Tips: vermindering van het brandstofverbruik

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Tips: vermindering van het brandstofverbruik




par Christophe » 18/09/06, 22:00

Enkele tips om uw brandstofverbruik te verminderen.

# Controleer regelmatig de staat van uw auto. Slecht opgepompte of versleten banden leiden bijvoorbeeld tot overconsumptie van brandstof, om nog maar te zwijgen over uw veiligheid!


# Voer regelmatig uw motoronderhoud uit, een gespaarde motor zal niet alleen minder vervuilen, maar u ook verder brengen. Als u de economische kosten van het maken van een auto kent, moet u ons geloven dat u een winnaar bent.


# Laat uw motor zoveel mogelijk warmdraaien voordat u gaat rijden. Begin er bijvoorbeeld mee voordat u uw veiligheidsgordel omdoet ... een paar seconden opwarmen doet nooit pijn. Trek er niet aan als het koud is! Dit verhoogt de slijtage van uw motor aanzienlijk en zorgt voor een aanzienlijk oververbruik.


# Rijd vlot, respecteer de snelheidslimieten (die niet bij willekeurig gebruik zijn gedefinieerd): u verbruikt 40% minder brandstof, wat minder vervuiling en minder risico op ongelukken genereert.


# Vermijd over-toeren. Zeer zuinig met brandstof, om nog maar te zwijgen van de voortijdige slijtage, voor het vermogen dat noodzakelijkerwijs wordt overgedragen op de wielen. Gebruik de rapporten dus verstandig.

# Gebruik de traagheid van uw voertuig (ontkoppelen) in plaats van de motorrem! Je kunt dus 10 winnen bij 20% in de stad door goed te anticiperen. Maar pas op voor uw veiligheid die voorop staat!


# In Parijs is de gemiddelde snelheid van de metro 27 km / u en die van een auto 18 km / u ... Een gemiddelde fietser is dus bijna net zo snel! U bespaart tijd door uw auto in de garage te laten staan. Gebruik de auto alleen voor lange reizen (> 10 km) en maak indien mogelijk gebruik van openbaar of natuurlijk vervoer (fietsen en lopen).


# Probeer voor reizen van minder dan twee kilometer de auto niet te nemen. Het overconsumptie (van 50% naar 80%) en overpolls tijdens de eerste kilometers (de katalysator werkt alleen na 7 km). Het moet bekend zijn dat 70% van de slijtage van een motor tijdens de eerste omwentelingen van het wiel is ... Hoe veel minder start, het is zoveel mogelijk kilometers vóór het breken van uw motor! Het is aan jou om te denken ...

# Optimaliseer uw route op basis van uw activiteiten. Denk na voordat je vertrekt. Maak uw stops in een "logische" richting, afhankelijk van de locatie van uw activiteiten. Als u uw auto neemt, doe dan verschillende "dingen" tegelijkertijd en indien mogelijk op een geoptimaliseerde route. Ga bijvoorbeeld niet naar het postkantoor om een ​​enkele brief te sturen, maar doe dit tegelijkertijd met uw boodschappen, ook al betekent dit dat u een dag of twee moet wachten (voor niet-dringende post). Het is gek en gemeen, maar het bespaart u tijd, geld en stress! Optimaliseer niet tot het uiterste, anders verliest de stressfactor ...


# Kies op vakantie, als u veel bagage heeft, voor een aanhangwagen in plaats van een dakdrager die het brandstofverbruik meer verhoogt dan de aanhangwagen


# Kies uiteraard voor lichte en minder hebzuchtige auto's als je in de stad woont. De regel is simpel, hoe groter een auto, hoe meer hij vervuilt.


# Organiseer indien mogelijk carpoolen met je collega's, met vrienden om je kinderen naar school te brengen, met buren om boodschappen te doen ... In Frankrijk is de gemiddelde bezettingsgraad per voertuig inderdaad van alleen 1,2-mensen! Hiervoor kunt u deze site bezoeken: Co-voiturage.fr


# Pas op voor giftig afval (draineeroliën, oplosmiddelen, batterijzuren ...). Een liter gebruikte motorolie die in het riool wordt gegooid vervuilt ongeveer een miljoen liter water! Als je zelf je interviews doet, neem ze dan mee naar je puinhoop.


# Neem tegen gelijke kosten en voor zover mogelijk de trein in plaats van uw auto of vliegtuig.


# Als algemene regel en zo mogelijk voor openbaar vervoer kiezen: een auto vervuilt 10 op 20 keer meer dan één bus per getransporteerde persoon (let op dit is het geval wanneer het openbaar vervoer vol is, de gemiddelde vulsnelheid is 35 %). Bovendien hebben de gemeenten de afgelopen jaren grote inspanningen geleverd op het gebied van apparatuur ... waarom zou u er niet van profiteren?

Lees meer: https://www.econologie.com/polluer-et-co ... -1892.html
Dernière édition par Christophe de 03 / 04 / 15, 13: 15, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 18/09/06, 22:49

Gebruik de telefoon:

een directory in de auto achterlaten: controleer of uw leverancier over een voorraad beschikt.

bevestig uw zakelijke afspraken de dag voor of in de ochtend

loop altijd rond met je agenda (eerst leren gebruiken, er zijn cursussen)

vraag uw "bezochte" altijd om hun mobiele telefoonnummer als u niet zeker weet waar u heen gaat of op tijd aankomt

"neem je boterhammen", zoals de Belgen of de Zweden.

Aarzel niet om brood van de bakker te halen (als het niet nodig was bevriest het heel goed) of bel je vrouw als je naar een warenhuis moet.

250 euro investeren in "redelijke voedselvoorraden"
heb een dwaze gedachte in de keuken
maak een lijst voor uw boodschappen
ga rond de reguliere benodigdheden: melk, water, brood, olie, azijn, kruiden, rijst, meel, suiker, wijn, bier, enz ... maak je lijstje
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 19/09/06, 13:57

Het is een Belgische olifantengrap?
Ik begreep niet alles ... : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2

Re: Tips: vermindering van het brandstofverbruik




par houthakker » 19/09/06, 17:39

Niet slecht, maar ik moet een paar kleine opmerkingen maken ... : Wink:
Christophe schreef:Enkele tips om uw brandstofverbruik te verminderen.

# Controleer regelmatig de staat van uw auto. Slecht opgepompte of versleten banden leiden bijvoorbeeld tot overconsumptie van brandstof, om nog maar te zwijgen over uw veiligheid!
Waarom zou een versleten band het brandstofverbruik verhogen?

Christophe schreef:# Vermijd over-toeren. Zeer zuinig met brandstof, om nog maar te zwijgen van de voortijdige slijtage, voor het vermogen dat noodzakelijkerwijs wordt overgedragen op de wielen. Gebruik de rapporten dus verstandig.
Ik zou hieraan willen toevoegen dat een motor (met name turbomazout) een betere prestatie levert bij volledige belasting in het maximale koppel dat wordt bereikt dan bij gedeeltelijke belasting. Dus als we bijvoorbeeld moeten versnellen van de rotonde op een RN om 90 km / u te bereiken, is het beter om het eerlijk te doen en snel een gestabiliseerde snelheid te bereiken die meer schuchter voor langer, maar zonder omhoog te gaan.

Christophe schreef:# Gebruik de traagheid van uw voertuig (ontkoppelen) in plaats van de motorrem! Je kunt dus 10 winnen bij 20% in de stad door goed te anticiperen. Maar pas op voor uw veiligheid die voorop staat!
Om in aanmerking te komen ...
Als de helling of de vertragingszone het toelaat, maakt het gebruik van de motorrem op stookolie het mogelijk om minder dan een periode van "vrijloop" te verbruiken, omdat bij het remmen op de motor het verbruik is nul, wat niet het geval is wanneer je uitschakelt.

Christophe schreef:# Pas op voor giftig afval (draineeroliën, oplosmiddelen, batterijzuren ...). Een liter gebruikte motorolie die in het riool wordt gegooid vervuilt ongeveer een miljoen liter water! Als je zelf je interviews doet, neem ze dan mee naar je puinhoop.
Aan de andere kant lijkt het mij dat een wilde oliedump niet alleen een ecologische ketterij is, maar ook een overtreding (te verifiëren).
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 19/09/06, 17:53

Christophe schreef:Het is een Belgische olifantengrap?
Ik begreep niet alles ... : Cheesy:


Nee, wat een olifant bedoelde (als ik het goed begrijp) is dat we geld kunnen besparen met de auto nog eerder binnenrijden.

Door al deze korte uitstapjes 'voor niets' te vermijden omdat we het brood zijn vergeten, omdat we het adres waar we heen gaan niet kunnen vinden, omdat we ons bij het eten realiseren dat we niet genoeg hebben plakjes ham, etc.

Het principe is om elke rit per auto te optimaliseren om het aantal te beperken.

Herlees zijn boodschap in dit licht, u zult zien dat het u duidelijker zal lijken 8)
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 19/09/06, 17:57

Targol schreef:
Christophe schreef:Door al deze korte uitstapjes 'voor niets' te vermijden omdat we het brood zijn vergeten, omdat we het adres waar we heen gaan niet kunnen vinden, omdat we ons bij het eten realiseren dat we niet genoeg hebben plakjes ham, etc.


Ben ok maar hier https://www.econologie.com/polluer-et-co ... -1892.html toch lees ik dit goed:

# Optimaliseer uw route op basis van uw activiteiten. Denk na voordat je vertrekt. Maak uw stops in een "logische" richting, afhankelijk van de locatie van uw activiteiten. Als u uw auto neemt, doe dan verschillende "dingen" tegelijkertijd en indien mogelijk op een geoptimaliseerde route. Ga bijvoorbeeld niet naar het postkantoor om een ​​enkele brief te sturen, maar doe dit tegelijkertijd met uw boodschappen, ook al betekent dit dat u een dag of twee moet wachten (voor niet-dringende post). Het is gek en gemeen, maar het bespaart u tijd, geld en stress! Optimaliseer niet tot het uiterste, anders verliest de stressfactor ...
Dernière édition par Christophe de 03 / 04 / 15, 13: 15, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: Tips: vermindering van het brandstofverbruik




par Christophe » 19/09/06, 18:04

Houthakker schreef:Waarom zou een versleten band het brandstofverbruik verhogen?


Minder grip, meer slip, minder tractie, meer verliezen ... Ik heb het mis? Eindelijk is het vooral het onderbelichte aspect dat erin speelt ... (het ene gaat vaak samen met het andere ook ...)

Houthakker schreef:Ik zou hieraan willen toevoegen dat een motor (met name turbomazout) een betere prestatie levert bij volledige belasting in het maximale koppel dat wordt bereikt dan bij gedeeltelijke belasting.


Exact, daarnaast is er een goed product te ontwikkelen in dit opzicht: een indicator van optimale prestaties (een led op het dashboard die aangeeft wanneer we ons in het optimale bereik bevinden ...).

Houthakker schreef:Om in aanmerking te komen ...
Als de helling of de vertragingszone het toelaat, maakt het gebruik van de motorrem op stookolie het mogelijk om minder dan een periode van "vrijloop" te verbruiken, omdat bij het remmen op de motor het verbruik is nul, wat niet het geval is wanneer je uitschakelt.


Ja, we hadden al gesproken ... ik zal corrigeren.
Maar uw nuance is alleen geldig bij moderne voertuigen, niet bij oude carburateurs en dus ook bij alle motorfietsen...

In alle gevallen gebruiken we meer motorrem dan spelen met traagheid ...

Houthakker schreef:Aan de andere kant lijkt het mij dat een wilde oliedump niet alleen een ecologische ketterij is, maar ook een overtreding (te verifiëren).


Je bent erg aardig als je over ketterij praat... Ik praat liever over misdaad. Ja voor de overtreding, maar... Je kent vast het oude gezegde "niet gezien, niet genomen"...
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2

Re: Tips: vermindering van het brandstofverbruik




par houthakker » 19/09/06, 20:22

Christophe schreef:
Houthakker schreef:Waarom zou een versleten band het brandstofverbruik verhogen?

Minder grip, meer slip, minder tractie, meer verliezen ... Ik heb het mis? Eindelijk is het vooral het onderbelichte aspect dat erin speelt ... (het ene gaat vaak samen met het andere ook ...) [...]

OK voor de gebrekkige inflatie (ik heb er trouwens niets over gezegd), maar voor slijtage volg ik je niet echt in je argumenten, noch in de relatie die <=> zwaar opgeblazen is, wetende dat 'een band verliest ongeveer 0,1 tot 0,2 bar per maand terwijl hij een levensduur heeft van meerdere jaren ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 19/09/06, 23:43

Super, Targol, je begreep alles!

Nou nee, wat olifant bedoelde (als ik het goed begrepen heb) is dat je geld kunt besparen met de auto voordat je erin stapt.


Het is gewoon de vrucht van vele jaren ervaring, van gekreun, van nadenken en vooral... van fouten...
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
lol.2.dol
x 17




par lol.2.dol » 23/09/06, 14:25

Ik sta mezelf toe mijn eerste bericht hierover te plaatsen forum hier:

Ik zal toevoegen aan de lijst:

- het openrollen van de ramen verhoogt het verbruik van 4% 100km / h (lees in de boeken van Renault auto's) .Ik kan beter ventilatie gebruiken (nadat ik nooit echt wist of een clim 'vervuild is of niet. ..)

- Vermijd overmatig gebruik van alles wat elektrisch is in de auto (draagbaar opladen, dvd-speler, enz.)

Dat is @ +
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 243-gasten