Verbetering van de aerodynamica van een auto

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
laurent_caen
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 113
Inschrijving: 07/05/06, 12:41

Verbetering van de aerodynamica van een auto




par laurent_caen » 13/07/06, 00:58

hallo ik wil graag de aerodynamica van mijn auto verbeteren, een ptite ford fiesta 1.1L van 1994
het is helemaal niet gestroomlijnd onder de vloer, kan ik hopen op een significante verbetering en wat moet ik echt doen?
bij voorbaat dank voor uw hulp
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 13/07/06, 18:27

1 / Om effectief te zijn, moet je in een windtunnel werken ...

2 / Elke wijziging weegt op uw voertuig ... :|

3 / Een vlakke vloer kan problemen veroorzaken bij de evacuatie van motorcalorieën en de modder en het grind opslaan die door de wielen worden geprojecteerd = ophoping van ongewenste "ballast".

Het is beter om een ​​auto te kopen die bekend staat om zijn aerodynamica dan om te proberen een auto aan te passen met elke aerodynamica.

Ik denk bijvoorbeeld dat een Citroën AX (cx van 0.31) aerodynamischer is dan een Fiesta.
Bovendien is de Citroën ontworpen voor uitzonderlijke algehele prestaties;
Aerodynamica, gewicht, "groene" (en smalle) banden, minimale motoren ...
Hierdoor kon citroën op dat moment het opname-verbruik (3.8L van dieselbrandstof op 100Km) claimen.
In ruil daarvoor is de afwerking basic, evenals de uitrusting (geen stuurbekrachtiging, abs ...) en structurele "stijfheid" geoptimaliseerd :|
0 x
laurent_caen
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 113
Inschrijving: 07/05/06, 12:41




par laurent_caen » 14/07/06, 00:17

ja ik weet dat de Axe waarschijnlijk de meest energie-efficiënte auto is die ooit is gebouwd, helaas heb ik niet het geluk om er een te bezitten.
bovendien heb ik altijd gedacht dat het vanuit ecologisch oogpunt interessant of zelfs heel interessant zou zijn om een ​​oude bijl te kopen en er een recente motor aan toe te voegen; op die manier profiteren we van de aerodynamica en extreme lichtheid van de auto met een moderne motor en daarom efficiënter; bovendien vermindert het de hoeveelheid afval omdat het niet mag worden vergeten, wanneer u een nieuwe auto koopt, zelfs als deze minder vervuilend is in gebruik dan degene die hij vervangt, de fabricage EN de verwijdering ervan vereist extra vervuiling. Dus voor mij zou de juiste ecobewuste aanpak zijn om bepaalde oude auto's (de lichtste en aerodynamisch) te recyclen door ze een moderne motor te laten maken, temeer omdat het gewicht van de auto's blijft toenemen en het zou bijzonder interessant zijn om te weten hoeveel een ptite Axe verbruikt met een moderne directe injectie motor. Nu is dit nog steeds mogelijk Ik weet het niet, ik roep u op om mij te bevestigen of integendeel om mij te bevestigen.
0 x
laurent_caen
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 113
Inschrijving: 07/05/06, 12:41




par laurent_caen » 14/07/06, 00:27

PS: dat gezegd hebbende, als blijkt dat de Loremo in de handel wordt gebracht, spring ik er meteen op; aan de andere kant betreur ik dat er geen benzineversie is gepland, op dit type voertuig denk ik niet dat de conversie naar diesel erg interessant is omdat diesel langer duurt om te verwarmen en daarom het overconsumptie in de stad belangrijker .
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 14/07/06, 13:23

Hallo,
Dit is niet de opmerking die we maken in een koud land
Dieselverbruik varieert weinig met weg en stad (20% winter)
Op een auto-benzine in de winter rijdende stad is het bijna het dubbele op een motor 3,8 liter op de weg in de zomer daalt het tot 8,2 liter, in de stad in de winter overschrijdt 14 liter en toch verbindt het met de stroom (element verwarming die het motorblok verwarmt) gemakkelijker te starten en snellere verwarming voor de ramen.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
pluesy
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 291
Inschrijving: 26/11/04, 22:39
Plaats: 88 Saint Dié Vogezen
x 1




par pluesy » 14/07/06, 16:18

Ik ben het met je eens andré een diesel is zuiniger, ook al warmt hij minder snel op dan een escence, vooral in de stad en op korte ritten (<15 km)

voordat ik een bx 1600-cabence op lange afstand (800km) had, deed ik 7L / 100
in de stad 11L / 100 (automatische choke losgekoppeld (gasklep vergrendeld in maximale open positie) omdat deze minimaal 15 L / 100 was) :schok:

nu heb ik een bx stationwagen (iets zwaarder is iets minder aerodynamisch) 1.9 diesel zonder turbo en ik doe 6.3L / 100 in de stad! (Ik heb nog niet de kans gehad om op de lange termijn te testen, maar ik denk dat dit moet gebeuren in 5L / 100)
0 x

"Er zijn slechts twee dingen oneindig, het universum en de menselijke domheid ... maar voor de wereld, ik heb geen absolute zekerheid."
[Albert Einstein]
laurent_caen
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 113
Inschrijving: 07/05/06, 12:41




par laurent_caen » 14/07/06, 23:26

ja, maar ik zeg nog steeds dat voor kleine ritten het overconsumptie in diesel belangrijker is omdat het langer duurt om op te warmen
zo niet, voldoet mijn hypothese van "recycling" van oude auto's niet zichtbaar aan veel echo's? : Lol:
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 15/07/06, 00:33

laurent_caen schreef:zo niet, voldoet mijn hypothese van "recycling" van oude auto's niet zichtbaar aan veel echo's? : Lol:


Een moderne motor is uitgerust met veel accessoires die moeilijk onder te brengen zijn in een AX;
- Katalysator
-Canister van benzinedamprecycling
-EGR klep
- Enz
Moderne groepen hebben ook alle randapparatuur (stuurpomp, airconditioningcompressor, enz.) Die ingewikkeld zijn om te verwijderen, omdat ze dienen als retourpoelies voor de andere accessoires (waterpomp, alternator, enz.).

Natuurlijk hebben al deze wijzigingen een schadelijke invloed op het gewicht ...
Als de AX een goed werkende basis is ... is het voor het experimenteren met Pantone (of vergelijkbaar) en voor het gebruik van (zeldzame) elektrische modellen.
0 x
laurent_caen
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 113
Inschrijving: 07/05/06, 12:41




par laurent_caen » 15/07/06, 00:46

nee, alle Axe (volgens 92 denk ik) hebben een katalylitische pot omdat het vanaf die tijd verplicht werd
wat betreft het toevoegen van de uitrusting van hedendaagse auto's zoals airconditioning, het is natuurlijk GEEN VRAAG !! anders heeft het echt geen interesse als het moet wegen !! nu is het mogelijk om elke moderne motor toe te voegen zonder de rest aan te raken, ik weet het niet zeker maar a priori ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 15/07/06, 01:01

Eerlijk gezegd denk ik niet dat een moderne motor zuiniger is dan een vintage motor.
Naast het beperken van bepaalde verontreinigende stoffen, is de rijkdom aan brandstof / injectie gewijzigd, wat vaak tot een toename van het verbruik heeft geleid.
De Citroën VISA (super E), AMI 8, LN, AMI 6 is zelfs dat sommige GS een zeer laag verbruik hadden. 8)
Aan de andere kant, de uitvoeringen ... :|
Ik had een benzine ZX 1.4L, en daar, het gewicht en de rest ... het verbruik was altijd hoger dan 9L en vaak meer dan 10L tot de cent. :onheil:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 233-gasten