Adviesaanvraag aan de voormalige

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7

Adviesaanvraag aan de voormalige

par olifant » 28/07/06, 21:43

Pardon voor het landen 'als een nieuw kind' in de forum : Ik heb de Franstalige en Engelstalige sites voor een of twee weken doorzocht met betrekking tot elektrolyse met het oog op het uitvoeren van een experimentele elektrolyseur.
Dus ik ging kijken in mijn oude lessen en ik denk dat ik begreep waarom de Meyer-elektrolyseur werkt (goed) en waarschijnlijk ook die van Moreau

Noch obscurantisme, noch pseudowetenschap, noch esoterie.

1) een Meyer-cel vormt in feite een condensator met een capaciteit van 0,15 µFarad bestaande uit de wanden van de cel en een diëlektricum van ongeveer 1 mm dik en met een relatief hoge diëlektrische permittiviteit bestaande uit water zuiver. (relatieve diëlektrische permittiviteit van water = 80, diëlektrische sterkte 50 tot 100 kV per centimeter, soortelijke weerstand in de orde van gigaohm per meter)
2) De reactantie van een 0,15 µF condensator bij 1 MHz is ongeveer 1 of 2 ohm (wat ons een goede 10-15 ampère geeft bij 13,8 volt.)

Dus, a priori, leef de elektrolyse van zuiver water onder hoge frequentie, wat ons bevrijdt van de elektrolyt en het onderhoud van het apparaat ernstig vereenvoudigt. (Omdat, eerlijk gezegd, een roestvrijstalen elektrolyseur die een paar uur in werking is, het eerlijk gezegd vies en voor de prijs van platina is: heb je je ooit gerealiseerd dat plateren van 33 cm² platina in 30 µ, een cm³ metaal vereist, of 21 gram!)

Naar mijn mening is dit verre van de theorieën over de resonantiefrequentie van water. (Het bestaat misschien, maar we zijn er nog niet)

Ja, maar het zou ook nodig zijn om de bellen te laten circuleren om het gas te extraheren!

Nou, bij Meyer is het heel eenvoudig: de wanden van een condensator trekken elkaar aan: de cel gedraagt ​​zich als een ultrasone transducer onder invloed van de pulsen van de THT. Boven een bepaalde spanning kortsluit hij zijn condensator en keert hij terug naar nul. Onder hoogspanning zijn de betrokken krachten behoorlijk gewelddadig. Ik weet niet hoe Moreau het doet, misschien heeft hij een ultrasone transducer in zijn apparaat geplaatst, tenzij hij een zelf gebruikt dat als autotransformator werkt.

Het verlagen van de spanning is nu een fluitje van een cent dankzij Mosfet-vermogenstransistors, waarvan de prestaties een droom zijn voor degenen die de eerste transistors in de jaren 60 kenden. De besturing van vermogenstransistors moet worden toevertrouwd aan modernere circuits dan 555 of 556, die een piek bereiken bij 200 kHz. U kunt een zeer eenvoudige multivibrator maken met behulp van een 4093, een condensator en een weerstand. (en waarom geen programmeerbaar circuit zoals voorgesteld door het ASIC-label dat op de foto's van het apparaat van Moreau staat)

Ik ben het met Moreau eens in zijn theorieën wanneer hij zegt dat hij de thermische vluchteling regelt, wat vrij gemakkelijk kan worden gedaan door de frequentie te verlagen wanneer de stroom te hoog wordt, bijvoorbeeld na een vervuiling van de diëlektrische elektrolyt. Ik denk hoe dan ook dat een elektrolyseur een klixon moet hebben (zoals in vaatwassers en wasmachines), evenals een traanmembraan en / of een drukschakelaar. terugslagkleppen lijken me ook nuttig.

Wat ik nog niet ben gelukt om te bepalen is of het interessanter is om de cellen parallel te plaatsen, de capaciteit (condensator) van de assemblage te vergroten en de werkfrequentie dienovereenkomstig te verlagen of te plaatsen in serie om te profiteren van de beste elektrolyseopbrengst / -verliezen door Joule-effect verkregen bij elektrolyse tussen 1,23 V en 1,47 V.

Ik ben ook niet erg overtuigd door deze 1,23 V omdat ik in de tests onder pure gelijkstroom met elektrolyt (2 tot 28% NaOH) deed, krijg ik alleen bellen van 2,2 , 2,3 - XNUMX V.

Nu blijft het zoeken naar een eenvoudige en betrouwbare manier om te voorkomen dat de Lambda-sonde van ... de bren.

Het exotische circuit van Meyer via een alternator lijkt mij nutteloos en kan worden vervangen door hoogfrequente smoorspoelen als hoogspanning essentieel is (wat ik niet geloof, anders zou het apparaat van Moreau niet werken)

Oké, hou nu je nieuwe kerel, oude jongens, wat vind je van mijn proza?
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7

par olifant » 28/07/06, 21:47

OUPS, sorry iedereen, ik had de verkeerde knop, de boodschap was bedoeld voor "verbeterde elektrolyse". Ik nodig je uit om het debuut voort te zetten
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen

par Rulian » 29/07/06, 14:36

De discussie gaat hier verder:

https://www.econologie.com/forums/electrolys ... t1228.html

Ik sluit deze draad.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 187-gasten