De thermokinetische compressor van Joseph Haiun

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
diablotruc
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 22
Inschrijving: 26/03/06, 22:10

De thermokinetische compressor van Joseph Haiun




par diablotruc » 03/10/06, 20:18

De uitvinding van een Franse ingenieur kan alles veranderen

Het rendement van energiecentrales met maar liefst 10% verhogen: dat is het revolutionaire wapenfeit van ingenieur Joseph Haiun. Twee vliegen in één klap: recupereer de warmte die door de centrales wordt afgestoten en zet deze om in energie dankzij de thermokinetische compressor, waardoor energie en het milieu worden bespaard. Zeker als je weet dat winsten van één punt meestal enorme investeringen vergen.

Het meest briljante aan zijn proces is dat het "ook" werkt dankzij de injectie van micro-waterdruppeltjes, 5 micron.

1 efficiëntiepunt gewonnen in 2002 zou wereldwijd een besparing van ongeveer 110 terawattuur hebben betekend, of 9.46 miljoen ton olie-equivalent en 83 miljoen ton! minder CO2 die vrijkomt in onze arme atmosfeer...

Zie het volledige artikel pagina 88 in het tijdschrift "science et vie" van oktober 2006
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 03/10/06, 23:16

Hier is het artikel in kwestie (in de hoop het binnenkort in betere kwaliteit te krijgen):

Beeld

Beeld

Beeld

Beeld

Beeld

Beeld
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 03/10/06, 23:18

Als ik het diagram op de laatste pagina zie, vraag ik me af of er geen mogelijke overeenkomsten zijn met een "werkende" pantone...

Doet dit je ergens aan denken André? (index: A380 : Cheesy: )
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 04/10/06, 02:29

Hallo,

Er is veel overeenkomst en, zoals ik vaak zeg, om een ​​panton te laten werken, moet je hem microdruppels water laten inslikken en niet de reactor laten stomen. De primaire fase doet niets anders dan de druppels fijner breken door inslag op de hete wand van de reactor en op de staaf. Daarom maak ik geen aerodynamische ingangsstaaf bij de uitgang van de staaf. het is aan het uiteinde van de conische staaf dat de vloeistof al zijn snelheid opneemt en op dit punt zijn de druppels gebroken en erg klein, maar ze moeten in druppel blijven, het is ook in deze kamer dat alle warmte van de uitlaat moet worden geconcentreerd (smoring van het uitlaatkanaal) op dit punt is er een plotselinge uitzetting, met warmteabsorptie, het is ook aan het einde van de steel en in het midden van de steel dat men de sporen van cavitatie waarneemt.
Om een ​​schokgolf op te wekken ging ik op een andere manier te werk. Ik heb je er vorig jaar over verteld in mijn posts, ik heb reactoruitlaatkanalen met meerdere buizen gemaakt en van kleine diameter met een kogelklep die trilt om een ​​pulserende circulatie in de reactor te maken. De ontwikkeling van de klep is erg delicaat, evenals de lengte van de kanalen.
ondanks al deze opmerkingen wordt niet uitgelegd hoe wat uit de reactor komt de werking van de motor verbetert,
en in ons geval is het niet een overdruk die de verbetering veroorzaakt, het is iets anders dat de prestaties van de motor verbetert!

Het zou interessant zijn om de buizen van Ranque te onderzoeken, de buizen die we in elektronische dozen vinden om ze af te koelen met een straal samengeperste lucht, een eenvoudige wervelwind in een rudimentaire venturi die aan de ene kant heet en aan de andere kant koud maakt. en zelfs sommige montage de warme en koude uitvoer zijn concentrisch, de eerste die ik zag was in een lasermeetinstrument (ZIGO)

Diverse experimenten met staven, stroming op een punt en inzinking op een staaf om de temperatuur in het midden van de staaf te controleren.

Andre

Beeld

Beeld

Beeld

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 04/10/06, 09:42

Christophe schreef:Hier is het artikel in kwestie



Bedankt Christophe, ik zie dat we dezelfde metingen hebben :D

Toen ik ook dit artikel las, keek ik toch liever naar de injectienozzle
Let op de horizontale "kerf" op het cilindrische deel net voor de verstuiverversnellingskegel; het is zeker ontworpen om een ​​turbulente waterstroom tot stand te brengen voordat het wordt versneld

Misschien een idee om te onthouden voor waterinjectie.

André, door je tests krijg ik zin om terug te gaan naar het bewerken van mijn Pantone!

Bug, het zou 2 levens kosten... of een leven zonder dwangarbeid : Cheesy:
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 04/10/06, 10:45

Ah ik wist dat André dit allemaal zou uitleggen.

Bij André kunt u voor beeldbeheer de uploadfunctie op de server hergebruiken ("Voeg een afbeelding of een bestand toe op de forum")

Het is me niet gelukt om je post vol kleine foutjes te corrigeren. Zet de afbeeldingen op de server en ik zal het repareren :)
0 x
freddau
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 641
Inschrijving: 19/09/05, 20:08
x 1




par freddau » 04/10/06, 11:44

Is er een manier om het artikel in Adobe-formaat te krijgen.

Ik geef het door aan onze energieafdeling.
0 x
Avatar de l'utilisateur
bob_isat
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 290
Inschrijving: 26/08/05, 18:07




par bob_isat » 04/10/06, 12:14

dus als je water in hete lucht injecteert, dicht bij de geluidssnelheid, versnelt het.

maar in de reactor is de snelheid bijna 200 per uur...

en dan is er in de reactor meer druk stroomopwaarts (athmo) dan stroomafwaarts (collectoronderdrukking), in tegenstelling tot dit systeem.


we vragen ons zelfs af hoe het kan werken:

Nog 1 balk over

1.3 bar aan de rechterkant en de vloeistof beweegt...van links naar rechts!
Dernière édition par bob_isat de 04 / 10 / 06, 13: 24, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 04/10/06, 12:17

freddau schreef:Is er een manier om het artikel in Adobe-formaat te krijgen.

Ik geef het door aan onze energieafdeling.


In dit geval kunt u uw "energieafdeling" vragen om de S&V in kwestie te kopen, toch? Dat is het minste... :|
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 04/10/06, 17:50

Dag
bob_isat schreef:dus als je water in hete lucht injecteert, dicht bij de geluidssnelheid, versnelt het.

maar in de reactor is de snelheid bijna 200 per uur...

en dan is er in de reactor meer druk stroomopwaarts (athmo) dan stroomafwaarts (collectoronderdrukking), in tegenstelling tot dit systeem.


we vragen ons zelfs af hoe het kan werken:

Nog 1 balk over

1.3 bar aan de rechterkant en de vloeistof beweegt...van links naar rechts!


Schilt lichtjes de pulsstraalmotoren met kleppen en die zonder kleppen
je zult begrijpen waarom. Hij zette convergent en divergent tussen de kamer. (het is gemakkelijker voor een klusjesman om divergerend en convergerend te maken door de vorm van de steel dan van de kamer) hoewel ik de voorkeur geef aan een klep die schokken geeft aan de vloeistof zoals het pulsos-ding dat we van nature hadden in enkele cilinders en in motoren op lage toeren.
Het kost warmte-energie en maakt stoom met een geschikte kamer, het verhoogt de gassnelheid en verlaagt deze verder maar
de uitlaattemperatuur komt heel dicht in de buurt van wat wordt gevonden in een panton die werkt op de temperatuur van de hete gassen en ook dicht bij wat wordt aangetroffen in een turbodiesel bij lage toerentallen
Ik heb de reactor onder druk getest met lucht uit de turbo.
depressie in de reactor is altijd aanbevolen, maar het is om snelheid te geven aan het gas in de reactor.

Andre
0 x

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 210-gasten