micro-emulsie

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12

micro-emulsie




par abyssin3 » 04/10/06, 14:16

Ik zag zojuist een bericht dat ik vergat op olio, maar dat ondanks bijzonder interessante resultaten niet erg succesvol was:
http://oliomobile.org/forum/viewsujet.p ... 8b16a8f0cc

Het bestaat uit het maken van een HVB / ethanol-micro-emulsie (85/15)

Dit begon met het idee om een ​​stabiele GO / water-emulsie (90/10) opnieuw te maken om een ​​"zelfgemaakte aquazole" te maken. Bevredigende maar gevaarlijke ervaring voor de injectiepomp (water :!: ).

Het idee wijkde daarom af in micro-emulsie met butanol in HVB, waarvan de gesuspendeerde deeltjes niet zichtbaar zijn, zodat het mengsel weer helder wordt (zie post) als ik het goed begrijp.

Wat ik net heb gezien is interessant: een persoon probeerde dit keer een micro-emulsie HVB / ethanol (85/15), dat wil zeggen de verhoudingen die ik gebruikte toen ik probeerde om biodiesel te maken in homeopathische dosis ( zonder succes). Maar toen zwaaide hij ermee en stopte het toen in de magnetron. De oplossing wordt uiteindelijk slap en goudkleurig en stabiel in de tijd.

Tests zeer binnenkort. Vertel me alsjeblieft wat je denkt :P
0 x
Avatar de l'utilisateur
bob_isat
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 290
Inschrijving: 26/08/05, 18:07




par bob_isat » 04/10/06, 17:02

welkom

het is grappig, want dat is wat we nu proberen te doen in "transesterificatie"!

http://oliomobile.org/forum/viewsujet.php?t=8114

kleine precisie: we brouwen olie en 95 ° alcohol (ZONDER KATALYSATOR) en we verkrijgen een brandstof die 40% minder viskeus is, die beter brandt (bijna meer geur).

Ik zal zelfs meer zeggen, nikkel operatie op:

100% op indirecte injectiebegeleiding (zonder aanpassingen)

60% op directe injectie (zonder wijzigingen)

Wij die dachten dat de daling in visco te wijten was aan verestering ... helemaal niet !! als het product lange tijd in de open lucht wordt gelaten, keert het terug naar zijn oorspronkelijke visco.

http://www.oliomobile.org/forum/viewsujet.php?t=8092

dus het is maar een micro-emulsie !! zoals je deed in 2005!

we zullen doorgaan op dit pad!

viendez!
0 x
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 04/10/06, 17:32

bob_isat schreef:als het product lange tijd in de open lucht wordt gelaten, keert het terug naar zijn oorspronkelijke visco.


Interessant, maar dan zou de aanwezigheid van water de emulsie uiteindelijk stabiliseren of niet? Ik begreep daar niet alles van.
0 x
Avatar de l'utilisateur
bob_isat
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 290
Inschrijving: 26/08/05, 18:07




par bob_isat » 04/10/06, 18:11

niet-non

de emulsie is stabiel met maximaal 4% ethanol, de overtollige afzettingen.

voeg een oppervlakte-actieve stof toe om meer toe te voegen.

onder die mogelijk: butanol (met succes getest op olio maar petrochemische ...), sorbitansesquiolaat, glycerolmonooleaat

(deze 2 zijn organisch, het probleem is om een ​​leverancier te vinden om de tests uit te voeren!)
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 04/10/06, 18:33

en kan het met methanol werken?
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 04/10/06, 18:36

elephant schreef:en kan het met methanol werken?


Uh ... welk belang? methanol is een aardolieproduct ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 04/10/06, 21:00

Christophe schreef:
elephant schreef:en kan het met methanol werken?


Uh ... welk belang? methanol is een aardolieproduct ...


Je bent zeker, ik heb de Universalis bekeken, ze praten er niet over, aan de andere kant wordt het ook met hout gedaan, olifant heeft misschien zijn kleine ambachtelijke productie : Cheesy:
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 05/10/06, 03:33

Dag
bob_isat schreef:niet-non

de emulsie is stabiel met maximaal 4% ethanol, de overtollige afzettingen.

voeg een oppervlakte-actieve stof toe om meer toe te voegen.

onder die mogelijk: butanol (met succes getest op olio maar petrochemische ...), sorbitansesquiolaat, glycerolmonooleaat

(deze 2 zijn organisch, het probleem is om een ​​leverancier te vinden om de tests uit te voeren!)


Vorige week na je testen heb ik een mengsel van 99% alcohol en pinda-olie gemaakt met een dosis van ongeveer 20% alcohol die goed mengt, eenmaal geroerd wordt het eerst wit en de volgende dag l 'olie wordt lichter goudgeel als motorolie, er blijft een transparante laag alcohol achter op het oppervlak, ik scheidde de oppervlakte alcohol en gaf de olie in de tank.
De vraag die ik mezelf de 4% stel als we deze overschrijden en dat we het surplus verwijderen is dezelfde als wanneer we een exacte dosering hadden gemaakt?
Waarom de motor niet meer zou kunnen nemen, als deze goed is aangesloten in het loopback-circuit.
Als dit mengsel beter is voor de verbrandingskamer van de motor wordt het interessant, ik zal een systeem overwegen om het in de lus te injecteren terwijl de alcohol altijd gemengd is,
Toen ik explosiemotoren met pure alcohol testte, werd het erg schoon alsof de alcohol reinigende eigenschappen had.

Probeer nu deze olie in een recipiënt te verwarmen, het schittert alsof het water heeft, wat gebeurt er in de kachel op 70c? Ik weet dat ik problemen had toen we de dosis met 15% benzine in olie drongen toen de naverwarmer meer dan 70c omhoog ging in het verkeer, de motor bij stationair draaien begint te missen en trillen .. nl snel rollen dit is op zijn plaats, ik heb geconcludeerd dat er damplekken in het luscircuit zijn.
Hoe dan ook, het is een klein probleem dat gemakkelijk op te lossen is, het is voldoende om de stroom in de lus te vergroten.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 05/10/06, 13:38

André schreef:De vraag die ik mezelf de 4% stel als we deze overschrijden en dat we het surplus verwijderen is dezelfde als wanneer we een exacte dosering hadden gemaakt?

In feite komt dit neer op het verzadigen van de olie met alcohol. En deze verzadigingswaarde is over het algemeen constant.

Ik probeerde alcohol en koolzaadolie te mengen (~ 15% alcohol). Het gaf absoluut niets. Olie en alcohol worden automatisch gescheiden.
Wat gebruikte je als alcohol (ethanol of isopropanol?) Omdat ik hoorde dat isopropanol, dat perfect verdunt met olie, niet langer op je continent wordt gebruikt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
bob_isat
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 290
Inschrijving: 26/08/05, 18:07




par bob_isat » 05/10/06, 14:08

Andre schreef:
Vorige week na je testen heb ik een mengsel van 99% alcohol en pinda-olie gemaakt met een dosis van ongeveer 20% alcohol die goed mengt, eenmaal geroerd wordt het eerst wit en de volgende dag l 'olie wordt lichter goudgeel als motorolie, er blijft een transparante laag alcohol achter op het oppervlak, ik scheidde de oppervlakte alcohol en gaf de olie in de tank.
De vraag die ik mezelf de 4% stel als we deze overschrijden en dat we het surplus verwijderen is dezelfde als wanneer we een exacte dosering hadden gemaakt?
Andre


precies! (4% is voor 95 °. In theorie hoe minder water er is en hoe meer alcohol u kunt zetten ...)

Andre schreef:
Waarom de motor niet meer zou kunnen nemen, als deze goed is aangesloten in het loopback-circuit.
Andre


het is een micro-emulsie ... misschien kun je door constant te roeren het langer laten vasthouden.

merk ook op dat het beter houdbaar is als het heet wordt gemaakt.


Andre schreef:
Als dit mengsel beter is voor de verbrandingskamer van de motor wordt het interessant, ik zal een systeem overwegen om het in de lus te injecteren terwijl de alcohol altijd gemengd is,
Toen ik explosiemotoren met pure alcohol testte, werd het erg schoon alsof de alcohol reinigende eigenschappen had.

Probeer nu deze olie in een recipiënt te verwarmen, het schittert alsof het water heeft, wat gebeurt er in de kachel op 70c?

Andre


ethanol kookt bij 78 ° C ...

er zijn 2 factoren die de 2 kunnen scheiden:

vochtigheid + koud

- de hete

Andre schreef:
Ik weet dat ik problemen had toen we de dosis met 15% benzine in olie drongen toen de naverwarmer meer dan 70c omhoog ging in het verkeer, de motor bij stationair draaien begint te missen en trillen .. nl snel rollen dit is op zijn plaats, ik heb geconcludeerd dat er damplekken in het luscircuit zijn.

Andre


dit is het principe van micro-emulsie:

wanneer het in de cilinders wordt geïnjecteerd, gaat de ethanol plotseling in de gasfase. deze micro-explosie fragmenteert de olie in kleinere druppels die beter branden.

(Ik heb het niet uitgevonden, het wordt in dit patent van de Nantes-mijnenschool verklaard (water-alcohol-dierlijk vet-oppervlakteactieve emulsie als brandstof):

http://v3.espacenet.com/origdoc?DB=EPOD ... =FR2875810

(pagina 8 en 9 voor de micro-explosie)
0 x

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google [Bot] en 203 gasten