Katalysatoren voor elektrolyse?

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12

Katalysatoren voor elektrolyse?




par abyssin3 » 19/04/06, 14:00

Er zijn verschillende verbindingen om de weerstand van water (bijv. Soda) te verlagen of de afgifte van waterstof te vergemakkelijken.

Plaats ze hier :P
-------------------------------------------------- ------------------
kopie van bericht "verbeterde elektrolyse"
-------------------------------------------------- ------------------
Ik hoorde dat sommigen natriumboorhydride zouden gebruiken om waterstof te genereren of op te slaan. Heeft iemand elektrolyse geprobeerd.

http://www.reptox.csst.qc.ca/produit.as ... tification

Hier zou het niet langer als soda zijn om de weerstand van de elektrolyt te verminderen, maar het zou een chemische katalysator zijn voor de afgifte van waterstof. Er gaan zelfs geruchten dat JM het zou gebruiken in zijn usujet-reactor ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 19/04/06, 21:42

Het is geen katalysator. Per definitie versnelt of vergemakkelijkt een katalysator een chemische reactie en is intact aan het einde van de reactie.

In feite komt dit hier overeen met een reagens omdat het transformeert en waterstof geeft.

Het is vergelijkbaar met metallisch natrium dat in aanwezigheid van water waterstof, warmte afgeeft en natriumoxide vormt.

Dit reagens kan een manier zijn om waterstof op te slaan en om de waterstof opnieuw te verkrijgen, hetzij het wordt verwarmd tot meer dan 400 ° C, of ​​er wordt water op gebracht.

Ten slotte zal voor elektrolyse, als we het in water stoppen, dit reageren en dit zal waterstof produceren dat niet te wijten is aan elektrolyse, maar aan de reactie van H4BNa met water ....
0 x
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 20/04/06, 18:47

Ja, maar ik bedoelde de katalysator voor waterstofafgifte: in water produceert NaBH4 voortdurend waterstof, verbindt zich opnieuw met water (+ affiniteit?) Om waterstof terug te geven, enz.

Aan de andere kant lijkt het mij dat er twee verbindingen zijn, waaronder ruthenium, die deze reactie van NaBH4 met water echt katalyseren. Maar het vereist dat we ze niet in contact brengen wanneer we het systeem willen afsluiten.

In het geval dat men alleen NaBH4 zou hebben, zou men kunnen veronderstellen dat een lichtstroom in water de reactie zou kunnen vergemakkelijken (bijdrage van energie?), Van waaruit de interesse in verband met elektrolyse.
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 22/04/06, 00:18

voormalige oceanische schreef:Het is geen katalysator. Per definitie versnelt of vergemakkelijkt een katalysator een chemische reactie en is intact aan het einde van de reactie.

In feite komt dit hier overeen met een reagens omdat het transformeert en waterstof geeft.


Katalysatiefenomenen moeten redelijk duidelijk worden onderscheiden homogeen van die van katalyse heterogeen. In het eerste geval is de katalysator een in de reactiefase opgelost lichaam, terwijl in de tweede de katalysator een afzonderlijke fase vormt, in het algemeen vast en de reactie plaatsvindt op het contactoppervlak.
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Avatar de l'utilisateur
Misterloxo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 480
Inschrijving: 10/02/03, 15:28
x 1




par Misterloxo » 22/04/06, 10:04

Ik denk dat abyssin3 gaat over de "producten" die we aan water toevoegen om er een geleidend elektrolyt van te maken.

In basisch (alkalisch) medium:
- KOH: kaliumhydroxide
- K2C03: kaliumcarbonaat

In een zure omgeving:
- HCl: zoutzuur


...
0 x
Leren ongehoorzaamheid is een lang proces. Het duurt een leven lang tot in de perfectie te bereiken. "Maurice Rajsfus
Te denken is om nee te zeggen. "Alain, filosoof
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 22/04/06, 14:27

hallo allemaal, hallo misterloxo

Weet jij de optimale percentages en welke is beter, basisch of zuur?
@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6991
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2914




par gegyx » 22/04/06, 14:59

Hallo iedereen!
Een korte samenvatting omdat het niet noodzakelijkerwijs duidelijk is:

-De natriumkristallen die per kg worden verkocht, zijn 'natriumcarbonaat' (of soda) (Na2CO3), 'soda' genoemd (oorspronkelijk gemaakt met plantaardige as)
- "natriumhydroxide" (NaOH), "bijtende soda" genoemd, en door misbruik van de taal "soda".
- "Kaliumhydroxide" (KOH), "bijtende potas" genoemd.
-De "natriumbicarbonaat", (soda genoemd), is natriumhydrogenaat (NaHCo3), in het begin gebruikt door Naudin
- "kaliumcarbonaat", (K2CO3). Het is de elektrolyt van Naudin.
+++++++++++++++++
De "Destop", gootsteenreiniger, is NaOH. Maar pas op, het is niet zuiver en wordt volgens een chemisch onderzoek niet op het etiket vermeld; er is ammoniak. De nieuwste Destop wordt nu verkocht met bleekmiddel.
In supermarkten bevat de liter gewone "ontstopper" (€ 1,10) 30,5% NaOH en 1,5% ammoniak.
De liter H2SO4 is 37%. (1,98 €)
De liter HCL is minimaal 90%. (1,28 €)
De liter "natriumhydroxide-oplossing" is 30,5% natriumhydroxide. (1,19 €). Het is onze NaOH.
Gedemineraliseerd water. € 0,50 per liter / € 1,55 voor 5 liter; en zelfs € 1,20 op de ijzerafdeling.


Er zit geen ammoniak in, geen kookzout, omdat het giftige gassen afgeeft
:pijl: Zuiveringszout, 30,5% liter, in de supermarkt, is het gemakkelijkst. Zoals het is, of verdund met gedeïoniseerd water.
Dit is de naoh die leraren op de middelbare school gebruiken. Ncl gebruikt het momenteel.
Meer origineel, een grijs aswasmiddel, teruggewonnen in een open haard, werkt ook. Mengsel van verschillende natuurlijke elektrolyten die elkaar aanvullen, voor minder efficiëntie, maar geen ronde. (as tot verzadiging in een emmer water, een paar dagen, zodat het maximum oplost.)
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 22/04/06, 16:07

je lijkt je goed gegyx te horen.
Ik zou graag 2 metaalpromotors willen hebben: AL2O3 & K20
in welke vorm kan ik ze krijgen?
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Avatar de l'utilisateur
Misterloxo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 480
Inschrijving: 10/02/03, 15:28
x 1




par Misterloxo » 22/04/06, 16:23

Hallo Zac!

Voor KOH is de optimale massaconcentratie 28%.

cf (dank je konijn): h2homesystem.pdf

Wat is qd zelfs hoog vind ik zelfs als het niet vervelend is omdat dit product niet tijdens de elektrolyse zou moeten worden geconsumeerd.
Met andere woorden, we doen de dosering eenmaal voor de hoeveelheid (eigenlijk het gewicht) water dat het systeem zal bevatten. Als we dan het waterniveau constant houden, blijft de concentratie ook constant.

Anderen zeggen eerder dat het nodig is om de KOH te doseren om de stroom te begrenzen, dwz voldoende te zetten zodat maximaal 10 A (of 15, naargelang het geval) passeert.
Het is een eenvoudige manier (geen elektronica) om het stroomverbruik te beperken.

Voor de andere elektrolyten weet ik niet welk percentage tot maximale geleidbaarheid leidt. De tweede methode werkt echter net zo goed.

aan de vrije man :P
0 x
Leren ongehoorzaamheid is een lang proces. Het duurt een leven lang tot in de perfectie te bereiken. "Maurice Rajsfus
Te denken is om nee te zeggen. "Alain, filosoof
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 25/04/06, 18:17

Ik denk dat abyssin3 gaat over de "producten" die we aan water toevoegen om er een geleidend elektrolyt van te maken.


Dat is inderdaad wat ik daarmee bedoelde, dat een meer geleidende elektrolyt kan maken, of ook die de afgifte van H2 kan bevorderen (zoals NaBH4). Kortom, alles in het algemeen dat het proces kan vergemakkelijken.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 203-gasten