WV - 1L / 100Km-norm

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12

WV - 1L / 100Km-norm




par abyssin3 » 19/04/07, 12:54

Een nieuw item van natuur motor :

Volkswagen had in 100 een prototype van een auto gepresenteerd die slechts 2002 liter diesel per XNUMX km verbruikt. Het zou mogelijk zijn om deze tegen een acceptabele prijs in massa te produceren.

In april 2002 ging Ferdinand Piëch met pensioen na 10 jaar lang Volkswagen te hebben geleid. Er was een vertrekceremonie georganiseerd, hij arriveerde daar in een nieuw en revolutionair prototype, dat van een auto die slechts één liter per 100 km verbruikt! En nog minder, want met twee mensen aan boord, op een reis van enkele honderden kilometers, had de auto slechts 2 l / 0,89 km nodig. We specificeren dat het inderdaad een auto is die aan alle geldende normen voldoet. Het is echter geen hybride auto, noch met enkele uitzonderlijke technologie, het is gewoon de vrucht van een ultra-gereduceerde massa met uitzonderlijke aerodynamica, en een kleine diesel met directe injectie ....

Blijkbaar zijn ze van plan het in serie te lanceren, een nieuwe concurrent van de Loremo?
0 x
Avatar de l'utilisateur
renaud67
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 638
Inschrijving: 26/12/05, 11:44
Plaats: Marseille
x 8




par renaud67 » 19/04/07, 14:22

Het is duidelijk dat zolang we op dezelfde techno blijven, er niet teveel hefboom is om het verbruik te verlagen. Ik vraag me af wat de conso zou zijn met de motoren van vandaag op auto's, niet noodzakelijk van weleer, maar eerder zoals het wordt aanbevolen in het artikel van gestripte auto's ... (met een pantone bovendien we n is niet ver van het surunitaire !! : Cheesy: )
0 x
De absurditeiten van gisteren zijn de waarheden van vandaag en morgen banaliteiten.
(Alessandro Marandotti)
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 19/04/07, 14:31

Nou, om naar je werk te gaan en wat boodschappen te doen, is niet zo lelijk

het is een slimme leugen

Trouwens, hoeveel verbruikt een Smart? :

Type 3 cilinders
Verplaatsing 799 cc (3 Liter)
Diesel brandstof
Vermogen 41 pk (30 kW) bij 4200 tpm
Koppel 100 Nm bij 1800 tpm
Cons. Stedelijke 3,9 liter / 100 km
Cons. Extra Urban 3,1 liter / 100 km
Cons. Gemiddeld 3,4 liter / 100 km

PRESTATIES Max snelheid 135 km / u
0 tot 100 km / h 19,8 seconden

EIGENSCHAPPEN Carrosserie Sedan
Transmissie Achterwielen (aandrijving)
Sensonische versnellingsbak
Aantal versnellingen 6
Remmen Schijven voor, trommels achter
Banden 145/65/15 - Snelheidsaanduiding: T
150 liter koffer
33 liter tank
Lengte 2,5 m
Breedte 1,52 m
Hoogte 1,55 m
Wielbasis 1,81 m
Gewicht 730 kg
Zitplaatsen 2


EN IN ESSENCE

3-deurs 4 CV sedan (belastingpaard)
3 cc 698-cilinder motor
Vermogen van 50 pk (37 kW)
Maximale snelheid 135 km / u
Gemiddeld verbruik van 4,7 liter / 100 km
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 19/04/07, 18:33

moderne auto's zijn sinds de jaren zeventig zwaarder geworden, maar ze zijn veiliger, minder vervuilend, betrouwbaarder en duurzamer, wat niet te verwaarlozen is: een datsun 70 A uit 120 verbruikt iets meer dan 1975 liters, maar woog slechts 6 kg, produceerde meer CO en roest zeer snel

geweldige prestatie kan zijn om een ​​superlichte auto te maken, een goed voorbeeld is de Audi A2 of de Citroen C1, maar dit soort voertuig is niet voor iedereen geschikt: je hebt al geprobeerd om Charleroi Saint Malo te maken in Twingo , 4 personen, bagage en 2 gitaren in hun flightcase?
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 13/07/07, 21:56

Capt_Maloche schreef:[...]
Trouwens, hoeveel verbruikt een Smart? :

Type 3 cilinders
Verplaatsing 799 cc (3 Liter)
Diesel brandstof
Vermogen 41 pk (30 kW) bij 4200 tpm
Koppel 100 Nm bij 1800 tpm
Cons. Stedelijke 3,9 liter / 100 km
Cons. Extra Urban 3,1 liter / 100 km
Cons. Gemiddeld 3,4 liter / 100 km

PRESTATIES Max snelheid 135 km / u
0 tot 100 km / h 19,8 seconden [...]
De nieuwe versie geeft 45 pk, 110 Nm en voor de consoles: 3.4 l, 3.2 l en 3.3 l in dezelfde volgorde.
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 14/07/07, 11:05

Dag
elephant schreef:moderne auto's zijn al sinds de jaren 70 behoorlijk zwaar, maar ze zijn veiliger ...


Niet zeker of overgewicht vooral te wijten was aan verbeterde beveiliging. Het bestuderen van de vervorming van de carrosserie in het geval van een botsing komt neer op het kiezen waar het moet worden vervormd en in welke verhouding. (Enscenering van de absorptie van kinetische energie).

De carrosserie, de cabine, de zijhekken en andere eenheden zijn niet noodzakelijkerwijs dikker / zwaarder.

Het gewicht is eerder in de accessoires, geluidsisolatie en gadgets van alle soorten of in de grootte van het voertuig.

A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 14/07/07, 11:13

Uh ja, in ieder geval!
Veel van de gewichtstoename komt van vervormbare structuren, versterkingen van de overlevingscel en actieve veiligheidsuitrusting.

Daarna zijn er natuurlijk alle gemakken en "gadgets" die een rol spelen.

Maar in ieder geval, het lichaam zelf is zwaarder, de rally auto-voorbereiders weten dit.
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 15/07/07, 12:26

auto's kregen ook bredere, dikkere en comfortabelere stoelen, vleziger uitlaten
de glazen oppervlakken zijn groter, dus meer versterkingen, zijversterkingen zijn in de deuren geplaatst, enz.
auto's zijn ook veel beter bestand tegen roest

hogere beveiligingsstandaarden hebben onvermijdelijk bepaalde onderdelen zwaarder gemaakt

en niemand wil de binnenafwerking van de economy-auto's uit de jaren '70

weinig hoop: we beginnen over te stappen van 1,9 dieselbedden naar 1,4 TDI's, die noodzakelijkerwijs lichter zijn

auto's leven langer en omdat ze duurder zijn, zijn we daarom gemotiveerd om ze langer te houden, wat resulteert in minder grijs energieverbruik.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
crispus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 401
Inschrijving: 08/09/06, 20:51
Plaats: Rennes
x 1




par crispus » 15/07/07, 16:29

Hallo,

elephant schreef:auto's leven langer en omdat ze duurder zijn, zijn we daarom gemotiveerd om ze langer te houden, wat resulteert in minder grijs energieverbruik.


Ik vind je een beetje optimistisch.

Zelfs als er meldingen zijn van HDI-voertuigen die 500000 km hebben afgelegd, moet worden opgemerkt dat dit bedrijfsvoertuigen zijn die ze binnen 4 jaar hebben bereikt, met onderhoud gevolgd op straffe van verval van het onderhoudscontract.

Toegegeven dat het de leeftijd van 15 jaar bereikt, zal een gemiddeld voertuig nauwelijks meer dan 150000 km hebben afgelegd. De levensduur van de motor is geen bepalend criterium.

Op de lange termijn zijn andere zorgen te verwachten.
Huidige auto's worden "zo nauwkeurig" berekend volgens een perverse "kwaliteitsbenadering", waaronder onder meer:

- de laagste kostprijs: "kwaliteit" gaat ten koste van onderaannemers. Hun marges zijn zo krap dat de minste fout een faillissement is. Fictief maar helaas geloofwaardig voorbeeld: "de elektronische kaart moet een Philips-circuit bevatten en niet het Motorola-equivalent". En presto, 2000 km heen en terug per vrachtwagen voor een voorraad "niet-conforme" onderdelen.

- het minimum aan gebreken tijdens de garantieperiode : het is geen slechte zaak, de koper van het nieuwe voertuig is tevreden en de autobladen geven er een goed beeld van, wat tot uiting komt in de prijs van de gelegenheid. Aanhoudende rating en kredietorganisaties tevreden.

- geplande veroudering. We hebben dit al besproken forum over huishoudelijke apparaten.

Recyclebaar plastic maar plotseling "afbreekbaar", elektronica nauwelijks langer dan 5 tot 10 jaar, terugnameaanbod met "sloop" na 7 jaar, na verkoop levering van de onderdelen per "pak" van 500 € wanneer de enige kamer "in gevaar" kost 10 ... De lijst gaat maar door. De fabrikant moet de koper ervan weerhouden zijn voertuig te houden, anders vaarwel aan "groei" ...

Ten slotte zullen bijna alle huidige voertuigen niet langer zijn dan 15 jaar, om de goede reden dat dit de uiterste datum is waarop de uitwisseling van pyrotechnische systemen verplicht is. Mijn AX is 16 jaar oud en biedt me veel diensten (recentelijk 1000 km AR in 1 dag).

Bij ~ € 7500 voor de set airbags, gordelspanners en arbeidskosten (installatiefactuur vereist), hoeft u niet te praten over een lange levensduur.

In feite zijn er statistieken over het niveau van breuken: leeftijd, km en oorzaak van de hervorming. Het kan leerzaam zijn ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 15/07/07, 17:23

sorry, crispus, ik blijf bij mijn standpunt:

in de jaren '60 en '70 lekten de kratten na 4-5 jaar en lieten we auto's van 100.000 km pcq kwijt die serieus begonnen met het maken van hun wereld.
Mijn vrouw heeft een twingo van 14 jaar en 200.000 km, natuurlijk moeten we die onderhouden, maar het is nog iets anders.
de cilinderkoppakking van de Golf 1-diesel was ongeveer 160.000 km lang
Ik verliet spijtig mijn 806 na 375000 km: geen motorstoringen.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 204-gasten