combineer economizers of boostersystemen.

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Buga
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 115
Inschrijving: 24/02/05, 11:53

combineer economizers of boostersystemen.




par Buga » 23/04/07, 17:30

Ik sta mezelf toe een nieuw bericht te openen over combinaties van systemen...
wie kon natuurlijk spreken van vol combinaties, proeven... anders...
in afwachting van jullie mening over de wenselijkheid van dit bericht, zijn hier mijn laatste tests op mijn dyane..

rijkdom aangepast tot een onaanvaardbaar minimum, aangezien het stationair draaien vaak stopt ... dat ik in ieder geval zeker ergens een kleine luchtinlaat moet hebben ....

mijn tests in een lange heuvel met vals plat, die ik al in andere berichten heb beschreven...

wetende dat ik maar een kleine 435 cc motor heb, is de minste toename in snelheid of afname in tijd om deze heuvel grondig over te steken, wanneer ik altijd de vierde op dezelfde plaats passeer, voor mij een merkbaar resultaat....

1) met origineel luchtfilter, belabberde snelheden, daar hoef je het niet meer over te hebben...
totale tijd, 3 min 16 of 17...

2) vrije luchtinlaat, aangezien het met het originele filter veel langzamer gaat...

snelheden geregistreerd op vaste locaties;
79;79,5;79;83;77;71;temps,3 min 8 sec...

3) ortex 6 bladen boven de carb,
vooruit ongeveer 4 °.
mijn beste gemiddelde;

79,5;81;79,5;87;79,5;73;temps,3 min 2 sec..

4) samenvatting "opvoeren door heet water / stoom (het is niet zeker of ik stoom heb)
door windingen om de uitlaat te wikkelen; eenvoudig ventiel, met de hand bedienbaar;
terugslagklep (goedkoop, percolator denk ik, plastic, en bediening niet helemaal exact)
dezelfde tijd, zelfs een beetje lager, niet beoordeeld...
stationair en lage toeren niet zo goed...
minder gemakkelijk om warm of koud te starten....

vervolgens ongeveer 1/7 van de commerciële ethanol, blauw, voor de fondues, in het water toevoegen...
dezelfde instellingen als voorheen, sinds de installatie van de vortex....
beproevingen;
79,5;88;82;89,5;82;76;temps,2 min 55..

nog een keer geprobeerd met de blower, dat wil zeggen lucht uit de fan geblazen, wat meer vermogen geeft op een 602 motor (van 29 naar 32 pk);
geen verbetering, ongeveer dezelfde snelheden, en vooral dezelfde tijd, 2 min 55...

dus geen geleidelijke aanpassing van de inname van water/ethanol, geschatte verhoudingen, geen meting van het verbruik over amper 30/40 km, en het lijkt erop dat er weinig mengsel is gebruikt...waarschijnlijk 1/4 liter...

zelfs als deze tests niet nauwkeurig zijn als het gaat om mengsels enz., is er een verbetering in de snelheid op hellingen;
vanaf 3 min 8 zonder vortex, kom ik aan op 2 min 55 met vortex, en water en ethanol...
lage toerentallen en stationair draaien zijn arbeidsintensiever;
van tijd tot tijd, bij het starten (schakelen naar de eerste versnelling) en het schakelen, "waait" het; zeg 5 keer over ongeveer 40 km..
motorstarts zijn moeilijk, koud of warm, wat niet zomaar gebeurde met de vortex ...
zelfs als ik onmiddellijk de toevoeging van water afsnijd....
soms, vers gestopte motor, een gorgelend geluid is hoorbaar door de carburateur.. misschien verdampt er nog water???

hier ben ik, en ik weet niet waar ik nu heen moet, voordat ik de pantone nader...
mijn voorschot wijzigen??de bijtelling handmatig regelen volgens het motortoerental???
een kleiner vulpistool monteren?
de twee doelen zijn dat het beter vooruit gaat en dat het minder verbruikt....

foto's van mijn tijdelijke systeem...

de terugslagklep.

Beeld

kronkelend

Beeld

kraan 1/2 slag open, wat geen precisie geeft van het verbruik...en warm water stroomt niet de hele tijd...soms wordt er een kleine injectie gegeven, of hete druppels...

Beeld

de injector is een "verspreider" van gas, gat van bijna een millimeter ... waarschijnlijk 0,6 tot 0,8 ...

Beeld

Beeld
0 x
gek energie-onafhankelijkheid, Deuches van Bugatti ....
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 23/04/07, 18:00

Het is een montage waar ik lang over heb nagedacht, zonder het ooit te hebben kunnen proberen. :?
En waar vind je een gas "diffusor" precies?
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 23/04/07, 18:29

abyssin3 schreef:En waar vind je een gas "diffusor" precies?


op alle gasfornuizen!!!!!!!!!!!!!

als je een betere prestatie wilt, plaats dan een mondstuk van 0.3! daar heb je iets te veel water voor een 500cc.

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Buga
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 115
Inschrijving: 24/02/05, 11:53




par Buga » 23/04/07, 21:09

uh .. deze diffusors zijn te vinden op bijna alles dat met gas werkt ... de mijne komen van draagbare apparaten, steekvlammen, enz., aangesloten op een fles ....
dat gezegd hebbende, ik las dat sommigen van jullie olieboilersproeiers gebruiken...
Ik heb er een paar, maar ik heb stom genoeg de fitting met het bijbehorende net niet gevonden....
blijkbaar, zoals je me net hebt geadviseerd, zou het beter zijn om een ​​kleiner gat te hebben... vooral omdat er een gat voor het mondstuk van de ketel is voorzien om te "verspreiden".... maar niet degene die ik gebruik...

dat gezegd hebbende, hoewel, zoals je kunt zien, mijn koperen pijp behoorlijk heet wordt, het is nog steeds niet echt stoom die ik krijg ....

Ik vraag me af of het feit dat ik boven de bochten grotere stukken pijp heb gebruikt, deze damp niet opnieuw omzet in water, met de vertraging en het externe oppervlak van warmte-uitwisseling????
zou het voor mij beter zijn om een ​​kleiner ventiel te zoeken, en dan omhoog te gaan met een leiding van dezelfde diameter als de windingen????

een andere vraag....
de kraan, om beter te bestellen dan ik, zou het net zo effectief zijn als ik hem aan de koudwaterkant zet????
0 x
gek energie-onafhankelijkheid, Deuches van Bugatti ....
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: economizers of boosters combineren..




par Flytox » 23/04/07, 22:48

Hallo Buga

buga schreef:
hier ben ik, en ik weet niet waar ik nu heen moet, voordat ik de pantone nader...
mijn voorschot wijzigen??de bijtelling handmatig regelen volgens het motortoerental???
een kleiner vulpistool monteren?
de twee doelen zijn dat het beter vooruit gaat en dat het minder verbruikt....


Om 'een paar' pk's te winnen, "probeer één carburateur per cilinder te monteren. Het spider-pipe-systeem is erg lang en anti-efficiënt.

Voor wie meerdere Deudeuch heeft, vindt u 2 vergelijkbare Deudeuch carburateurs. Ik had een vriend die dit had gedaan, hij had een heel korte inlaatleiding direct tegen de cilinderkop vernieuwd. Als ik het me goed herinner, ging het in de hoogte niet door dus had hij de luchtfilters verschoven (of gedraaid?).

Het werkte veel beter (op topsnelheid) en het kon mijn 4L bijhouden.

Voor verbruik was het niet zo geoptimaliseerd......

Chao
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Buga
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 115
Inschrijving: 24/02/05, 11:53




par Buga » 24/04/07, 08:19

ja, 2 koolhydraten zetten kan..
de moeilijkheid is de locatie, vanwege de uitlaten... en het extra gorgelen...
0 x
gek energie-onafhankelijkheid, Deuches van Bugatti ....
Buga
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 115
Inschrijving: 24/02/05, 11:53




par Buga » 24/04/07, 14:21

en over glug glug gesproken..
Ik heb me vaak afgevraagd...;
aangezien de carburateur is ontworpen voor de 435 cc motor...
het ideaal zou zijn om twee motor carbs van 200 cc gelijk te zetten????
Dan zou ik waarschijnlijk minder consumeren???
0 x
gek energie-onafhankelijkheid, Deuches van Bugatti ....
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 24/04/07, 18:40

Dag

buga schreef:aangezien de carburateur is ontworpen voor de 435 cc motor...
het ideaal zou zijn om twee motor carbs van 200 cc gelijk te zetten????
Dan zou ik waarschijnlijk minder consumeren???


Voor de berekening van carburateurdiameters heb je een empirische formule: d = 0.85 * (wortel van (V*N))
d: in mm
V: eenheidsverplaatsing in liters
N: motortoerental in tpm. (regime of je 'wilt' hopen op het maximale koppel)
0.85 is een coëfficiënt voor een auto met tussen de 80 en 100 pk/liter.

Voor de Deudeuch meen ik me te herinneren dat de binnendiameter van de inlaatpijp heel dicht bij die van de carburateur ligt. De diameter is dus ongeveer goed.

In feite is het de kleinste doorgangssectie (meestal bij de klep) die het vermogenspotentieel bepaalt dat u kunt hebben. De carb en de pijp zijn iets groter om drukval te beperken.

De 2 carbs-oplossing kan 'goed' zijn als... je de instellingen aanpast (stationair draaien, acceleratie, recuperatiepomp (als die er is, is deze ingesteld voor 2 cilinders en niet voor één) synchronisatie van de 2 carbs, hoofdsproeier.... (alles wat de vriend niet te veel had afgerond....)
Chao
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 24/04/07, 19:24

Nou, 2 kettingzaag-carburateurs (grote) en je hebt een vliegtuig.
Vergeet het kleine deukgat niet.

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)

Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 245-gasten