De watermotor van Mr Gaston

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
crispus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 401
Inschrijving: 08/09/06, 20:51
Plaats: Rennes
x 1

De watermotor van Mr Gaston




par crispus » 10/05/07, 18:38

Hallo !

Er waren motoren vóór Pantone. Ja Ja...

Ik had onlangs de gelegenheid om een ​​oude en vreemde machine te fotograferen, die zou dateren uit de oorlog van 1914-18.

Uw verslag staat nu online bij Quanthomme. Ik wachtte op de toestemming van de eigenaren van deze machine om het te publiceren.

Download hier

Mirror hier downloaden

Veel leesplezier!

Marc.
0 x
Colmant
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 101
Inschrijving: 05/09/06, 10:40
Plaats: vaucluse




par Colmant » 10/05/07, 21:55

Dat is interessant
meer dan mottenballen
Ik denk dat een voormalige legermonteur er misschien over kan praten.
Als iemand er een heeft van zijn voorouders...

Ik had een vriend, die ik sindsdien uit het oog ben verloren, die me een beschrijving wist te bezorgen van een tractor die werd gebruikt om vliegtuigen op het asfalt te trekken
aangedreven door een 4 cilinder berliet 120pk gekoppeld aan een twin disk converter...die werkt nog maar is recenter
Deze vriend had een documentatiedienst voor legeruitrusting ondervraagd

volgen
0 x
Avatar de l'utilisateur
crispus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 401
Inschrijving: 08/09/06, 20:51
Plaats: Rennes
x 1




par crispus » 10/05/07, 22:08

Bonsoir,

In dit geval zou het nodig zijn om een ​​Engelse monteur te vinden. De machine zou het onderwerp zijn geweest van een patent, is het misschien mogelijk om het te vinden?

Ik ben van plan terug te keren om het beest te onderzoeken, maar ik weet niet zeker of ik bevoegd ben om het te ontleden! : Lol:

Een plan zou makkelijker zijn...
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 10/05/07, 23:08

Crispus je liet ons watertanden.....

Y zon geen museum in het Engelse leger, toeval????

het tegenovergestelde zou me verbazen

ze hadden een paar bijzondere maar doeltreffende ideeën, de Engelse monteurs: dertig jaar geleden reed ik in een bedford-busje uitgerust met een motor die geen kleppen had, maar een "spoel"-apparaat
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 10/05/07, 23:36

elephant schreef:Crispus je liet ons watertanden.....


1 !!!

Y zon geen museum in het Engelse leger, toeval????


Het is een idee... maar dit soort machines verbergt zichzelf meer dan dat het zichzelf blootgeeft... aan de andere kant door in de archieven te zoeken naar materiaal dat gebruikt is door de Britten...

Het zou nodig zijn om een ​​zoekbericht te lanceren, door slechts een paar foto's bij te voegen... Gebeurt dit op internet?
0 x
overtreffen
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 190
Inschrijving: 12/12/05, 15:16
Plaats: Thailand




par overtreffen » 11/05/07, 04:21

Hallo,

Hoop... als je ons vasthoudt!!!

Het is een geweldig verhaal!

Is er geen manier om deze motor te laten röntgenfoto's maken of scannen...zoals bij mummies?

Gefeliciteerd Crispus...en deze meneer Gaston!

A + Serge.
0 x
Respect !!!
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 11/05/07, 05:07

Dag
Elk jaar in de herfst is er een verzamelaar van antieke auto's die exposeert en er zijn ook zeer oude motoren in werkende staat

Ik zag een motor die erg leek op die op de foto, er is geen radiator, de kom is gevuld met water en het verdampt. De inlaatklep wordt niet gecontroleerd, het is een zachte veer die opent met depressie, de carburateur is gemaakt met sanitaire kleppen, de ontsteking is een eenvoudige spoel en een interne breker mechanisch bestuurd (geen bougie, het is een interne kortsluiting) externe drijfstang smerende oliedruppel) het draait langzaam een ​​600 tot 800 RPM op het oog..
Omdat ik een bijzondere interesse heb in deze oude mechanica, heb ik veel tijd aan deze motor besteed, er was er nog een met hetzelfde principe maar grotere horizontale cilinder maar diesel met lage compressie, de cilinderkop moest worden verwarmd met een zaklamp en hij start met oliedampen die door een metalen spons gaan,
in mijn stad is er meneer Deguise, zijn grootvader had begin 1900 kleine eencilinder dieselmotoren gebouwd voor gebruik op boten en landbouwmachines.. er is een origineel model in zijn werkplaats..

Als hij dit jaar wordt tentoongesteld, zal ik een serie foto's maken, hij lijkt erg op deze motor.. we hebben aan het begin van de eeuw veel Engelse apparatuur geërfd...

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 11/05/07, 10:04

Bravo crispus voor deze herontdekking en voor je analyse. Je hoeft nog maar één ding te doen:
l'KOPEN ! Het moet niet onmogelijk zijn, aangezien u deze mensen al heel lang kent en meneer Gaston zijn leven lijkt te beëindigen. En bovendien kunt u voorkomen dat deze machine gestript op een stapel oud gietijzer op de schroothoop belandt, wat onvermijdelijk zal gebeuren met het overlijden van de eigenaar. Deze motor "roept" je voor de 2e keer, mis deze kans niet, jij moet degene zijn die, na meneer Gaston, deze herinnering levend zal houden, of zelfs weer tot leven zal brengen!
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 11/05/07, 13:13

Ik denk inderdaad dat als je niet in de buurt komt van 50 euro, dit de beste oplossing is.
en als het niet de enorme machine is waarvan we vermoeden dat het het is, kan het museum van de grote oorlog in de buurt van Péronnes het misschien van je terugkopen
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
crispus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 401
Inschrijving: 08/09/06, 20:51
Plaats: Rennes
x 1




par crispus » 11/05/07, 14:07

bham schreef:U hoeft nog maar één ding te doen:
l'KOPEN !


Ik geef toe dat ik erover nadacht. Maar ik ben ook geneigd te denken dat deze machine ergens op het platteland beter "beschermd" is dan achter in mijn garage. :D

Omdat ik "van ver ben gekomen" voor deze motor, hebben de zonen van de eigenaar nu begrepen "dat hij waarde heeft", en zullen hem niet verkopen aan de eerste schroothandelaar. Het risico van een "kwaadaardige" aankoop blijft bestaan. En daar zal ik niet de hoogste bieder zijn.

Het liefst zou ik uiteindelijk toestemming hebben om hem ter plekke te demonteren, en beter natuurlijk om hem te kunnen herstellen. Als ik er nu over spreek, is het om verschillende meningen en adviezen te hebben voordat ik iets doe!

Het kan "enige tijd" kosten om dit op te lossen...
Maar na verloop van tijd kan ik het gemakkelijker maken dan geld.

Onvervangbare André:

Ik was er zeker van dat je iets te zeggen zou hebben over dit onderwerp.
Uw beschrijving van de dieselmotor met lage compressie is interessant: de "doos" zou dus een spons kunnen bevatten?
Maar hoe wordt het mengsel ontstoken?

Overschreden:

Het idee van "röntgenonderzoek" lijkt mij uitstekend. Het leek me "onmogelijk", maar nu je het zegt, kan een echo-apparaat misschien de slag slaan? Als iemand daar informatie over heeft, ben ik een nemer.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 323-gasten