Een nieuw idee

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7

Een nieuw idee




par olifant » 15/09/06, 19:52

De afgelopen dagen spookte er een weerspiegeling van Cpt Maloche door mijn hoofd: :?

Wat gaan we in cirkels rond, zie pagina 72 https://www.econologie.com/forums/electrolys ... 8-710.html

We moeten eerst een manier vinden om het water te ioniseren zonder het te elektrolyseren. Microgolven zijn het ene spoor, HT (+HF?) het andere


hierop "we gaan in cirkels rond", antwoordde ik: "nee, we komen gewoon terug op een idee...", wat ik in eerste instantie dom vond (een beetje te "sciencefiction" naar mijn smaak ) en dat ik het steeds minder gek begin te vinden als je het woord "maser" weghaalt.

laten we samenvatten:

1) we zijn niet op zoek naar wonderen, we zouden al heel blij zijn als we er met "relatief eenvoudige" middelen in zouden slagen om betere opbrengsten te behalen om onze (te) dure motoren te laten draaien.

2) als ik het goed begrepen heb, valt de vloot spontaan uiteen rond 850°C.

dus,

het wordt in een spiraal rond de uitlaatpijp gestuurd, zoals een elektrisch koffiezetapparaat, om stoom te produceren van 200-250°C (mooi, dat is al teruggewonnen, vooral op de hitte van verdamping) (je hoeft geen fakkel paganini te zijn)

aangezien de uitlaat al een goed kwart van het thermodynamische werk "gratis" heeft gedaan, is hij oververhit in een magnetronbehuizing, met een beetje geluk ioniseert hij!
indien nodig herstellen we een deel van de 3-4000 volt van de magnetrontransformator om het te doen

we injecteren alles, zo dicht mogelijk bij de inlaatkleppen

iedereen is blij: de stoominjectoren, de ionisator-pantonizers, de electrolyser-verbeteraars, Cpt Maloche, nlc, ik ....., behalve Shell, Taxeco, en een paar anderen die al rijk genoeg zijn...

met een versterkte dynamo, een omvormer en een kleine magnetron, is het speelbaar, nietwaar?? :?

wat denk je meneer?
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
snono
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 22
Inschrijving: 22/11/04, 09:37




par snono » 15/09/06, 20:02

Niet slecht, ik moet verder.
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 15/09/06, 22:29

je zei het allemaal daar! : Cheesy:
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
Misterloxo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 480
Inschrijving: 10/02/03, 15:28
x 1




par Misterloxo » 16/09/06, 10:57

Ik denk dat dat een goed idee is.

kijk gewoon om de magnetron vast te zetten.

Ik heb momenteel dezelfde soort reflectie met een reactor van het type archie blue:

verneveling of verdamping van water met een eerste bubbler (echografie, warmte???),
elektrificatie, ionisatie (wrijving... pantone..., magnetron. ???)
injectie van dit alles in een archie blue electrolyser (vrijgave van h2- en o2-bellen)
injectie van dit alles in de opname....
0 x
Leren ongehoorzaamheid is een lang proces. Het duurt een leven lang tot in de perfectie te bereiken. "Maurice Rajsfus
Te denken is om nee te zeggen. "Alain, filosoof
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Een nieuw idee




par Christophe » 16/09/06, 12:09

elephant schreef:2) als ik het goed begrepen heb, valt de vloot spontaan uiteen rond 850°C


Nee, daar heb je een katalysator voor nodig, de T° van spontane ontleding van water is veel hoger (4000°C)...

Het probleem is dat de katalysatoren voor deze reactie heel weinig bekend zijn... maar over het algemeen zijn het zware metalen: nikkel, chroom, platina... de eerste 2 zijn aanwezig in roestvrij staal.. .

Ik "hoorde" dat cerium een ​​overheersende rol speelde in de thermolyse van water (aangezien dat is waar we het over hebben)... maar er zijn gecerieerde staalsoorten...

Al deze aspecten kunnen verklaren waarom sommige doping beter werkt dan andere... aangezien de gebruikte staalsoorten zelden hetzelfde zijn (en zelfs zelden precies bekend zijn bij de monteur...)
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 16/09/06, 18:53

bedankt voor deze nuttige overwegingen. het zal daarom nodig zijn om wat meer na te denken, wat dan ook om een ​​roestvrijstalen kamer te maken met veel nikkel of chroom lijkt mij essentieel.

kunt u ons meer vertellen over deze "archie blue" chlorinator (link?)
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 16/09/06, 21:40

Hoi olifant.
Ik hou van je vergelijking met het elektrische koffiezetapparaat voor de spoel. Als je het wagenpark niet kunt oververhitten tot 4000°C met een magnetron in je auto, kun je altijd een beetje koffie opwarmen om aan iets anders te denken : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 16/09/06, 22:44

daar heb je mijn hart geraakt....

een beetje zwart in de ochtend....

een beetje wit als aperitief....

een grote rode bij het avondeten (voor Belgen: bij het avondeten)
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 16/09/06, 23:46

Kom op... kom wat drinken... thuis : Cheesy:

Anders heb ik zonder grapje al een spoel rond de verzamelaar van mijn auto geïnstalleerd. Om het water tot 250°C te laten stijgen, moet uw motor benzine zijn en moet uw spoel strak en goed geïsoleerd zijn.
Op diesel is het moeilijk om boven de 100°C te komen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 17/09/06, 00:02

In feite begint de thermolyse van water significant te worden bij 750°C en is voltooid bij 3000°C.

Maar de vraag is: is er een manier om deze temperatuur te bereiken?? Zou het maar 1000°C of 2000°C zijn?
Want met mijn testen van deze zomer kunnen we het duidelijk zien: de levering van waterstof om de verbranding van de originele brandstof te verbeteren het werkt niet als de motor al zijn maximale vermogen heeft (als het voertuig eigenlijk weinig origineel verbruikt...).

Hierdoor mag de waterstoftoevoer niet meer gebruikt worden om de verbranding te verbeteren, maar laat het als brandstof dienen ! Maar in dit geval heb je een enorme stroming nodig en daarom moet het heel moeilijk zijn om deze temperaturen te bereiken!

Maar verder is het waar dat het idee interessant is!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 196-gasten