Simplistische test: ioniseer de inlaatlucht van een motor

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Bougonnator
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 61
Inschrijving: 07/06/06, 11:06
Plaats: Ile de France

Simplistische test: ioniseer de inlaatlucht van een motor




par Bougonnator » 20/06/06, 21:56

Hallo iedereen,

Ik begin dit is mijn eerste bericht.
Omdat ik niet weet hoe ik een plaat moet lassen zonder er gaten in te maken, dat je het hebt over elektrificatie, ladingoverdracht, dat ik lui ben en nog veel meer, zocht ik naar iets anders dat technisch meer is mijn bereik.
Ik stal de Picasso-essentie 1.8 van mijn vrouw en paste het (zoet eufemisme) erop aan.
Dit is wat ik heb gedaan.
In plaats van te proberen wrijvingsbelasting in een reactor te veroorzaken, kocht ik een elektronische luchtionisatiekit op het net die ik in de motorruimte monteerde.
Ik heb de stijve elektrische draad verwijderd die ik in een ring in het inlaatspruitstuk heb geplaatst, zo dicht mogelijk bij de gasklep. De draad heb ik gebogen om vijf pieken over de omtrek van de ring te maken. Deze pieken hebben de functie de elektrische ladingen te verspreiden (fenomeen dat bekend staat als Corona?) En zijn gericht op het centrum. Hun hoogte is ongeveer 1.5 cm volgens een pifometrische schatting. Ik heb de draad zo gemaakt dat deze vraatzucht van de motor hem niet inslikt en verbond hem met de ionisator. Ik heb de ionisatorpotentiometer niet eens ingesteld. Ik heb net een verbruik gemeten van 45 mA onder de 14 volt van de batterij.
Ik ging vol gas om het te proberen.
Eerste test: de Picasso haalt de 200 niet, evenmin als hij slechts 2 liter per honderd km drinkt.
Mijn testprotocol was erg rudimentair: vergelijking van momentane snelheid en verbruik na een lange en steile heuvel, de ionisator aangesloten en losgekoppeld.
De passagesnelheid was hetzelfde, ook het verbruik werd afgelezen. Ok!
Tweede test: Onderaan een andere heuvel passeer ik de vierde met 37 km / u, de airconditioning is aangesloten en ik accelereer. De specht ratatouille niet en herleeft zeer geschikt. Ik had ook gemerkt dat de starts gemakkelijker en opnieuw starten bij een laag motortoerental.
Ik geef de auto terug aan mijn lieve en tedere en vraag haar het te proberen zonder haar mijn conclusies te geven.
Haar mening: het bevestigt de winst in koppel bij lage snelheid en kan het gevoel zijn van vermogensverlies bij hoge snelheid. Maar het is slechts een sensatie, ook niets gemeten.
Voorlopige conclusie: De injectie van negatieve ionen in de motor lijkt de verbranding bij lage toerentallen te bevorderen. Kan ook op hoge snelheid zijn, maar mijn montage levert mogelijk niet voldoende negatieve ionen op, of is niet afgestemd, of het diffusiesysteem is te rudimentair of iets anders. Met een gelijke levensduur van de ionen in het inlaatspruitstuk, terwijl de snelheid van de gassen bij hoge snelheid hoger is, zou deze meer op hoge snelheid moeten blijven. Er zou meer in de inlaatkamer blijven en het effect zou meer merkbaar zijn als het effectief zou zijn.
Hier is een eenvoudig klein experiment dat ik aan je scherpzinnigheid lever, wetende dat ik van mijn kant de doe-het-zelf bedrading in vliegende draden heb losgekoppeld vanwege gebrek aan tijd. Als ik wat tijd heb, zal ik dit alles zeker opnieuw verbinden en serieuzere tests doen dan alleen het rijden. Voor nu wilde ik dit idee gewoon valideren.

A +
0 x
Avatar de l'utilisateur
BornToBeWild
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 32
Inschrijving: 11/06/06, 13:10
Plaats: Biskaje
x 8




par BornToBeWild » 05/07/06, 09:03

Hallo en bedankt het is aan u (en mevrouw) om uw ervaringen over dit onderwerp te delen!

Inderdaad, alle mensen die hier testen en testen en die hun ervaringen delen, ik wilde je bedanken. Ik, die noch een groot wetenschapper, noch een groot monteur is, las uw verslagen met belangstelling om te proberen te begrijpen en op mijn beurt op een dag mijn eerste stappen te zetten!

Via jou wilde ik ook iedereen bedanken (Pitmix, begreep de "baby-biker" natuurlijk! : Wink: ), die uw mislukkingen en successen beschrijven. De uren besteed aan het vinden van oplossingen, het delen van uw gedachten en uw bevindingen! Ik ben blij dat ik nog steeds de mensheid vind in deze wereld en op internet!

: Mrgreen: Goede dag allemaal!
0 x
Noch onderdanig noch rebels ... Wild !!!
Avatar de l'utilisateur
bob_isat
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 290
Inschrijving: 26/08/05, 18:07




par bob_isat » 11/09/06, 11:31

2 L TOT 100 !!!

Ik heb het goed gelezen !!!!


voor de hoge snelheid is er een grotere luchtstroom, misschien stroomt de ionisator niet genoeg.

zo niet vragen:

Wat is de motorisering van het beest, 1L tot 8?

Is dit het ionisatiemodel ?:

http://www.conrad.fr/webapp/wcs/stores/ ... y_rn=19297

foto's van de montage?
Dernière édition par bob_isat de 11 / 09 / 06, 11: 38, 1 keer bewerkt.
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 11/09/06, 11:37

bob_isat schreef:2 L TOT 100 !!!

Ik heb het goed gelezen !!!!


Ja, je leest het goed, maar te snel : Wink:

Bougonnator schreef:Probeer het eerst: de Picasso zal niet passeren de 200, evenmin zal het slechts 2 liter per honderd km drinken.
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Avatar de l'utilisateur
bob_isat
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 290
Inschrijving: 26/08/05, 18:07




par bob_isat » 11/09/06, 11:43

uiteraard ...

wacht maar op meer tests dan ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 11/09/06, 12:20

naar mijn mening is het essay niet eens simplistisch ... : Cheesy: Welkom bij de club.

Ik ben nogal sceptisch over de invloed van een "ding" dat slechts 0,63 watt verbruikt. Als we sleutelen aan een lifter met TV THT, verbruiken we minstens tien watt.

voor uw toekomstige tests raad ik aan:

let op het gedeelte van de draden waarmee je een ionisatie hoopt te produceren: ze moeten heel fijn zijn (1/10 mm), of anders knutselen met een egel met pinnen. (het verchroomde staal is redelijk goed aan de elektronische soldeerbout gelast)

als je je corona negatief zet, krijg je ozon

als je je corona opzet + ioniseer je de omgevingslucht, maar misschien neutraliseer je de ionen zodra de lucht het metaal van de motor raakt

consumentenvraag, zolang je niet 1 of 2 vol hebt gerold, zijn je metingen hoogstwaarschijnlijk vals.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 11/09/06, 12:55

elephant schreef:Ik ben nogal sceptisch over de invloed van een "ding" dat slechts 0,63 watt verbruikt. Als we sleutelen aan een lifter met TV THT, verbruiken we minstens tien watt.


+1

elephant schreef:consumentenvraag, zolang je niet 1 of 2 vol hebt gerold, zijn je metingen hoogstwaarschijnlijk vals.


+2
0 x
Avatar de l'utilisateur
renaud67
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 638
Inschrijving: 26/12/05, 11:44
Plaats: Marseille
x 8




par renaud67 » 11/09/06, 13:24

Hallo,
met een efficiëntie van 30%, laten we aannemen dat we 8 l zijn en stof voor een picasso, als de efficiëntie 100% zou kunnen zijn, zouden we ongeveer 2,66 liter draaien (ideaal geval), dus als we bij 3,5 komen, 2 l kunnen we al schreeuwen om de prestatie. (XNUMX liter we zijn bijna overunit : Mrgreen: )
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 11/09/06, 13:39

Helemaal mee eens, Renaud.

Hoe dan ook, een winst van 15% zou al de moeite waard zijn om te overwegen en te installeren.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 11/09/06, 13:43

renaud67 schreef:Hallo,
met een efficiëntie van 30%, laten we aannemen dat we 8 l zijn en stof voor een picasso, als de efficiëntie 100% zou kunnen zijn, zouden we ongeveer 2,66 liter draaien (ideaal geval), dus als we bij 3,5 komen, 2 l kunnen we al schreeuwen om de prestatie. (XNUMX liter we zijn bijna overunit : Mrgreen: )


Eenvoudig te meten, een 100% efficiëntie wordt bereikt wanneer uw motor helemaal niet meer opwarmt ... met andere woorden: met een afwisselende zuigermotor is het door ontwerp onmogelijk ... aan de andere kant, winst van 20, 30 of zelfs 40 % (relatief) door verbetering van verbranding (door additief of andere methode) zijn mogelijk ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 218-gasten