"Regulator" of "variator" hendel ...

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Buga
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 115
Inschrijving: 24/02/05, 11:53

"Regulator" of "variator" hendel ...




par Buga » 26/04/07, 09:46

Hallo..
onvolledige titel.
"werkend met het toerental van de motor..."

Ik vraag me af of er geen mechanisch systeem is dat het mogelijk maakt om met een hendel te veranderen, te regelen, te variëren, wat het ook is, precies uitgaande van het aantal motoromwentelingen...
vergeleken met bijvoorbeeld een toerenteller...
voor welk onderzoek of welke toepassing dan ook, op de gebieden die ons hier aangaan, voor pantones, enz..
of het nu de vortexregelaar is die ik probeer te ontwikkelen ... de toelating van stoom, brandstof, water, enz ...
een systeem dat zou bestaan ​​met een hefboom, zou het mogelijk maken om in al deze onderzoeken het beste compromis te zoeken door simpelweg de lengte van de hefboom te variëren....

misschien heb ik niet goed gekeken en bestaat dit systeem...
misschien zou het interessant zijn voor een elektronicakenner om het uit te vinden....

Goed.;
-er zijn geavanceerde variatoren voor vacuümontsteking...
op carb auto ontstekingen...
maar het resultaat, lijkt mij, hangt ook af van het openen van de gasklep????van de lading???
Ik denk daarom dat het gebruik van deze indrukking geen beweging van de hendel mogelijk maakt die precies evenredig is met het aantal omwentelingen per minuut...
- de afstellingsvariatie in combinatie met het gaspedaal geeft geen goede resultaten, behalve... voor een zeer krachtige motor en een bestuurder die zeer methodisch op het pedaal drukt...

ten slotte zou een klein systeem, de diamanten hendels, het mogelijk maken om, indien nodig, de ondersteuning op het gaspedaal te koppelen, en het systeem van variatie volgens het aantal motoromwentelingen, om mogelijk door aanpassing van de hendels van deze diamant een instelbaar compromis te verkrijgen tussen het aantal omwentelingen en de ondersteuning op het pedaal....
voor toepassingen die dit compromis vereisen...
het geheel zou niet veel ruimte innemen, en de transmissie kan worden gedaan met een fietskabel....

wat te denken????

heb ik het daar ooit over gehad???
want op dit moment lijkt het me dat ik mezelf herhaal..; alzheimer is niet ver van mij verwijderd.. of anders is het waanzin, ik weet het niet....
hahahaha
0 x
gek energie-onafhankelijkheid, Deuches van Bugatti ....
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 26/04/07, 16:48

welkom

op de oude verdelers met platina schroeven (delco), heb je een systeem met gewichten teruggebracht door veren die variëren naargelang het toerental/motor.

op zoek naar een simca 1100 of 1000 (maar er is elders)

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 26/04/07, 19:59

Er zijn ook de centrifugaalkoppelingen van de 103SP die variëren afhankelijk van het aantal motoromwentelingen. Maar dit gaat over rotatie.
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Buga
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 115
Inschrijving: 24/02/05, 11:53




par Buga » 27/04/07, 09:08

de centrifugale gewichten bestaan ​​ook op de deuches, maar opgesloten in de doos, achter de motor ...
inderdaad, een centrifugaal ding zou kunnen werken, maar het vereist een hele installatie op een as die draait met de snelheid van de motor, en een systeem dat de roterende beweging op een hendel omzet...
niet gemakkelijk te bereiken, en verschillend voor elke auto, aangezien de plaats om hem te plaatsen en de snelheid elke keer anders zijn...
Ik had liever gedacht aan een systeem dat bijvoorbeeld gebaseerd is op een toerenteller, waarmee het mogelijk zou zijn om voor elke auto een soortgelijk systeem te bouwen, waardoor een enkel prototype van een apparaat kan worden geproduceerd, en dat door alle onderzoekers van verschillende oplossingen zou kunnen worden gebruikt, of het nu pantone of vortex is, of iets anders, zonder dat de experimentator dit hefboomsysteem voor zijn auto hoeft te "heruitvinden"....
maar sleutelen aan magneten en wikkelingen is niet mijn ding....
de enige alternatieve oplossing die ik in de nabije toekomst zie, is de deuche-kabel voor het afstellen van de verwarming, die ik moet manipuleren bij elke variatie in snelheid, u zult het ermee eens zijn dat het niet effectief is .... en ik veronderstel dat elke experimentator in zo'n systeem zou zien, als er een oplossing was voor elke proportionele aanpassing ....
is er geen bestaand apparaat, werkend volgens het principe van de kilometerteller met magneet en spoel, en de indicatie op een naald doorgevend, maar krachtiger, groter???
0 x
gek energie-onafhankelijkheid, Deuches van Bugatti ....
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 27/04/07, 18:30

in de tijd van stoommachines was er de wattregelaar.

de ballen draaiden en stegen hoger en hoger, en dit activeerde een klep, die de motor vertraagde, enz....
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Buga
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 115
Inschrijving: 24/02/05, 11:53




par Buga » 28/04/07, 08:16

natuurlijk, maar de wattregelaar kon maar één druk regelen....
0 x
gek energie-onafhankelijkheid, Deuches van Bugatti ....
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 28/04/07, 09:53

Waarom ? de wattregelaar zet een aantal slagen om in een rechtlijnige beweging: je doet ermee wat je wilt.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Buga
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 115
Inschrijving: 24/02/05, 11:53




par Buga » 28/04/07, 13:34

ah-haaaa..
ik snap beter wat je bedoelt....
aangesloten op bijvoorbeeld de riem....
maar als ik me niet vergis kan een watt ball systeem alleen verticaal gebruikt worden...
dit is iets om over na te denken, bedankt voor het idee....
Ik veronderstel dat met het gewicht van de ballen de reactievertraging minimaal is...
en toch zouden we vrijwillig zelf een vertraging kunnen produceren, als de reactie op de verandering van instelling (enige) niet onmiddellijk zou optreden, bijvoorbeeld door een schoenensysteem ...
het lijkt mij dat het maken van dit systeem heel interessant zou kunnen zijn .... en vrij eenvoudig ....
Ik denk dat we daar iets hebben.....
alleen al de weinige beschikbare ruimte in moderne auto's zou het gebruik ervan kunnen bemoeilijken .....
hier is een vroege schets....
Beeld
0 x
gek energie-onafhankelijkheid, Deuches van Bugatti ....
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 28/04/07, 19:56

buga schreef:en toch zouden we vrijwillig een vertraging kunnen veroorzaken (...)


Voor de vertraging kunt u de kogels of de rotatie-as ook op een stijve veer of op een rubberen "silent block" monteren.
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 29/04/07, 22:49

:? Als u de totale slag van uw regelaar beschouwt, kunt u zich een positie van de regelaar voorstellen die (bijvoorbeeld) overeenkomt met het stationaire toerental (of cruise) van uw motor.
Beneden creëer je vertraging en daarboven genereer je voorschot. : Mrgreen:

Op mijn 24bt panhard draaide de choke-trekstang de delco-kop om ontstekingsvertraging te creëren. Door de starter terug te duwen kwam ik terug op het nulpunt en gaf toen een voorsprong. Een centrifugaal- en/of vacuümapparaat maakte het systeem compleet.
0 x

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 192-gasten