoren hebben watergekoelde uitlaatpijpen
draait over het algemeen langzamer met een hoger koppel en kan urenlang op 75% van hun vermogen werken, zelfs bij vol gas, terwijl een geschikte automotor wanneer je hem urenlang gebruikt, geen weerstand biedt en bijna ook hebberig ..

Ingewikkeld om een ​​panton te plaatsen vanwege de watergekoelde slangen, maar niet onmogelijk.
Loop met een 30% plantaardige olie die eenvoudiger te implementeren is, hoewel de tank een grote capaciteit heeft op deze machines van 2000 liter en brandstof stagneert gemengd met plantaardige olie
voor maanden niet erg praktisch. tenzij u een hulptank van 220 liter heeft om tijdens de reis te consumeren

Andre
0 x
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40

Re: Alternatieve motorisering voor een binnenschip?




par Chatham » 05/01/08, 10:40

xaviervd schrijft:
Zijn er "echte" ervaringen met alternatieve motoren die stof tot nadenken kunnen geven?



Langs de meeste van de oude grachten zijn er nog steeds hallagepaden: je huurt een paar werklozen voor de dag = een tros van een tros en je laat ze schieten zoals in het verleden het geval was : Mrgreen:
0 x

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 137-gasten