Bingo brandstof

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Logan
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 62
Inschrijving: 25/03/03, 11:45




par Logan » 15/04/03, 13:34

JL Naudin zet het onderzoek voort naar de productie van een brandstof (gas) uit kraanwater met hogere opbrengsten dan eenvoudige elektrolyse.

"20 keer meer brandstofmengsel dan een simpele elektrolyser"

http://jlnlabs.imars.com/bingofuel/index.htm
0 x
Avatar de l'utilisateur
Misterloxo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 480
Inschrijving: 10/02/03, 15:28
x 1




par Misterloxo » 15/04/03, 17:10

Ja, dat ziet er heel interessant uit! Ik vraag me af of het op een auto kan worden aangepast!?
Volgens u.
Het beste zou zijn om het hem te vragen
0 x
Leren ongehoorzaamheid is een lang proces. Het duurt een leven lang tot in de perfectie te bereiken. "Maurice Rajsfus
Te denken is om nee te zeggen. "Alain, filosoof
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79292
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 16/04/03, 11:36

Het lijkt veel op aquafuel die in feite de koolstof van zijn elektroden verbruikt die regelmatig moesten worden vervangen, ik geloof dat het geproduceerde gas COH2 was (zeer gevaarlijk om in te ademen)... Het lijkt erop dat het hetzelfde is met brandstof bingo.
Van wat ik me herinner, sprak de officiële website van de aquafuel over een rendement (thermisch / elektrisch) van 144%, het is te weinig om het in een lus te laten draaien (minimaal 300% .. en de serieuze dingen beginnen)

Ze wisten een groep 5Cv te laten rijden met:
http://jlnlabs.imars.com/bingofuel/html/bfr5hpfr.htm

Helaas kan ik de beelden niet zien... dus ik kan geen antwoord geven op een fundamentele vraag: wie voedde de gasgenerator? Als het de groep zelf is, hebben we een grote stap richting de watermotor gezet... als het de netstroom is... dan zouden we het rendement moeten berekenen en als dat minder is dan 300% ) we hebben niet veel te verwachten van dit systeem voor transport. (aan de andere kant degenen die in gegelec zijn....krijgen 50% thermische energie...Minder koolstof- en waterkosten)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79292
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 16/04/03, 11:48

Ik zou op één ding willen wijzen: praten over liters ongecomprimeerd gas is helemaal niet belangrijk in termen van energie.

Laat het me uitleggen: waterstof is 27 keer (volgens mij) lichter dan lucht, wat 1000 keer lichter is dan water, dat 1.25 keer lichter is (ongeveer zwaarder dan aardoliederivaten). Ik ga door het water om het begrip te vergemakkelijken.

Dat maakt een totale verhouding van 27 x 1000 /1.25 = 21

Dat wil zeggen dat een liter H2 in de lucht in de atmosfeer even zwaar weegt (= een massa heeft van) als 1/21 liter benzine...of 600 ml benzine...of helemaal niets.
Dan moet je rekening houden met de calorische waarden (massa natuurlijk): De PCI van H2 = 120 kJ/kg en van benzine is 000 kJ/kg

Uiteindelijk komt 1 L H2 in de lucht overeen met 0.046 x 120 / 000 = 40 ml benzine.

De 1080 liter is daarom op zijn best (aangezien H2 een van de meest energetische gassen is, behalve bepaalde complexe chemische verbindingen) gelijk aan 1080 x 0.14 = 150 ml benzine, d.w.z. 0.15 L... een motor van 0.5 kW of ongeveer 0.7 pk.
We kunnen, denk ik, een gelijkwaardig resultaat bereiken door over de cilinderinhoud te praten... een motor van 2 liter die draait met 3000 omwentelingen verbruikt 5 kubieke meter lucht per minuut (wetende dat er 15 g lucht nodig is voor één g brandstof.. Ik zal je de volumeberekeningen laten doen)....dus reken er niet op dat je een automotor van 1080 L/u van brandstof voorziet
0 x
Logan
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 62
Inschrijving: 25/03/03, 11:45




par Logan » 17/04/03, 12:23

hoe zit het met de centrale verwarming?
Is het zuiniger om te verwarmen met elektriciteit met weerstanden of om bingobrandstof te produceren die een gasboiler voedt?

Afgezien van de prestatieverschillen tussen een elektrische radiator en een gasboiler (wat zijn dat?), moet er rekening mee worden gehouden dat in Frankrijk de kosten van de elektrische kwh 3 keer hoger zijn dan die van aardgas. ( gegevens 96).

Samenvattend: zelf gas produceren dankzij EDF of stadsgas kopen bij GDF?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79292
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 17/04/03, 19:52

nou, blijkbaar is de opbrengst, zoals ik al zei, ongeveer 150% op de aquafuel.. wees voorzichtig, dit betekent niet dat er overunity is (en dus de mogelijkheid om het in een lus te laten draaien), inderdaad, we vergelijken een elektrische energie (input) naar thermische energie (output) Maar we weten niet hoe we (voorlopig) 100% van de thermische energie kunnen omzetten in elektrische energie....
In die zin zou het zuiniger zijn om een ​​bingobrandstof of aquafuel te gebruiken dan een 100 elektrische verwarming ... toch moet er rekening worden gehouden met de kosten van koolstof (die wordt verbruikt)

Een elektrische radiator heeft een rendement van 100%....per definitie omdat alle stroom die er doorheen gaat wordt omgezet in warmte.
Een recente gasketel heeft een rendement van 90%....soms 110% voor de condenserende (maar dit is taalmisbruik)

De kosten van kWe 3 keer hoger zijn dan die van gas? En het is normaal, de tarieven worden berekend in relatie tot de technologie van transformatie van thermische energie in elektrische energie en momenteel zijn we ongeveer 30% (zelfs als bepaalde stoomturbines 54% bereiken, lijkt mij)

samengevat: ik kon niet antwoorden omdat we niet genoeg gegevens hebben over bingobrandstof (met name koolstof)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Misterloxo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 480
Inschrijving: 10/02/03, 15:28
x 1




par Misterloxo » 18/04/03, 19:45

We zouden een speciaal "Bingo Fuel"-onderwerp moeten maken. Wat denk je Chris? :knipperen:
0 x
Leren ongehoorzaamheid is een lang proces. Het duurt een leven lang tot in de perfectie te bereiken. "Maurice Rajsfus
Te denken is om nee te zeggen. "Alain, filosoof
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79292
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 19/04/03, 12:51

ja pkoi niet...het is momenteel in de mode :) dus ik zet alles over.
Ik vraag me nog steeds af hoe Naudin het heeft kunnen voltooien!!!
Ik heb meer info nodig Ik blijf op mijn honger!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79292
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 19/04/03, 14:18

Let op, LOOP-WERKING uitgevoerd:

http://jlnlabs.imars.com/bingofuel/html/bfrclfr.htm


de lus is gesloten... dus de ca wordt EXTREEM interessant... Ik zou graag de hoeveelheid verbruikte koolstof willen weten om een ​​samenvattende berekening van de opbrengst te kunnen maken...
0 x
Bibiphoque
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 749
Inschrijving: 31/03/04, 07:37
Plaats: Brussel




par Bibiphoque » 01/04/04, 15:30

econology schreef:nou, blijkbaar is de opbrengst, zoals ik al zei, ongeveer 150% op de aquafuel.. wees voorzichtig, dit betekent niet dat er overunity is (en dus de mogelijkheid om het in een lus te laten draaien), inderdaad, we vergelijken een elektrische energie (input) naar thermische energie (output) Maar we weten niet hoe we (voorlopig) 100% van de thermische energie kunnen omzetten in elektrische energie....
In die zin zou het zuiniger zijn om een ​​bingobrandstof of aquafuel te gebruiken dan een 100 elektrische verwarming ... toch moet er rekening worden gehouden met de kosten van koolstof (die wordt verbruikt)

Een elektrische radiator heeft een rendement van 100%....per definitie omdat alle stroom die er doorheen gaat wordt omgezet in warmte.
Een recente gasketel heeft een rendement van 90%....soms 110% voor de condenserende (maar dit is taalmisbruik)

De kosten van kWe 3 keer hoger zijn dan die van gas? En het is normaal, de tarieven worden berekend in relatie tot de technologie van transformatie van thermische energie in elektrische energie en momenteel zijn we ongeveer 30% (zelfs als bepaalde stoomturbines 54% bereiken, lijkt mij)

samengevat: ik kon niet antwoorden omdat we niet genoeg gegevens hebben over bingobrandstof (met name koolstof)

:P
Koolstof, in bingobrandstof, wordt niet verbruikt :P
Daarna wordt het geconsumeerd...
: Ph34r: trouwens, kleine vraag, in Frankrijk zijn de gasrekeningen slechts m³ of in Kjoules zoals in België?
ik zou graag willen weten :(
0 x
Dit is niet omdat we altijd gezegd dat het onmogelijk is dat we niet moeten proberen :)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 121-gasten