consumptie van plantaardige olie

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
laurent_caen
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 113
Inschrijving: 07/05/06, 12:41

consumptie van plantaardige olie




par laurent_caen » 17/09/06, 11:47

Nog een korte vraag: verhoogt het gebruik van goed gefilterde plantaardige olie het brandstofverbruik, en zo ja, in welke verhouding?
Kunnen we de tank bijvoorbeeld vullen met bijvoorbeeld 30% plantaardige olie, mengt de olie zich goed met de diesel, treden er geen viscositeitsproblemen op?
Wat is de calorische waarde van plantaardige oliën vergeleken met die van diesel?
merci d'avance

ps: voor een peugeot 309 GLD
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 17/09/06, 18:03

Dag

In mijn geval 100% plantaardige olie, het varieert tussen canola en pinda, maar het is meer dan bij diesel,
op mijn best met panton slaagde ik erin om 6,5 liter diesel binnen te krijgen en met olie is het in mijn beste 7,2 liter, maar ik heb niet genoeg km om precies aan te komen,
sinds ik olie ben gaan gebruiken heb ik bij de start zo'n 4000km bijgemengd en nu 100% gaat het om heel veel aflezingen want ik start op diesel en ik stop op diesel, ik tel alleen de olie en de km's die met olie zijn gemaakt.
Ook rijd ik soms wat wilder met olie
De consumptie stijgt...
De uitlaattemperatuur stijgt met de olie.

Andre
0 x
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2




par denis » 17/09/06, 18:34

op de grote kermis, vlakbij mijn huis, zag ik gisteren op een stand van landbouwmachines een grote nieuwe tractor staan: ik rij op plantaardige olie, ik opende de tank, ik voelde :odeur van gasolie, ik gaf het op, waarschijnlijk om de klanten aan de haak te slaan
verder heb ik een wondermiddel gekocht, ik hou je op de hoogte.
0 x
Wit zou niet bestaan ​​zonder het donker, maar toch!


http://maison-en-paille.blogspot.fr/
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2

Re: consumptie van plantaardige olie




par delnoram » 17/09/06, 20:03

laurent_caen schreef:Nog een korte vraag: verhoogt het gebruik van goed gefilterde plantaardige olie het brandstofverbruik, en zo ja, in welke verhouding?
Kunnen we de tank bijvoorbeeld vullen met bijvoorbeeld 30% plantaardige olie, mengt de olie zich goed met de diesel, treden er geen viscositeitsproblemen op?
Wat is de calorische waarde van plantaardige oliën vergeleken met die van diesel?
merci d'avance

ps: voor een peugeot 309 GLD


Ik kan u slechts ongeveer 30% maximaal antwoorden.
Voor het mengsel heb ik tot nu toe geen problemen, het mengsel is stabiel (maximaal 20 tot 25% in de winter).

Voor het verbruik noteerde ik eerder een daling van 0.4 liter/100 (gemeten over 1 jaar), deels te rapporteren denk ik meer aan de reinigende kracht van de olie die bepaalde delen van de motor kon reinigen.

Ik rij heel weinig, dus veel kilometers heb ik niet terug :|
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2

Re: consumptie van plantaardige olie




par houthakker » 17/09/06, 21:23

laurent_caen schreef:Nog een korte vraag: verhoogt het gebruik van goed gefilterde plantaardige olie het brandstofverbruik, en zo ja, in welke verhouding?
Toen ik een jaar geleden op 30% olie overstapte, heb ik mijn gemiddelde verbruik eerst heel licht verhoogd met ongeveer 0,3 l/100 (7,45 tot 7,75).
Vervolgens ben ik met een additief en daarna een motorbehandeling gemiddeld teruggekeerd naar het oude pure GO-verbruik (7,10 l).
Toen ik vervolgens in juni stopte met de HVP, verlaagde ik mijn gemiddelde verbruik weer maar reed alleen puur GO (6,80 l).

Maar daar, wederom voorzien van HVP, heb ik getankt op 6,30 l/100. :schok:
Ik heb 1200 km afgelegd, onderverdeeld in:
- 800 km snelweg met een geverifieerd gemiddelde van 135 km/u.
- 300 km snelweg op 100-110 plus enkele files
- 100 km landwegen en een klein stadje.

Ik heb 23 ml aceton toegevoegd aan mijn 60 liter mengolie.
Ik weet niet of het de aceton is, maar dit echt lage brandstofverbruik voor een auto van 1400 kg verbaast mij (het is een XM Turbo D).

laurent_caen schreef:Kunnen we de tank bijvoorbeeld vullen met bijvoorbeeld 30% plantaardige olie, mengt de olie zich goed met de diesel, treden er geen viscositeitsproblemen op?
Ik maak mijn mengsel door eerst de olie toe te voegen en daarna direct aan te vullen met GO. Het is een beetje riskant volgens de recensies op Olio, maar voorlopig werkt het (en ik "schud" de auto als ik het station verlaat).
Absoluut gezien zou het beter zijn om het mengsel in een blik te doen en het later uit te schenken, maar het is erg lastig om met blikken van 20 liter een auto te vullen... Of je moet stalen jerrycans gebruiken die voorzien zijn van een schenkkan. pijpdop, het is al minder problematisch...

laurent_caen schreef:Wat is de calorische waarde van plantaardige oliën vergeleken met die van diesel?
merci d'avance

ps: voor een peugeot 309 GLD

Palmolie 36700 KJ/kg
Koolzaad 36000 KJ/kg
Dieselmotor 42500 KJ/kg
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 18/09/06, 00:03

Dag

Voor het verbruik noteerde ik eerder een daling van 0.4 liter/100 (gemeten over 1 jaar), deels gerapporteerd denk ik meer over de reinigende kracht van de olie die bepaalde delen van de motor kon reinigen


de schoongemaakte olie kan de tank en de brandstofleidingen zijn, ik zou zeggen dat het de koperen leidingen stript
maar als het in de segmenten terechtkomt, maakt het een grote puinhoop als je niet warm genoeg loopt, en als het in de motorolie terechtkomt, reinigt het de nieren, het maakt melasse, alle geïnjecteerde olie moet worden verbrand, daarom moet de motor warm zijn als hij op olie loopt, ik raad af om een ​​koude motor met olie te starten, de minst risicovolle oplossing is om met twee tanks te rijden, met diesel om te starten en dan op te warmen met hete olie plus 70c... anders doe je het niet groter zijn dan 50 km
voor directe injectie nog riskanter, bij voorkeur indirecte injecties met minder projectie van olie op de bovenkant van de zuigers.

Andre
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 354-gasten