De klep MET bestond ... 1922!

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
vttdechaine
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 162
Inschrijving: 23/03/06, 16:01
Plaats: Oost-Frankrijk in de buurt van Zwitserland

De klep MET bestond ... 1922!




par vttdechaine » 18/01/07, 12:45

Hier is een artikel uit OMNIA (autotijdschrift) van augustus 1922.
Zoals waar de klep MET 85 jaar oud is... toch.
Het kwam uit mijn persoonlijke document terwijl ik op zoek was naar iets anders. de “ster”-vorm trok meteen mijn aandacht.

Beeld

Beeld
0 x
Marty
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 18/01/07, 14:47

Meuuuh nee, de lobby's bestaan ​​niet!!
: Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
vttdechaine
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 162
Inschrijving: 23/03/06, 16:01
Plaats: Oost-Frankrijk in de buurt van Zwitserland




par vttdechaine » 18/01/07, 14:51

Christophe schreef:Meuuuh nee, de lobby's bestaan ​​niet!!
: Mrgreen:


? Ik begreep het niet? :?
0 x
Marty
Avatar de l'utilisateur
Misterloxo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 480
Inschrijving: 10/02/03, 15:28
x 1




par Misterloxo » 18/01/07, 16:03

Nou, je moet gewoon begrijpen dat deze uitvinding 85 jaar lang "verborgen" was (of niet wijdverspreid als je dat liever hebt) door "mensen" die eerder geïnteresseerd waren in de consumptie van "aardolie"...

maar niet te veel, anders zou het te voor de hand liggend zijn §

Wie herinnert zich de Gaspi-jacht eind jaren zeventig nog? :

Beeld
0 x
Leren ongehoorzaamheid is een lang proces. Het duurt een leven lang tot in de perfectie te bereiken. "Maurice Rajsfus
Te denken is om nee te zeggen. "Alain, filosoof
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 18/01/07, 17:28

Hallo,
Mijn eerste model heb ik op deze basis gebouwd maar ik heb hem verbeterd tot een turbine in plaats van een ventilator.Dit vertelde een oude monteur mij dat er in de jaren 50 een (ventilator) gemaakt werd om onder de flens van de ventilator te plaatsen.carburateur, het is precies zoals de tekening hoger dan mij werd verteld.
Deze zelfde monteur sprak tegelijkertijd met mij over het waterdruppelsysteem in het inlaatspruitstuk en dat de dosering zeer kritisch is, aangezien wat we niet veel uitvinden, we terugnemen wat onze grootvaders ons hebben nagelaten en niet hebben gedaan tijd hebben om te verbeteren, het leven hield hen waarschijnlijk te druk om te veel tijd aan deze dingen te kunnen besteden. Het was niet de AIDS die ze misten, maar de tijd.

Andre
0 x
bout
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 357
Inschrijving: 01/02/06, 20:44
Plaats: Pas-de-Calais

poging om het principe van de vortex (cycloon) uit te leggen




par bout » 19/01/07, 23:09

bij een benzinemotor lijkt het logischer om te begrijpen: de cycloon veroorzaakt extra zeer energetische turbulentie in de stroom van het brandstofmengsel:
de middelpuntvliedende kracht zorgt ervoor dat de nog niet verdampte druppels eerst tegen de muren barsten en daar vervolgens door de luchtstroom worden gelikt, om beter volledig te verdampen

als de cycloonpropeller goed is afgesteld in de doorgangsgedeelte van de stroming bij de uitgang: voldoende doorsnede om niet te veel drukverlies te veroorzaken, maar niet te veel doorsnede om de stroming zoveel mogelijk te versnellen, en met een goede uitstroomrichting om deze stroming zo snel mogelijk te laten draaien

in dit stadium komen we helaas tot het compromis van de keuze van de minimale doorgangssectie op basis van het debiet van de stroom die nodig is voor het vullen van de cilinders zelf, afhankelijk van de belasting en de gewenste snelheid

het ideaal is een propeller met een variabele uitgangssectie

omdat het mogelijk is dat het effect dat wordt gegenereerd door de stroom die de snelheid van het geluid bereikt (ca. 1200 km/u) is niet onbelangrijk (wetende dat dit "misschien gunstige effect" alleen kan optreden met een enkel compromis inclusief snelheid en belasting (snelheid alleen voor een atmosferische diesel)

dit effect zal optreden bij een lagere snelheid omdat de minimale doorgangssectie kleiner is, wetende dat het dan onmogelijk is deze snelheid te overschrijden

zie hier de uitleg:
http://www.ozone.ch/gasandwater/venturispecialties/laval.htm
het feit dat we proberen een cycloon te maken verandert niets aan dit effect, omdat het een kwestie van snelheid is

(vergeet niet dat het venturi-effect alleen al perfect vernevelt)

Stel nu dat het sonische effect niets bijdraagt ​​aan onze verbranding, laten we eens kijken wat de cycloon kan produceren:

We gaan ervan uit dat hoe sneller het draait, hoe beter:
1) om de resterende benzinedruppeltjes te centrifugeren
2) hypothetische ionisatie door wrijving van wat gevoelig zou kunnen zijn voor ionisatie tegen de wanden
3) om een ​​bepaald Ranque Hilsch-effect te veroorzaken:
principe
blijkbaar verhoogt dit de T° aan de periferie en verlaagt deze in het midden van de roterende stroming:
wat voor ons erg interessant is, omdat de middelpuntvliedende kracht ervoor zorgde dat de druppels tegen deze rand verdampten, precies daar waar de T° het hoogst is
Ik zou er zelfs aan willen toevoegen: aangezien het Ranque Hilsch-effect de stroom scheidt in 2 T°, door de hoogste T° tegen de muur te plaatsen, wordt deze muur heet, dus het zou voldoende zijn om hem af te koelen met goed gerichte verse lucht. dat de perifere stroming enigszins zou afkoelen en zich vervolgens weer zou vermengen met de centrale stroming. Eenmaal aangekomen in de cilinders zou de uiteindelijke gemiddelde T° lager kunnen zijn en zou de vulling van de cilinders verbeteren

Als je er over nadenkt, maak dan een echt Ranque Hilsch-systeem (met een koude uitlaat in de retourbuis die door het midden van de vaste propeller gaat om de cycloon te maken, een buis die uit het stroomopwaartse inlaatspruitstuk naar de propeller komt en opnieuw in de stroomafwaarts van de propeller wordt geïnjecteerd propeller:
effect van 2 luchtstromen bij verschillende T° en verschillende richtingen, dat doet je nergens aan denken :P :Wanneer in de natuur warme en koude luchtmassa's met elkaar botsen terwijl ze in tegengestelde richtingen bewegen, ontstaat er een elektrische ontlading, een straal of een bal van energie. Het hangt ervan af of de luchtmassa een geleidbaarheid heeft die overeenkomt met een radiaal of longitudinaal ontladingstype. Veel van dit soort ontladingen zijn voor ons niet zichtbaar, andere worden versterkt door vocht en stralen uit in een energieveld dat wordt waargenomen als gekleurd licht.

het startpunt is het passeren van de propeller (turbulator, MET)
om de maximale rotatiesnelheid te genereren met de minimale drukval

bout
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 20/01/07, 02:59

Wat me vooral verbaast, is dat men nog steeds kan denken dat een effectieve uitvinding op een gebied dat verband houdt met de interne aerodynamica van motoren, uitgevonden om een ​​probleem uit 1922 op te lossen, 85 jaar later nog steeds iets kan brengen... :|
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 20/01/07, 07:28

Dag
Als je er over nadenkt, maak dan een echt Ranque Hilsch-systeem (met een koude uitlaat in de retourbuis die door het midden van de vaste propeller gaat om de cycloon te maken, een buis die uit het stroomopwaartse inlaatspruitstuk naar de propeller komt en opnieuw in de stroomafwaarts van de propeller wordt geïnjecteerd propeller


Ze maken Ranque-buizen met de twee uitgangen aan dezelfde kant in de hete periferie en in het midden, de koude.


Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
vttdechaine
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 162
Inschrijving: 23/03/06, 16:01
Plaats: Oost-Frankrijk in de buurt van Zwitserland




par vttdechaine » 20/01/07, 12:20

Houthakker schreef:Wat me vooral verbaast, is dat men nog steeds kan denken dat een effectieve uitvinding op een gebied dat verband houdt met de interne aerodynamica van motoren, uitgevonden om een ​​probleem uit 1922 op te lossen, 85 jaar later nog steeds iets kan brengen... :|


De pagina's van de tijdschriften (1919-1935) staan ​​vol met innovaties die vandaag hun plaats zouden hebben in de auto. Bijna alles werd in die tijd uitgevonden, maar we wisten niet per se hoe we het moesten maken. Ik heb motorstudies uit die tijd gezien en ik kan je vertellen dat de ingenieurs het allemaal door hadden en dat we niet veel vooruitgang hebben geboekt, behalve natuurlijk op het gebied van fabricage en elektronisch beheer.
0 x
Marty
bout
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 357
Inschrijving: 01/02/06, 20:44
Plaats: Pas-de-Calais




par bout » 20/01/07, 13:50

Andre schreef:Dag
Als je er over nadenkt, maak dan een echt Ranque Hilsch-systeem (met een koude uitlaat in de retourbuis die door het midden van de vaste propeller gaat om de cycloon te maken, een buis die uit het stroomopwaartse inlaatspruitstuk naar de propeller komt en opnieuw in de stroomafwaarts van de propeller wordt geïnjecteerd propeller

Ze maken Ranque-buizen met de twee uitgangen aan dezelfde kant in de hete periferie en in het midden, de koude.
Andre


hello André
Ik had erover nagedacht: http://www.southstreet.freeserve.co.uk/rhvtmatl/thchap1/page3.htm

maar omdat in dit geval de twee stromen (warm en koud) in dezelfde richting gaan, dacht ik dat het nodig was om de zaak ingewikkelder te maken om de twee stromen te kunnen reproduceren, met tegelijkertijd: verschillende T° en tegen de huidige (verwijzend naar wat Pantone zei)

maar om enig effect te hebben, denk ik dat het interessant zou zijn om een ​​minimale waterstroom te injecteren bij de ingang van de cycloonpropeller: om een ​​productie van ionen te hebben tijdens de verneveling (of pantoner het systeem) :P

bout
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 153-gasten