Aluminium waterstofgenerator van F. P Cornish.

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
Guidi
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 102
Inschrijving: 20/08/05, 16:53
Plaats: België
x 3

Aluminium waterstofgenerator van F. P Cornish.




par Guidi » 05/09/06, 23:52

Hallo allemaal, ik ben begonnen met het bouwen van de aluminiumoxidatie-waterstofgenerator zoals gepland.
Ik heb de pagina over het onderwerp bijgewerkt.
Er is een Europees patent, een Amerikaans patent, ik heb het spoor van de uitvinder gevonden en er is een klein artikel over.

http://users.skynet.be/fa272699/Energie ... /index.htm

Goed lezen voor diegenen die geïnteresseerd zijn.
Hoogachtend, Pat.
0 x
Patrick Guidi
www.pfgtechnologie.be
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 17/09/06, 23:09

het is geweldig, maar ik denk dat je het moet gebruiken om de relatie hoeveelheid waterstof / toename in opbrengst te experimenteren, pcq ik denk dat het niet "de" ecologische oplossing is om waterstof te maken.

kun je de reactie snel (onmiddellijk) stoppen als dat nodig is?
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
strinkler
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 31/12/06, 14:40
Plaats: Roemeense regio




par strinkler » 31/12/06, 15:15

hello,

Helaas is de productie van waterstof uit aluminiumoxidatie niet ecologisch, noch economisch elders:

het aluminium gewonnen uit de steengroeven is in feite bauxiet, om het aluminium te maken moet je het elektroliseren en dit vereist veel energie, zo erg dat de aluminiumfabrieken gedwongen worden gelokaliseerd voet van de elektriciteitscentrales die elektriciteit produceren voor vraagstukken van beperking van verlies door de leveringsnetwerken. dan wetende dat elektriciteit duur is voor het milieu (vanwege nucleair en zwart goud), kan de op deze manier geproduceerde waterstof in geen geval ecologisch zijn, zonder rekening te houden dat de productie van energie niet zal zorgen voor niet alleen water zoals we het kunnen horen, maar elektriciteit en aluminiumoxide waarmee we niet weten wat we moeten doen, heeft het natuurlijk naar een raffinaderij gestuurd, zodat hij met pensioen gaat heeft veel elektriciteit om er weer aluminium van te maken.

Onthoud dat er niets wordt gewonnen en niets verloren gaat tijdens deze transformatie.
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 31/12/06, 17:16

+1

Maar de ervaring is de kaars waard, zoals de olifant zegt.

Gewoon om te zien hoe een motor zich gedraagt ​​met een gedefinieerde hoeveelheid waterstof ... :?
0 x
gabriel
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 20/02/08, 22:19

De sector aluminium-aluminiumoxide is veelbelovend




par gabriel » 21/02/08, 11:37

Ik ben van mening dat deze sector niet moet worden afgewezen op grond van het feit dat de productie van aluminium te veel energie vereist (ik vind dat in feite een enorme zaak).

De benodigde energie wordt opgeslagen in aluminium en vervolgens wordt het gebruikt om waterstof te produceren.

als we dankzij aluminium energie kunnen produceren, kunnen we ... elektriciteit opslaan of het is het laatste element dat geen schone energie opwekt.

Deze technologie zou complementair zijn met windturbines en bovendien de grote verdienste hebben om de gebruikelijke distributiekanalen te behouden (we zouden aluminium navullingen in tankstations kunnen distribueren) en de inzameling van recyclebaar afval (recycling van aluminiumoxide).

Voor mij is het duidelijk een belangrijke technologische doorbraak op de dag dat iemand met succes de kracht van het koppelen van een aluminium waterstofgenerator aan een brandstofcel uitvoert.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16160
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5259




par Remundo » 21/02/08, 14:12

Bonjour à tous,

Deze uitvinding gaat in de richting die ik in een ander bericht heb gemaakt ... *

Hier is het:
Remundo schreef:In feite, voor de opslag van waterstof, natuur iets dom gedaan ...

Ze legt op een koolstofketen! Malin toch?

En het stelt ons in staat om alle met de zuurstof in de lucht te verbranden en hebben vloeibare brandstoffen makkelijk mee te nemen en over te dragen ...

Dus we kunnen plezier hebben bij het opslaan van H2-producten bij 400 Bar ... Wist je dat de BMW waterstof 7 zijn volheid verliest na een paar weken van niet-gebruik? H2 is zo klein en onder druk dat het gemakkelijk door een metalen wand diffundeert of niet.

Het is ook uiterst gevaarlijk in de open lucht, een kijkje nemen daar:
http://ww3.ac-poitiers.fr/sc_phys/cyber ... /NaH2O.htm
en video
http://ww3.ac-poitiers.fr/sc_phys/cyber ... /NaH2O.mpg

Ik herinner me dat H2 is groothandel 2 protonen en neutronen ... bijna altijd wat gas (met uitzondering - 250 ° C of enkele honderden bar ...) Er is niets kleiner en moeilijk te hanteren

Als we echt H2 willen maken om na verbranding geen CO2 te hebben, denk ik dat het in situ uit de toepassing moet worden geproduceerd.


Een van de beste producties ter plaatse is om kraanwater te laten reageren op sterk elektropositieve metalen.

Natrium en aluminium horen erbij ...

Ze vormen een echt reservoir van H2 voor zover er bijna overal op aarde water is.

Ik sluit me aan bij Gabriel voor zijn visie op "opslag" door middel van metalen.

Uiteraard hebben we bij elke nieuwe transformatiefase verliezen. Maar de elektrolyseopbrengsten zijn nog steeds vrij goed, het is een zeer oude sector, daarom beheerst voor aluminium (luchtvaart!)

@+
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 21/02/08, 14:38

Remundo schreef:Ze zet ze op een koolstofketen! Slim is het niet? En dat stelt ons in staat om alles te verbranden met de zuurstof in de lucht en vloeibare brandstoffen te hebben die gemakkelijk te transporteren en over te brengen zijn ...


+1 hierop, het is lang geleden dat ik het aandeel H2-energie en koolstof van een fossiele brandstof wilde berekenen ...
Ik zal er nu over nadenken :)

Ik ben niet voor opslag in hydridemetalen omdat de massaopbrengst momenteel nog vrij laag is (een paar% en ja je leest het goed) noch door de chemische reactie omdat het "vals spelen" is.

Voor mij is er maar één redelijke manier om massaal H2 te gebruiken (waar ik vanmorgen ook over heb gesproken) https://www.econologie.com/forums/energie-th ... t4853.html ): het is het reproduceren van de natuur (nogmaals).

Dit betekent dat dankzij deze H2 een zwaardere en vloeibare synthetische brandstof (dus gemakkelijk te vervoeren) wordt gevormd, bijvoorbeeld bestaande uit koolstof of mogelijk stikstof.

Als je pure H2 nodig hebt, om deze brandstof op het voertuig te hervormen ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16160
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5259




par Remundo » 21/02/08, 15:15

Dus je bent net als ik, je hebt gemerkt dat het dragen van waterstof aan koolstof- of stikstofketens het mogelijk maakt om vloeibare brandstoffen te hebben die gemakkelijk te hanteren zijn, terwijl ze een hoge calorische waarde hebben (omdat H2 alleen niet verschrikkelijk is ").

Nog steeds blijft het kleine probleem van CO2-uitstoot, en vooral NOx die niet beroemd zijn respectievelijk vanwege het broeikaseffect en om te ademen ...

Tenzij hybridisatie deze problemen in de stad oplost : Idee: en dat brandstoffen uitsluitend uit hernieuwbare energie komen!

@+
0 x
Beeld

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 157-gasten