brandstof besparing op de vissersboten

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

brandstof besparing op de vissersboten




par Christophe » 25/06/07, 10:29

Hier zijn enkele manieren die vissers momenteel volgen om hun consumptie te verminderen. De betrokkenheid van Total bij de tests beperkt zeker de vrijheid die vissers kunnen nemen (naast hun bekende koppigheid : Cheesy: ):

In 2006, dieselconsumptie met laag verbruik

Nieuwe brandstof, nieuwe olie: de coöperaties willen het verbruik van vissersmotoren met 4% verminderen.

"Met additieven in diesel, geassocieerd met nieuwe kwaliteiten smeermiddelen, hopen we het verbruik van 4% motoren te kunnen verminderen," kondigde zaterdag in Nantes, Gérald Evin, directeur van het Centre for Management of Small-Fisheries and lid van de Maritime Innovation Cell van de coöperatieve beweging. Dit proberen we vanaf oktober te verifiëren. Een noodgeval, omdat de emissierechten van het dieselfonds niet blijven bestaan. En bovenal houdt het volgende herstructureringsplan voor de visserij in dat, om te kunnen profiteren van moderniseringssteun, moet worden aangetoond dat de boot op lange termijn weer winstgevend kan worden, met name door het verbruik te verminderen. Het doel van de samenwerking is daarom om 20% te winnen.

Ten eerste door gedrag (zacht pedaal) en vissentreinen te wijzigen. Maar ook door te voorkomen dat de machine te vaak op volle snelheid gaat: voor het einde van 2007 hoopt de Cell bijvoorbeeld vissers brandstofcellen te leveren die worden gevoed met waterstof door cartridges gemaakt van gerecycled aluminium (frisdrankblikjes ). Ten slotte zullen twee nieuwe Sablais-reders volgend jaar voor nieuwe boten brandstofzuinige rompen testen. Het voordeel van een laag verbruik diesel in deze nieuwste innovaties is dat het zeer snel en zonder aanpassing van de motoren zou kunnen aankomen. Met Total testen we daarom tussen oktober en maart op een bank in de fabriek en op twaalf trawlers (1) de aanpassing aan scheepsmotoren van chemische additieven die al in het landtransport voorkomen en die de hoeveelheid gassen verminderen onverbrande. Geassocieerd met nieuwe motoroliën met een hoge viscositeit, zouden ze het verbruik verminderen van 3% tot 5%. Al een klein beetje van de beoogde 20-besparingen. Later kunnen we ook kijken naar het diester-probleem.

Deze innovaties gaan hand in hand met een veiligheidsaanpak. Zo zal brandstofceltechnologie worden getest om werk / overlevingscombinaties te verwarmen in het geval van een val in zee.Batterijen die zelfs een draagbaar baken kunnen aandrijven die de boot automatisch naar de noodlijdende zeeman leidt.


Raymond COSQUÉRIC.


(1) In Guilvinec, Loctudy, Lorient, La Turballe, Le Croisic.

Artikel gepubliceerd op 21 / 09 / 2006


bron: http://www.ouestbateaux.com/

Maritieme samenwerking heeft zojuist een gevechtsplan gelanceerd om het brandstofverbruik van trawlers aanzienlijk te verminderen. Op basis van onderzoek en innovatie moet deze aanpak inspelen op de ernstige crisis waarmee vissers worden geconfronteerd, die niet alleen de achteruitgang van de visbestanden moeten zien, maar ook de stijging van de olieprijs. Een derde van de omzet van elke boot die wordt opgeslokt in diesel, energiebesparing is daarom cruciaal, terwijl het Fishing Hazard Prevention Fund (FPAP), opgericht door de overheid in 2004, niet is door Eurocompatibel niet als eurocompatibel beschouwd. Vanaf volgende maand worden nieuwe generatie brandstofadditieven en oliën getest op de motoren. Deze testcampagne, eerst uitgevoerd in het laboratorium en vervolgens op zee bij de start van 2007, wordt uitgevoerd door de Maritime Innovation Unit, in samenwerking met de Total-groep. Met de andere maatregelen in ontwikkeling, zullen de verwachte energiebesparingen voor de komende jaren rond 20% liggen.
Additieven, brandstofcellen, gedrag aan boord van boten, Gérald Evin, directeur van het Centrum voor het beheer van kleinschalige visserij en penningmeester van FPAP, komen terug bij al deze projecten.


Bron: http://www.meretmarine.com/article.cfm?id=102345
Dernière édition par Christophe de 21 / 05 / 08, 14: 44, 1 keer bewerkt.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 25/06/07, 16:32

Dag

Weinig feedback van panton-montage op boten

Ik begon te onderzoeken voor een montage op een boot, motor V8 5,5 liter 230hp hij drinkt 25 tot 30 liter benzine per uur. Niet onderaan
Wat het ingewikkeld maakt om een ​​panton te installeren, is dat de twee pijpen met water worden gekoeld en bij de uitlaat van de pijp water injecteert met de uitlaatgassen. het is om de temperatuur in de motorruimte te verlagen en zonder een stil systeem te werken.
Te veel aanpassingen om een ​​panton op deze pijpen te plaatsen.
voor plezierboten niet voor vissen diesels.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 25/06/07, 22:34

Er is vandaag in een artikel van een Seine-et-marnais-eend een man die een binnenschip naar de HV van raapzaad vaart, geloof ik.

Geen tijd om het te lezen ... :?
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 25/06/07, 22:38

Wel, raapzaad interesseert ze helemaal niet, omdat het duurder is (of in hetzelfde water) dan de stookolie die ze gebruiken ... alleen gebruikte olie had interessant kunnen zijn, maar het vormt een probleem in hoge doses (eindelijk als 5% in alle scheepsbrandstof zou worden geïnjecteerd, zou het al gewonnen zijn ...)

Dus in plaats van duurzame oplossingen te zoeken, proberen de bazen van de visserij om subsidies te verkrijgen (betaald door ons allemaal, herinner ik me) waardoor de zondige bazen gewoon kunnen overleven zodat ze een tijdje kunnen kalmeren ...

De aanwezigheid van Total in de verschillende initiatieven voor consumptiebeperking is gewoon lachwekkend ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 25/06/07, 23:08

welkom

voor 20% besparingen, voeg gewoon 1 neuron toe aan het vispatroon en verbind het met de rest van de eerste.

om naar 30% over te gaan, zal het moeilijker zijn om hem te leren een technische fiche en een onderhoudsboekje te lezen.

de laatste kan niet of ik tinkelde (300cv 6cl); we hebben 30 / 100 gewonnen door de door de fabrikant aanbevolen olie te plaatsen, de as opnieuw uit te lijnen en de turbo te reinigen !!!!

als we hadden kunnen kadreren, zouden we de 40% passeren

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6980
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2905




par gegyx » 26/06/07, 11:35

:schok:
En het is een Breton die het zegt ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
minguinhirigue
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 447
Inschrijving: 01/05/08, 21:30
Plaats: Straatsburg
x 1




par minguinhirigue » 26/05/08, 12:23

Wie stelt voor de assemblage van fytoplankton farm voor de productie van biobrandstof van mariene oorsprong.

De staat subsidieert een nieuwe doos die omhoog gaat in het project door CO2 terug te winnen uit fabrieken in havengebieden, en zouden de zeilers op een duurzame manier weer aan het werk kunnen gaan door hun motor met algenderivaten te laten draaien!

https://www.econologie.com/algues-et-bio ... -3387.html

Maar papa Total zal niet gelukkig zijn ... Ah lobby lobby als je ons vasthoudt ...
0 x
georges100
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 338
Inschrijving: 25/05/08, 16:51
x 1




par georges100 » 26/05/08, 14:29

tests zijn uitgevoerd om de motoren te laten werken met dierlijke olieresten van de vele Bretonse slachthuizen ... op de bank werken ze zeer goed met 100% van deze olie ...
maar de regelgeving verbiedt hen ook, we blijven het per camon naar belgië nederland sturen om als brandstof te dienen ....

een paar jaar geleden besloot Brussel om de grootte van de boten te vergroten ... en op een grotere boot grotere motor ...
0 x
martien007
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 565
Inschrijving: 25/03/08, 00:28
Plaats: Mars




par martien007 » 26/05/08, 17:18

georges100 schreef:tests zijn uitgevoerd om de motoren te laten werken met dierlijke olieresten van de vele Bretonse slachthuizen ... op de bank werken ze zeer goed met 100% van deze olie ...
maar de regelgeving verbiedt hen ook, we blijven het per camon naar belgië nederland sturen om als brandstof te dienen ....

een paar jaar geleden besloot Brussel om de grootte van de boten te vergroten ... en op een grotere boot grotere motor ...


Er was een tv-rapport over een fabriek die zijn elektrische generatoren op dierlijk vet laat draaien, ze zijn autonoom. Het is het afval zelf van de fabriek dat wordt gebruikt om de generatoren van stroom te voorzien.

Ik probeer het onderwerp te vinden: https://www.econologie.com/electricite-v ... -3562.html

de andere:
Geplaatst: zo 28 jan. 2007, 01:10 Onderwerp:

-------------------------------------------------- ------------------------------

Hallo, vanmiddag zag ik een rapport over france3 (uitzending "leven vanaf hier om 15 uur) waar vissers de motor van de boot moesten laten draaien met dierlijk vet, ze controleerden om 55 uur % dan nu draait het op 30%. Ze hadden het ook over benzinevoertuigen, de 100 cil dieselmotor met koolzaadoliepompinjector (3 jaar geleden uitgevonden), het is verstoken van koelvloeistof in de radiator enz. . er is zelfs een aanmoediging van chirac destijds die zei: "ga zo door, je komt ver, het is een heel goed idee", een ander rapport over het bedrijf valenergol waarin wordt uitgelegd dat de politicus zich verschuilt achter het douanewetboek voor laat hem verzanden in zijn gerechtigheidskwesties.
hij had ook een onderwerp over de gemeenschap van de gemeente (ik weet meer of) dat niet in overeenstemming was met de prefectuur omdat deze weigerde dat de com van com de vuilniswagen de hvb liet maken. ze zeiden dat alleen al in de community 9000-volgers waren die zich hebben omgezet in hvb


De staat zal nooit een dergelijk systeem voorstellen aan vissers; ze bieden aan om nieuwe, ultramoderne slagschepen te kopen die 30% minder kosten dan hun 20-jachten, maar ze kunnen het zich niet veroorloven. En als de voetbalsponsors in kustvisserij zouden investeren, zouden ze allemaal prachtige moderne boten hebben.

De maatschappij verrot door het geld :onheil:
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 26/05/08, 23:31

boten varen al eeuwen! Ik denk dat we terug zullen komen

Op het moment dat de sluiers van katoenen linnen of hennep waren, konden ze niet uit één stuk bestaan: het was ingewikkeld om te manoeuvreren

vandaag weten we hoe we grote zeilen uit één stuk kunnen maken: efficiënt en gemakkelijk te manoeuvreren
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 199-gasten