Als Total voor waterstof gaat...

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7

Als Total voor waterstof gaat...




par olifant » 09/07/07, 18:40

Wat was mijn verrassing vanochtend toen ik stopte bij het Total Nivelles Nord-tankstation om een ​​poster van een openbaar onderzoek te zien om toestemming te krijgen voor het installeren van een tank voor vloeibare waterstof van 17.000 liter.

(Let op voor niet-Belgen, dit station ligt ongeveer 25 km ten zuiden van Brussel, op de snelweg Parijs-Bergen-Brussel)
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 09/07/07, 18:43

Waarschijnlijk waterstof afkomstig van het kraken van olie. Heb ik het mis?

Bovendien is 17 m3 belachelijk en zou ik graag willen weten hoeveel kernenergie nodig is voor het cryogene behoud ervan? (aangezien ik neem aan dat het daar om gaat...)

(depressieve modus UIT)
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 09/07/07, 20:54

Oh ! Ik ben heel trots omdat ik met een primeur kwam en dat is alles wat je kunt zeggen : Cry:
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4

Re: Als Total overstapt op waterstof...




par lejustemilieu » 10/07/07, 06:04

elephant schreef:Wat was mijn verrassing vanochtend toen ik stopte bij het Total Nivelles Nord-tankstation om een ​​poster van een openbaar onderzoek te zien om toestemming te krijgen voor het installeren van een tank voor vloeibare waterstof van 17.000 liter.

(Let op voor niet-Belgen, dit station ligt ongeveer 25 km ten zuiden van Brussel, op de snelweg Parijs-Bergen-Brussel)

**********************************************
Wij gebruiken alle producten uit de petrochemische industrie, en in grote hoeveelheden (TV, PC, bic, vleesverpakkingen, flessenwater, auto's, tuinmeubelen, autoolie, etc.)
Tel thuis maar eens na, je zult verrast zijn; zelfs voor voeding gebruiken we H2, (allemaal gehydrogeneerde producten....)
Er zijn maar weinig mensen die op natuurlijke wijze leven zonder de hulp van petrochemicaliën...
Als ik het goed begrijp, bent u klaar om te leven zonder bloedbad, zonder nucleaire geneeskunde, zonder spuiten?
Dit wilden we allemaal...
En om je vraag concreet te beantwoorden: weet dat je voor de productie van al deze producten tonnen waterstof nodig hebt. De petrochemische fabrieken draaien, om aan onze behoeften te voldoen, 2 uur per dag, 24 dagen per jaar.
We hebben dus bufferreserves nodig, in geval van problemen in de raffinaderijen, anders sluiten de fabrieken... Net zoals er reserves zijn aan benzine, stookolie voor onze auto's...
Ik heb 18 jaar bij Fina gewerkt, in onderzoek... nu is het Total geworden en word ik geconfronteerd met de waarheid. 8)
Ik zag een film met de titel "afgrond", onderzoekers moeten een schip uit de toekomst bestuderen, dat zich op de bodem van de zee bevindt.
Op een gegeven moment vallen monsters hen aan, en ze ontdekken dat het hun dromen zijn die deze dodelijke kwallen en andere monsterlijke wezens creëren.
In het echte leven is het hetzelfde: wij zijn het die de oliemonsters voeden; het zijn onze dromen die al deze fabrieken bouwen.
Oeps, ik heb wat vrienden gemaakt...
0 x
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2

Re: Als Total overstapt op waterstof...




par delnoram » 10/07/07, 18:22

lejustemilieu schreef:Ik zag een film met de titel "afgrond", onderzoekers moeten een schip uit de toekomst bestuderen, dat zich op de bodem van de zee bevindt.
Op een gegeven moment vallen monsters hen aan, en ze ontdekken dat het hun dromen zijn die deze dodelijke kwallen en andere monsterlijke wezens creëren.
In het echte leven is het hetzelfde: wij zijn het die de oliemonsters voeden; het zijn onze dromen die al deze fabrieken bouwen.
Oeps, ik heb wat vrienden gemaakt...

[off topic]
Leuke film "abyss" maar blijkbaar moeten we niet dezelfde gezien hebben :schok: ((bron))
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
Avatar de l'utilisateur
toto65
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 490
Inschrijving: 30/11/06, 20:01




par toto65 » 10/07/07, 19:36

De naam van de film is: Sphere met Dustin Hoffman, Sharon Stone, Samuel l.Jackson.
Beeld
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 10/07/07, 19:39

Goed gezien, Toto, het was bol
Tot zover voor mij
0 x
Avatar de l'utilisateur
toto65
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 490
Inschrijving: 30/11/06, 20:01




par toto65 » 10/07/07, 19:52

En nu heet de chemie van TOTALFINAELF ARKEMA en sluiten ze (of herstructureren) ze uit alle macht. Minder dan 8% RO U moet zich zorgen maken.
Rhône-Poulenc deed hetzelfde met Rodia.

In totaal blijft er nog een grote parochie Bostik-findley en anderen over die ik me niet herinner
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 175-gasten